تراشه های هلیو پی 80 و پی 90

تراشه های هلیو پی 80 و پی 90 با پشتیبانی از AI در حال توسعه هستند

مدیاتک تراشه های هلیو پی 80 و پی 90 را به زودی معرفی می‌کند. این چیپ‌های جدید، نقش هوش مصنوعی در گوشی های میان رده را پررنگ‌تر از همیشه خواهند کرد.

مدیاتک با هلیو P60 و بهره‌گیری از معماری big.LITTLE، قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای موبایل های میان رده به ارمغان آورد. این سیستم روی چیپ از پردازنده‌ای با چهار هسته پردازشگر Cortex-A73 + چهار هسته پردازشگر Cortex-A53 با کلاک 2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی 800 مگاهرتزی Mali-G72 MP3 تشکیل شده است تا پردازش محتوای مختلف امکان‌پذیر باشد. مدیاتک عملکرد بسیار خوبی با این چیپ داشت و موفق شد آن را به شرکت‌های مختلفی همچون شیائومی، اوپو و ویوو بفروشد. به عنوان مثال، اوپو Oppo F9 یکی از گوشی های خوش‌ساخت مجهز به این تراشه است.

پس از آن، یولفون T2 پرو به عنوان نخستین موبایل مجهز به چیپست هلیو پی 70 با پردازنده‌ای متشکل از چهار هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A53 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. حالا نیز افشاگر معروف، رولاند کوانت، می‌گوید مدیاتک مشعول توسعه تراشه های هلیو پی 80 و پی 90 بوده و طی چند ماه آینده معرفی خواهند شد. ظاهرا اوپو نیز یکی از اولین مشتریان این چیپست خواهد بود. هرچند، او این‌بار در مورد هلیو پی 70 و وجود آن اشتباه کرده است.

تراشه های هلیو پی 80 و پی 90

ظاهرا چیپ‌های سری Helio P برای گوشی های میان رده در نظر گرفته شده‌اند و چیپ‌های سری Helio X هم مخصوص پرچمداران هستند. اوایل سال جاری میلادی، هلیو ایکس 30 با فناوری ساخت 10 نانومتری و پردازنده 10 هسته‌ای معرفی شده بود. ظاهرا مدیاتک با عدم توسعه جانشین هلیو ایکس 30، فعلا برنامه‌ای برای پرچمداران نداشته و بیشتر روی محصولات میان رده متمرکز شده است. در حال حاضر اطلاعاتی از زمان دقیق معرفی تراشه های جدید مدیاتک در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*