اپلیکیشن تقویم

معرفی و دانلود 10 اپلیکیشن تقویم که به زندگی نظم می‌دهند

با استفاده از یک اپلیکیشن تقویم خوب می‌توان به زندگی نظم داد و گوشی هوشمند اتلاف‌کننده وقت را تبدیل به ابزاری مفید کرد. در این مطلب با 10 مورد از بهترین اپلیکیشن های تقویم برای اندروید و آی او اس آشنا شده و آن‌ها را دانلود خواهیم کرد.

میزان بهره‌روی از 24 ساعت روز، بستگی به نحوه برنامه‌ریزی‌مان دارد. همه انسان‌ها طالب پیشرفت بوده و برای رسیدن به آن چه می‌خواهند تلاش می‌کنند، اما تنها برخی افراد موفق می‌شوند. آن‌ها کسانی هستند که با برنامه‌ریزی صحیح، میزان وقت‌های تلف شده را به حداقل رسانده و بازدهی ساعات روز را بیشتر کرده‌اند. به کمک یک اپلیکیشن تقویم مناسب می‌توان به این هدف رسید.

اکنون که به استفاده از گوشی هوشمند و استفاده دائم از آن عادت کرده‌ایم، بهتر است اعمالی که می‌بایست به صورت روزانه انجام شوند را نیز در گوشه‌ای جلوی چشم درون رابط کاربری گوشی قرار بدهیم تا انجامشان همیشه گوش‌زد شود. اپلیکیشن تقویم می‌توان بهترین ابزار به این منظور باشد. در ادامه با 10 مورد از بهترین برنامه های تقویم برای اندروید و آی او اس آشنا خواهیم شد.

aCalendar

دانلود Android

اپلیکیشن تقویم

داشتن رابط کاربری جذاب و ساده به منظور مسیریابی سریع و همچنین کاربردها و ابزارهای فراوان سبب شده aCalendar تبدیل یه یک اپلیکیشن تقویم فوق‌العاده شود. برای این برنامه گجت‌های متفاوتی به منظور قرار دادن بر روی هوم اسکرین وجود داشته و با استفاده از رنگ‌های مختلف از پیش تعیین شده می‌توان به راحتی اهمیت اعمال مختلف را در هر روز مشخص کرد.

با استفاده از این برنامه می‌تواند از طریق همگام‌سازی تصاویر مخاطبان و یا دوستان داخل شبکه‌های اجتماعی، تاریخ تولدشان را سر موقع به خاطر آورد. علاوه بر آن، تاریخ عقد، تاریخ عروسی و دیگر روزهای مهم که فراموشی‌شان دردسرهای زیادی ایجاد خواهد کرد را از یاد نمی‌برید! پشتیبانی از انتقال داده‌ها از طریق ان اف سی و وجود گجت‌های تمام صفحه از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن تقویم به شمار می‌روند.

دانلود، نصب و استفاده از aCalendar رایگان است، اما به منظور دست پیدا کردن به تمام ویژگی‌های آن می‌بایست با پرداخت 4.99 دلار نسخه پولی برنامه را خریداری کنید.

Cal Calendar

دانلود Android و iOS

اپلیکیشن تقویم

در بین این 10 برنامه تقویم موبایل، Cal Calendar جزو مواردی است که به تازگی وارد بازار شده است. مسئول طراحی و توسعه این برنامه همان تیم توسعه‌دهنده Any.do محسوب می‌شود، به همین دلیل می‌توان بر روی کیفیت و کارایی اپلیکیشن حساب باز کرد. این برنامه دارای ویژگی‌های زیادی است که به عنوان نمونه می‌توان به قابلیت ضبط صدا، پشتیبانی از Exchange و Google Calendar، وجود ویجت‌های مختلف و موارد دیگر اشاره کرد.

این اپلیکیشن تقویم می‌تواند بعد از نصب بر روی گوشی، با نرم افزار برنامه‌ریزی Any.Do یکپارچه شده و در مجموع ابزاری بسیار قدرتمند به منظور برنامه‌ریزی در اختیارتان قرار بدهد. با این حال و بر خلاف تصور، رابط کاربری برنامه ساده بوده و افزودن یک یادآور و جدول برنامه‌ریزی جدید به آن بسیار آسان خواهد بود.

بر اساس نحوه نام‌گذاری اتفاقات و رویدادها داخل تقویم، اپلیکیشن به صورت خودکار مخاطب‌ها و موقعیت‌های جغرافیایی را به بخش توضیحات آن اضافه می‌کند. می‌توان حتی اطلاعاتی را از برنامه Any.do به داخل آن وارد کرد. شاید مهمترین مزیت این اپلیکیشن تقویم رایگان بودن آن باشد، به این ترتیب همه ویژگی‌ها از همان بدو نصب در اختیارتان خواهد بود.

Business Calendar

دانلود Android

اپلیکیشن تقویم

برای کاربرانی که به قصد برنامه‌ریزی‌های کاری و اهداف تجاری به دنبال یک نرم افزار تقویم گوشی هستند، Business Calendar یکی از بهترین گزینه‌های موجود تلقی می‌شود. برنامه به طور کامل قابل تنظیم بوده و درونش به منظور استفاده‌های مختلف، چندین حالت گوناگون وجود دارد.

