بازار موبایل

پیش‌بینی آینده بازار موبایل از زبان وزیر ارتباطات؛ کسی گوشی نو و پرچمدار نمی‌خرد

بازار موبایل به چه سمتی می‌رود و چه آینده‌ای در انتظار آن است؟ آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مورد وضعیت بازار گوشی های تلفن همراه گفت دیگر کسی به خرید گوشی نو و پرچمدار تمایلی ندارد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی را در مورد آخرین وضعیت بازار موبایل ارائه کرد. وی در این رابطه گفت قیمت گوشی های تلفن همراه در بازار به قیمت ارز بستگی دارد و با افزایش نرخ دلار، برخی افراد با سوءاستفاده از شرایط، ارز دولتی گرفتند و گوشی وارد کردند، ولی با ارز آزاد آن‌ها را به بازار عرضه کردند. در حال حاضر مکانیزم برخورد با این متخلفان که با ارز دولتی گوشی وارد کردند ولی با ارز آزاد آن‌ها را فروختند در حال پیگیری است.

بازار موبایل به چه سمتی می‌رود؟

وزیر ارتباطات در مورد قیمت گوشی های تلفن همراه و آینده بازار موبایل اظهار کرد در صورت کاهش پیدا نکردن نرخ دلار و قیمت گوشی در بازار، این احتمال وجود دارد که مردم به خرید گوشی های دست دوم گرایش پیدا کنند و نسبت به خرید گوشی های دسته اول بی رغبت شوند. احتمال دوم این است که نوع گوشی های قابل استفاده مردم تغییر پیدا کند و گوشی های با قیمت مناسب‌تر جای گوشی های فعلی و گوشی های پرچمدار را بگیرد.

آذری جهرمی در پایان تاکید کرد بازار مکانیزم عرضه و تقاضا است که سیاست‌گذاری آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.