خودرو اپل

منتظر خودرو اپل باشید؛ شایعه‌ای که به واقعیت تبدیل می‌شود

پس از رد عرضه خودرو اپل در بازار، حال گزارش‌های جدیدی به انتشار رسیده که نشان می‌دهد اپل همچنان در حال کار بر روی پروژه تایتان است تا بتواند اتومبیل خودران خود را طی چند سال آینده روانه بازار کند.

خودرو اپل همچنان در دست تولید است و به زودی معرفی می‌شود. به نقل از مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد کمپانی TF International Securities شرکت کوپرتینویی اپل که حالا لقب نخستین شرکت آمریکایی 1 تریلیون دلاری را نیز به دست آورده است، همچنان به دنبال اهداف خود برای عرضه یک اتومبیل است!

در این گزارش که توسط MacRumors‌به انتشار رسیده، گفته می‌شود «ستاره بعدی اپل» که بین سال های 2023 الی 2025 میلادی به عرضه خواهد رسید، خودرو اپل خواهد بود. در حالی که گزارش‌های پیشین در اطراف این شرکت نشان می‌دادند اپل احتمالا به جای توسعه یک خودرو، مشغول طراحی فناوری رانندگی خودکار برای استفاده دیگر شرکت‌ها است، اما مینگ چی کو به چهار دلیل موجه مدعی شده است که اپل خود به دنبال عرضه یک مدل خودرو است.

بخش خودرو می‌تواند یک یک بخش جذاب برای اپل باشد تا همانند کاری که 10 سال پیش با گوشی های موبایل کرد و دنیای آن‌ها را به طور کلی تغییر داد، صنعت خودرو را نیز تغییر دهد. اپل می‌تواند همراه واقعیت افزوده و دیگر فناوری‌های خود این کار را انجام دهد. درآمد حاصل از بخش خودرو می‌تواند به بهبود بخش سرویس های اپل نیز کمک کند و این کمپانی می‌تواند عمکرد بهتری در زمینه‌ی ادغام سخت افزار و نرم افزار را نسبت به دیگر خودروسازهای فعلی جهان از خود ارائه دهد.

مینگ چی کو: AR Glasses را در سال 2020 و اپل کار در سال 2023 الی 2025 معرفی می‌شود – 15 آگوست 2018

خودرو اپل ، مهم‌ترین پروژه هوش مصنوعی؟

وجود تیم اتومبیل خودران پروژه تایتان اپل، در این زمان یک راز و رمز باز است. تیم کوک مدیرعامل اپل در ژوئن 2017 تایید کرده بود که اپل مشغول کار بر روی سیستم های اتومبیل خودران است، دو ماه پس از آن بود که اپل به لیست 30 خودروساز ثبت شده در اداره ی وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به منظور آزمایش فناوری خودران اضافه شد. این پروژه به اپل فرصتی برای نمایش قدرت هوش مصنوعی خود را می‌دهد که به گفته‌ی تیم کوک «مادر تمام پروژه های هوش مصنوعی» است و «احتمالا یکی از سخت‌ترین پروژه های هوش مصنوعی برای کار کردن» خواهد بود.

خودرو اپل

در ابتدا انتظار می‌رود اپل به دنبال تولید یک خودرو باشد، اما در اکتبر سال 2016 گزارش شد که آن شبیه به خودروهای کنونی است و همین اپل را با شک و تردید همراه کرده است. در نوامبر 2017 این تیم نخستین مقاله تحقیقاتیش را به انتشار رساند و ویدیویی مفهومی از خودرویی که اپل در پروژه تایتان مشغول کار بر روی آن است توسط یک کاربر به انتشار رسید.

تیم داخلی پروژه خودرو اپل در ماه های اخیر تغییرات اساسی را به خود دیده است. یکی از کارکنان سابق این پروژه به نام Xiaolang Zhang، پس از خروج از پروژه در ماه گذشته به اتهام سرقت اسرار تجاری دستگیر شد. داگ فیلد (Doug Field) که پیشتر در پروژه تسلا مدل 3 مشغول فعالیت بود نیز ماه جاری به اپل پیوسته است و به نظر می‌رسد در حال حاضر باب منسفیلد (Bob Mansfield)‌ هدایت کلی این پروژه را بر عهده خواهد داشت. البته این جابجایی به معنای همکاری تسلا و اپل نیست. زمانی که سال گذشته از ایلان ماسک در مورد همکاری این شرکت با اپل در زمینه تولید اتومبیل های خودران سوالی پرسیده شد، وی در پاسخ فقط خندید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چیز خیلی جالبی نیس که سامسونگ بخاد یاد بگیره .اتفاقا مسخره ترین کاریه که میتونست بکنه

  2. کل اعضا بدنمونم بفروشیم شاید پول یه رینگش بشه

  3. هرچی بسازه توش موفق نیست چون نیستش پلیده

  4. وا اپل دیگه چی مونده نسازه دمش گرم همشم با کیفیته