به صورت پیش‌فرض تقویم به صورت ماهیانه نمایش داده شده و رویدادها بسته به اهمیتشان، با رنگ متفاوتی نشان داده خواهند شد. این مورد می‌توانند به دلخواه کاربر سفارشی‌سازی شود.

می‌توان با نمایش یک پنجره، در یک نگاه متوجه شد طی روزهای آتی چه اعمالی می‌بایست انجام شوند. با اسکرول کردن به بالا و یا پایین درون برنامه، سریعا بین ماه‌های مختلف جابه‌جا شده و به صورت سریع می‌توان مروری بر رویدادهای پیش رو طی ماه‌های آینده داشت. در صورت ترجیح به نمایش روزانه، می‌توان برای هر ساعت عملی جداگانه تعریف کرد.

درون Business Calendar می‌توان اعمال تکرارشونده را مشخص کرد تا بعد از حذف شدن آن‌ها در ادامه انجامشان در یک روز مشخص، مدتی بعد دوباره ظاهر شوند. خوشبختانه از آنجایی که می‌توان اطلاعات تعداد زیادی از برنامه‌های تقویم را داخل Business Calendar بازیابی کرد، در هر زمان امکان مهاجرت به این اپلیکیشن تقویم وجود دارد.

ممکن است به نظر برخی کاربران، این نرم افزار شلوغ و بی‌نظم به نظر برسد، اما برای یک مدیر و یا فردی که با اعمال کاری زیادی در هر روز دست و پنجه نرم می‌کند، می‌بایست به شیوه‌ای متفاوت اقدام به توسعه یک برنامه تقویم موبایل کرد. نسخه رایگان نرم افزار برای دانلود موجود بوده و به منظور خرید نسخه پولی می‌بایست 4.99 دلار پرداخت کنید.

CalenGoo

دانلود iOS

اپلیکیشن تقویم

CalenGoo یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های تقویم موبایل به شمار می‌رود، به طوری که برای اولین کاربران اندروید جزو تنها گزینه‌های موجود بود. با گذشت زمان به ابزارهای آن اضافه شد و در کنار بهبود نحوه مسیریابی داخل برنامه، پایداری آن افزایش پیدا کرد.

همانطور که در تصویر مشخص است، رابط کاربری اپلیکیشن تقویم CalenGoo قدیمی به نظر رسیده و شباهتی با برنامه‌های دارای رابط کاربری مدرن امروزی ندارد. با این حال در آن تنظیمات مختلفی وجود داشته و از نظر کارایی جزو بهترین‌ها شناخته می‌شود. از طرفی دیگر، گزینه‌های مختلفی به منظور سفارشی‌سازی برنامه وجود دارد که کمک زیادی به بهینه‌سازی ظاهر برنامه می‌کنند.

پشتیبانی از اورنوت و گوگل کلندر از دیگر نقاط قوت این برنامه به شمار می‌روند. با استفاده از این برنامه، از نصب دیگر اپلیکیشن‌ها به منظور یادآوری انجام کارهای ضروری همچون خوردن قرص راست ساعت‌های مشخص بی‌نیاز خواهید شد. می‌توان از طریق این برنامه، در صورت نیاز در زمان‌هایی مشخص داده‌هایی را از طریق ایمیل به دیگر کاربران ارسال کرد.

Calendar Widget: Month

دانلود Android

اپلیکیشن تقویم

برای کاربرانی که نیاز به یک اپلیکیشن تقویم نداشته و تنها به یک ویجت کاربردی به منظور اطلاع از زمان و برنامه‌ریزی کفایت می‌کنند، Calendar Widget: Month بهترین گزینه است.

اگرچه این برنامه بیشتر قابلیت‌های نرم افزارهای تقویم موبایل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما تمرکز اصلی آن بر روی ویژگی‌های ظاهری قرار دارد، به طوری که نزدیک به 80 پوسته متنوع برای آن در نظر گرفته شده است. برای کاربرانی که از شلوغی بیزار بوده و فقط به دنبال برنامه‌ای به منظور برنامه‌ریزی اعمال روزانه به ساده‌ترین شکل ممکن هستند، این نرم افزار پیشنهاد می‌شود.

DigiCal Calendar

دانلود Android

اپلیکیشن تقویم

در این لیست، اپلیکیشن تقویم DigiCal Calendar شباهت زیادی به Cal Calendar دارد، چرا که بیشتر از قابلیت‌ها و ابزارهای کاربردی بر روی زیبایی ظاهری و ویژگی‌های بصری تمرکز کرده است. با استفاده از آن می‌توانید همه تقویم‌های خود را همگا‌م‌سازی کرده و رویدادهایتان را به شیوه‌ای کاملا زیبا و متفاوت در یکجا مشاهده کنید.

