نوا 3 و نوا 3 آی

هواوی دو گوشی نوا 3 و نوا 3 آی را در ایران معرفی کرد

گوشی هوشمند هواوی نوا 3 و نوا 3 آی (Huawei Nova 3 & Nova 3i) با حضور اصحاب رسانه، طی مراسمی رسمی در تهران معرفی شدند. در ادامه ضمن تماشای تصاویر اختصاصی گجت نیوز، بیشتر با نوا ۳ و نوا ۳ آی آشنا خواهیم شد.

بعد از معرفی جهانی گوشی های خانواده Nova 3، حالا نمایندگی رسمی هواوی در ایران طی مراسمی که در شهر تهران و با حضور اصحاب رسانه در حال انجام است، دو گوشی جدید و محبوب نوا 3 و نوا 3 آی را رونمایی کرده است. گجت نیوز هم یکی از مهمانان این رویداد مهم بود.

نوا 3 و نوا 3 آی

همیشه تمرکز هواوی در توسعه محصولات سری نوا روی دوربین‌های قدرتمند و ارائه تجربه‌ای متفاوت از عکاسی برای خریداران محصولات خوش‌قیمت بوده است. این موضوع با اضافه شدن فناوری هوش مصنوعی، حالا پررنگ‌تر از همیشه شده است. هوش مصنوعی در واقع یکی از مزیت‌های رقابتی گوشی های هوشمند هواوی است که رقبا را وادار می‌کند از این شرکت چینی پیروی کنند. هواوی همواره سعی داشته فارع از مرزبندی‌های رایج بین گوشی های میان‌رده و پرچمدار در بازار، امکانات بیشتری را حتی در گوشی های میان رده خود به کاربرانش عرضه کند؛ به شکلی که این امکانات حتی در پرچمداران سایر برندها هم مشاهده نمی‌شود.

Nova یکی از پرفروش‌ترین سری گوشی های میان رده این شرکت در سراسر دنیا است که طی سه سال گذشته، رشد زیادی را تجربه کرده است. جالب است بدانید میزان فروش گوشی های سری Nova هواوی در سه ماهه اول سال 2018 نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، 100 درصد رشد داشته است. هواوی به زودی آخرین محصولات سری Nova یعنی گوشی های Huawei Nova 3 و Huawei Nova 3i را به بازار ایران عرضه می‌کند.

نوا 3 و نوا 3 آی

طراحی و صفحه نمایش

گوشی های جدید nova با توجه به سلیقه کاربران جوان به شکلی طراحی شده‌اند که نمایشگر FullView با اندازه 6.4 اینچ با کمترین حاشیه و با یک ناچ در قسمت بالا تقریبا تمام بخش جلوی این گوشی را پوشانده است تا کمترین اتلاف فضایی در این بخش را داشته باشیم. البته اگر کاربری به ناچ بالای صفحه علاقه نداشته باشد، می‌تواند در منوی تنظیمات گوشی آنها را پوشانده و یک حاشیه ساده و مشکی را در بالای گوشی، مشابه طراحی گذشته گوشی های سابق و فعلی برخی برندها، داشته باشد. رزولوشن این نمایشگر IPS LCD برابر 2340 در 1080 پیکسل با تراکم 409 پیکسل در هر اینچ است.

هواوی در این گوشی هم از طیف رنگی بنفش و آبی (Twilight) که مشابه آن را در گوشی هواوی پی 20 دیده بودیم، بهره برده است؛ با این تفاوت که این رنگ در نوا 3 شفاف‌تر و زیباتر شده است. علاوه بر این، رنگ‌های ساده دیگری مانند مشکی و آبی برای این گوشی در نظر گرفته شده‌اند.

نوا 3 و نوا 3 آی

مشخصات فنی

در بخش سخت افزاری چند شباهت و تفاوت عمده وجود دارد. نخست، 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت رم برای نوا ۳ و نوا ۳ آی در نظر گرفته شده که در کنار پردازنده 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.36 گیگاهرتز، فضای ذخیره‌سازی و همچنین قدرت پردازشی کافی برای کارهای روزمره کاربران حرفه‌ای را فراهم می‌آورد. کارت حافظه میکرو اس دی این مدل هم تا حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت را قبول می‌کند.

تراشه کایرین 970 که پیش‌تر شاهد به‌کارگیری آن در گوشی هایی همچون میت 10 و پی 20 بودیم، امکان پردازش عصبی را در نوا 3 فراهم کرده و قدرت پردازشی فوق‌العاده بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درست است که نوا 3 یک گوشی میان رده محسوب می‌شود، ولی هواوی در آن از پردازنده گوشی های پرچمدار خود بهره گرفته تا در کنار قدرت بالا، کاربران بتوانند از قابلیت‌های دیگر هوش مصنوعی مانند مدیریت انرژی، بهبود کیفیت صدا و موارد دیگر برخوردار شوند. در سوی دیگر، نوا 3i نخستین گوشی هواوی با تراشه میان‌رده اما قدرتمند کایرین 710 است که به لطف پردازنده هشت هسته‌ای، پردازش تقریبا هر محتوایی را امکان‌پذیر می‌کند.

باتری

همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک اسمارت فون، طول عمر بالای باتری و شارژدهی مناسب است؛ جایی که نوا 3 و نوا 3 آی حرف‌های زیادی برای گفتن در آن دارند. نوا 3 علی‌رغم قیمت رقابتی، به یک باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی و نوا 3 آی به یک باتری 3340 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است تا کاربران دیگر نگران مصرف انرژی و خاموش شدن ناگهانی دستگاه نباشند.

