تراشه پرچمدار آینده کوالکام

تراشه پرچمدار آینده کوالکام به واحد پردازش عصبی مستقل تجهیز می‌شود

تراشه پرچمدار آینده کوالکام که احتمالا اسنپدراگون 855 (Qualcomm Snapdragon 855) نام خواهد داشت، به یک واحد پردازش عصبی مستقل مجهز می‌شود. این واحد (NPU) وظایف هوش مصنوعی پیشرفته را بر عهده خواهد داشت.

معمولا هر تراشه پرچمدار کوالکام نظیر اسنپدراگون 845 به طور گسترده‌ای توسط دیوایس های بالارده بازار مورد استفاده قرار می گیرد. البته این کمپانی هنوز از یک واحد پردازش عصبی یا NPU در داخل چیپ‌های خودش استفاده نکرده است، به همین خاطر پردازش هوش مصنوعی همراه با دیگر وظایف انجام می‌شود. اما حالا ممکن است در تراشه پرچمدار آینده کوالکام این روند متفاوت شده و آن به یک واحد پردازش عصبی تجهیز خواهد شد.

تجهیز تراشه پرچمدار آینده کوالکام به NPU

یک واحد پردازش عصبی اختصاصی به معنای آن است که پردازش های وظایف هوش مصنوعی در محیطی جدا از چیپ اصلی خود گوشی انجام می‌گیرد. این وظایف جداگانه نه تنها به عملکرد بهتر کلی سیستم می‌انجامند، بلکه همچنین اجازه می‌دهند هوش مصنوعی پیشرفته‌تری نیز به ارمغان آید. تراشه پرچمدار آینده کوالکام که احتمالا اسنپدراگون 855 نام دارد به این بخش مجزا (واحد پردازش عصبی) تجهیز می‌شود. این نخستین تراشه‌ای نیست که از NPU بهره می‌برد، کمپانی هواوی نخستین تراشه مجهز به NPU جهان به نام کایرین 970 (Kirin 970) را در نمایشگاه ایفا 2017 معرفی کرد.

حال انتظار می‌رود کوالکام نیز در سال جاری چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد و به جمع سازندگان تراشه‌های پشتیبانی کننده از هوش مصنوعی پیشرفته بپیوندد. این نخستین تراشه‌ی شرکت مذکور خواهد بود که به NPU تجهیز می‌شود. محدوده عملکردهای هوش مصنوعی که توسط تراشه پرچمدار آینده کوالکام پیاده سازی خواهد شد، هنوز مشخص نیست که چه مواردی هستند، اما در مقایسه با مواردی که در حال حاضر توسط شرکت هواوی به اجرا در می‌آید، بهتر عمل خواهد کرد.

با این حال توجه داشته باشید که این اخبار بر اساس گزارش‌های غیر رسمی به دست آمده است. خود کوالکام هنوز هیچ جزئیاتی از تراشه پرچمدار آینده خودش را به تایید نرسانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این تراشه ها کار اصلیشون چی هست ؟ تمرکزشون رو چیه اصا