دوربین هواوی پی 20 پرو

مقایسه دوربین هواوی پی 20 پرو با اکسپریا XZ2 پریمیوم (گجت تی وی)

در گجت تی وی امروز قصد داریم عملکرد دوربین هواوی پی 20 پرو را با سونی اکسپریا XZ2 پریمیوم مقایسه کنیم. تصور می‌کنید عکاسی با کدام‌یک از این پرچمداران قدرتمند، لذت‌بخش‌تر است؟

این روزها دوربین گوشی های هوشمند، روز به روز بهتر از قبل می‌شود و ما همواره شاهد معرفی فناوری های جدید توسط شرکت‌های مختلف هستیم. هواوی با گوشی قدرتمند P20 Pro، سیستم دوربین سه گانه را برای نخستین بار در یک موبایل به کار برد تا شاهد عملکردی خیره‌کننده از پرچمدار چینی‌ها باشیم. سونی که خود سازنده و تامین‌کننده سنسورهای دوربین بسیاری از پرچمداران بازار است هم با اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم، برای اولین بار از دوربین دوگانه پشتی استفاده کرد.

سیستم دوربین هواوی پی ۲۰ پرو از یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی، یک سنسور مونوکروم 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و هم‌اکنون با امتیاز 109 در جایگاه نخست بنچمارک DxOMark قرار گرفته است. سلفی‌بازان هم می‌توانند از دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی استفاده کنند. در سوی دیگر، اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم هم از یک دوربین 19 مگاپیکسلی رنگی در کنار دوربین 12 مگاپیکسلی مونوکروم در بخش پشتی بهره می‌برد و بخش جلویی آن نیز میزبان دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است.

اما جدای از تعداد سنسورهای دوربین در بخش پشتی، آیا کمپانی بزرگ سونی می‌تواند پرچمدار هواوی را در این نبرد سخت شکست دهد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، پیشنهاد می‌کنیم این ویدیو را تا انتها تماشا کنید.

مقایسه دوربین هواوی پی 20 پرو با پرچمدار سونی