نوا 3 و نوا 3 آی

در کنار بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، در نوا 3، هوش مصنوعی هم نقش پررنگی داشته و با بررسی الگوی رفتاری کاربر می‌تواند مصرف انرژی را متناسب با نیاز کاربر، بهینه کند.

همان‌طور که اشاره شد، بعد از قدم نهادن هواوی در حوزه هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند، شرکت‌های رقیب به پیروی از آن به ایجاد امکانات مشابه در گوشی های خود اقدام کردند. اما حالا این فناوری در محصولات ارزان‌قیمت‌تر یعنی 3 و نوا 3 آی هم به کار گرفته شده‌اند تا شاهد عرضه محصولاتی متفاوت از سوی هواوی باشیم.

رابط کاربری

هواوی روی گوشی های نوا 3 و نوا 3 آی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 8.1 و رابط کاربری اختصاص هواوی یعنی EMUI 8.2 بهره گرفته است. از لحاظ امکانات ارتباطی، آخرین استانداردها شامل بلوتوث 4.2 و وای فای با استاندارد 802.11b/g/n/ac در این مدل‌ها در نظر گرفته شده‌اند. خبر خوب برای کاربرانی که علاقه‌مند هستند از هدفون شخصی استفاده کنند؛ اینکه این مدل‌ها از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره‌مند هستند. از لحاظ امنیتی، هواوی در این گوشی ها هم از سنسور اثر انگشت پرسرعت و هم از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی بهره می‌برد.

نوا 3 و نوا 3 آی

دوربین

مزیت اصلی رقابتی این گوشی های جدید، دوربین سلفی دوگانه 24 مگاپیکسلی با هوش مصنوعی در آنها است. این مدل‌ها اولین گوشی هایی در بازار ایران هستند که دوربین سلفی آنها 24 مگاپیکسلی است. هواوی سال گذشته هم با عرضه Nova 2 Plus با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی، این رکورد را از آن خود کرد و امسال نیز آن را ارتقا داده است. البته در گوشی های امسال Nova بحث هوش مصنوعی نیز برای اولین بار در دوربین سلفی مد نظر قرار گرفته است که این نیز خود عامل متمایزکننده دیگری برای این گوشی های محبوب است. هوش مصنوعی دوربین سلفی در این سری می‌تواند تا 8 صحنه را شناسایی کرده و به صورت خودکار، تنظیمات متناسب با این صحنه‌ها را برای بهبود کیفیت عکس‌های سلفی اعمال کند؛ بدون اینکه لازم باشد شما کار خاصی انجام دهید.

دوربین های دوگانه اصلی این گوشی ها در پشت آنها نیز از چیدمانی مشابه چیدمان دوربین‌ها در گوشی پرچمدار Huawei P20 برخوردار هستند و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر به شناسایی 22 صحنه و سوژه مختلف بوده و نسبت به هوش مصنوعی در گوشی های قبلی هواوی در این بخش ارتقای قابل توجهی یافته است.

نوا 3 و نوا 3 آی

لازم به ذکر است که دوربین های دوگانه اصلی در هواوی نوا 3، 16 مگاپیکسلی و 24 مگاپیکسلی و در هواوی نوا 3 آی، 2 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی هستند. در بخش جلویی هم می‌توان دوربین سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی و سنسور ثانوی 2 مگاپیکسلی را پیدا کرد.

علاوه بر موارد فوق، دوربین این گوشی ها امکان شبیه‌سازی چهره با ایموجی‌ها، جایگزینی پس‌زمینه عکس‌ها با موضوعات از پیش تعیین‌شده، استیکرهای زنده و متنوع و همچنین امکان فیلم‌برداری صحنه آهسته با حداکثر سرعت 480 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نوا 3 و نوا 3 آی

قیمت هواوی نوا 3 و نوا 3 آی

به مهم‌ترین بخش در مورد گوشی های جدید هواوی می‌رسیم: قیمت. علی‌رغم افزایش روزافزون قیمت تلفن های هوشمند، مدیران قصد دارند محصولات جدید خود را با قیمتی رقابتی روانه ایران کنند. بر همین اساس، نوا 3 و نوا 3 آی به ترتیب با قیمت‌های 499 و 359 دلار در بازار ایران به فروش خواهند رسید.

نوا 3 و نوا 3 آی

در ادامه می‌توانید تصاویر اختصاصی گجت نیوز از این رویداد را تماشا کنید.

گالری تصاویر هواوی نوا 3 و نوا 3 آی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. باید ورود این محصولات ساخت غربی گرفته بشه

  2. بترکه هوآوی با این قیمت گذاری. اینجا باید از همه جا ارزون تر باشه چون نرخ ارز نوسان داره. تازه قیمت زیاد ترم هست. تو فیلیپین 440 دلاره اینجا باید 420 دلار میبود نه 499. اگه قیمتش اینقد زیاد باشه خب سامسونگ میخرم که رابط کاربریش از صد تا emui هوآوی بهتره.

  3. اخیش بالاخره انتظارات به پایان رسید

  4. چه فایده به هرکی بگی برمگیرده میگ فروش نداریم 😐😐

  5. اینا همشون سیاست دارن

  6. الآن 499 دلار کجاش رقابتی هستش با این قیمت دلار؟
    تازه تو سایت های معتبر مثل Aliexpress قسمت 440 دلاری براش در نظر گرفته شده!
    بالای 4 میلیون باشه اصلاً ارزش خرید نداره!

  7. به دلار قیمت زدید یعنی اینکه به ریال نمیشه خرید؟؟؟؟؟رفتیم بخریم باس قبش ریالو به دلار چنج کنیم بعد بریم فروشگاه؟؟؟؟؟

  8. از ایفون اسکی رفته