پشتیبانیی از اوت لوک و گوگل کلندر از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. با نصب DigiCal Calendar از برنامه‌های هواشناسی بی‌نیاز خواهید شد، چرا که پیش‌بینی وضعیت هوا تا سه روز آینده را نمایش می‌دهد.

Google Calendar

دانلود Android و iOS

اپلیکیشن تقویم

Google Calendar را باید اپلیکیشن تقویم رسمی گوگل برای دستگاه‌های قدرت گرفته از اندروید دانست، به همین دلیل از جامعه آماری بالایی برخوردار است. البته نسخه آی او اسی آن نیز موجود بوده و طرفداران دنیای گوگل و سرویس‌های آن، با وجود استفاده از پلتفرم موبایل اپل استفاده از این نرم افزار تقویم را ترجیح می‌دهند.

برخلاف بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض که کارایی مناسبی نداشته و کاربران در پی خلاص شدن از دستشان هستند، گوگل کلندر بسیار کاربردی است. با این حال، از آنجایی که برنامه به صورت پیش‌فرض بر روی همه دستگاه‌های اندرویدی نصب است، کاربران آن را همانند دیگر برنامه‌های نصب شده از قبل بر روی سیستم عامل، غیر کاربردی خطاب کرده و به دنبال دیگر نرم افزارهای تقویم می‌گردند.

زبان طراحی Material Design گوگل را به خوبی می‌توان درون این برنامه دید و به همین دلیل علاوه بر داشتن قابلیت‌ها و ابزارهای کاربردی، از نظر ظاهری نیز زیبایی بی‌نظیری دارد. مهمترین مزیت استفاده از این اپلیکیشن گوگل برای کاربران اندروید، یکپارچه بودن آن با تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بی‌شمار گوگل است. به عنوان نمونه به خاطر پشتیبانی گوگل کلندر از گوگل ناو، می‌توان از یادآوری به موقع رویدادها خاطر جمع ماند. تمام این قابلیت‌ها به صورت رایگان در اختیارتان هستند، پس چه اصراری به نصب سایر نرم افزارهای تقویم اغلب پولی وجود دارد؟

Jorte Calendar

دانلود Android و iOS

اپلیکیشن تقویم

Jorte Calendar یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای تقویم موبایل در گوگل پلی استور به شمار می‌رود، چرا که از نظر ظاهری کاملا قابل سفارشی‌سازی بوده و از نظر ابزارها، در حد بهترین‌ها است. سرعت در نوشتن و مشاهده رویدادها از مهمترین‌ مزیت‌های این اپلیکیشن تقویم به شمار می‌رود.

به لطف سیستم Jorte Cloud کاربران می‌توانند از طریق همگام‌سازی داده‌ها و اطلاعات درون اپلیکیشن داخل دستگاه‌های مختلف، صرف نظر از زمان و پلتفرم در دسترس، همیشه طبق برنامه پیش بروند. به این قابلیت‌ها باید پشتیبانی از گوگل کلندر را نیز افزود که مهاجرت از نرم افزار تقویم پیش‌فرض گوگل به این برنامه را میسر می‌کند.

با رفتن به Jorte Store می‌توان پوسته‌ها و آیکون‌های مختلفی خریداری کرد و شکل رابط کاربری را دقیقه باب میل خود در آورد. برخی از قابلیت‌های برنامه در نسخه رایگان قابل دسترس هستند، اما به منظور استفاده از همه آن‌ها باید نسخه پولی را خریداری کنید.

SolCalendar

دانلود Android

اپلیکیشن تقویم

SolCalendar در واقع یک اپلیکیشن صرفا تقویم نیست، بلکه مجموعه‌ای از ابزارها شامل پیش‌بینی هوا و دیگر موارد در کنار تقویم به منظور برنامه‌ریری، درونش جای داده شده است. برای کاربران عاشق کامپیوترها، سخت افزارها و نرم افزارهای آل این وان که به صرفه‌جویی در هزینه و فضا کمک می‌کنند، این بهترین گزینه است.

برای آن ویجت‌های بسیار متنوعی به خاطر دامنه ابزارهای در دسترس موجود بوده و می‌توان رویدادها و برنامه‌های از پیش وارد شده داخل نرم افزار تقویم گوگل کلندر را درونش بازیابی کرد. از مهمترین مزیت‌های SolCalendar رایگان بودن آن است، به همین دلیل کاربران را از پراخت هزینه برای خرید چندین نرم افزار متفاوت بی‌نیاز می‌کند.

Today Calendar

دانلود Android

اپلیکیشن تقویم

از نظر زیبایی ظاهری، کمتر برنامه تقویمی شبیه به Today Calendar وجود دارد. همانند دیگر برنامه‌ها، در این اپلیکیشن تقویم گستره‌ای از ابزارهای گوناگون وجود نداشته و به قابلیت‌های متداول بسنده شده است. در عوض، با وارد شدن به برنامه از زیبایی رابط کاربری آن لذت خواهید برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مگ مرض داریم حافظه گوشیمونو با این چرت و پرتا الکی پر کنیم

  2. نظم و انضباط زندگی ما با این چیزا درست بشو نیست