انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080

کارت گرافیک انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 توجه هر گیمری را به خود جلب می‌کند

انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 (NVIDIA GeForce RTX 2080) به زودی در کنار کارت گرافیک انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 تی آی معرفی خواهد شد. در ادامه نگاهی بر ویژگی‌های این دو کارت گرافیک، که نگاه هر گیمری را به خود جلب می‌کنند، خواهیم انداخت.

انویدیا مدتی پیش اعلام کرد احتمالا در جریان رویداد Gamescom، مجموعه‌ای از کارت‌های گرافیک جدید را معرفی خواهد کرد. یکی از این کارت‌های گرافیک جدید انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 خواهد بود که با توجه به مشخصات فنی آن می‌توان اطمینان داشت توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند. بر اساس اخبار، شرکت در جریان همین رویداد کارت گرافیک انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 تی آی را نیز معرفی خواهد کرد که در مقایسه با مدل پایه چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد.

تا امروز، انویدیا معمولا مدل‌های پایه و تی آی را با فاصله چند ماه از یکدیگر رونمایی می‌کرد، به همین دلیل از شنیدن خبر معرفی هر دو مدل طی یک رویداد متعجب شده‌ایم.

انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 تی آی

بر اساس گفته‌های وب سایت VideoCardz.com، کارت گرافیک انویدیا جی فورس RTX 2080 Ti دارای سه هزار و سیصد و پنجاه و دو هسته CUDA بوده و از 11 گیگابایت مموری 352 بیتی بهره می‌برد. حداکثر پهنای باند آن 616 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. این کارت گرافیک در مقایسه با مدل قبلی یعنی 1080 Ti، که از سه هزار و پانصد و هشتاد و چهار هسته CUDA، میزان یکسانی حافظه و پهنای باند حداکثری 484 گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد، پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080

اما کارت گرافیک انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 مجهز به دو هزار و نهصد و چهل و چهار هسته CUDA با 8 گیگابایت حافظه 256 بیتی بوده و دارای حداکثر پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه است. در مقایسه با مدل پایه قبلی یعنی GTX 1080، این مدل نیز پیشرفت قابل توجهی به شمار می‌رود.

پیش‌بینی می‌شود هر دو کارت گرافیک جدید مبتنی بر معماری Turing GPU انویدیا که به تازگی معرفی شده است ساخته شوند. این ساختار جدید قابلیت‌های جدیدی همچون هوش مصنوعی پیشرفته و افزایش شتاب سخت افزار را به کارت گرافیک می‌آورد. درباره قیمت انویدیا جی فورس آر تی ایکس 2080 و برادر قدرتمندتر آن نمی‌توان اظهار نظر کرد، اما انتظار می‌رود شرکت آن‌ها را امروز سی‌ام مرداد به صورت رسمی رونمایی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۲۹۴۴ هزار هسته؟ 😐😐ینی چطور