قیمت خودرو

قیمت خودرو باز هم افزایش پیدا می‌کند!

رئیس انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد به دلیل گران شدن مواد اولیه، ممکن است قیمت خودرو به طور شدیدی افزایش پیدا کند. همچنین شورای رقابت از احتمال افزایش قیمت محصولات داخلی در هفته آینده خبر داد.

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان از احتمال افزایش شدید قیمت خودرو در آینده نزدیک خبر داد. نجفی منش در این رابطه اظهار کرد قیمت هر کالا به سه عامل مواد اولیه، دستمزد و هزینه‌های سربار بستگی دارد که تا اردیبهشت 1397 قیمت مواد اولیه 72 درصد، هزینه‌های دستمزد 56 درصد و هزینه‌های سربار 21 درصد افزایش پیدا کرد؛ بنابراین نمی‌توان قیمت‌ها را ثابت نگه داشت و قیمت به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد میزان ارز از اردیبهشت تاکنون عملا بیش از دو برابر شده و مواد اولیه داخلی هنوز افزایش قیمت رسمی نداشته، اما نرخ‌ها به طور غیر رسمی در بازار افزایش پیدا کرده است. رئیس انجمن قطعه‌سازان در نهایت پیش‌بینی کرد که با این اتفاقات، قیمت خودرو بین 60 تا 80 درصد افزایش پیدا کند.

جلسه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو

از سوی دیگر، امروز شورای رقابت نیز از احتمال افزایش قیمت خودروهای داخلی در هفته آینده خبر داد. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در این رابطه بیان کرد:

قرار است در هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع‌بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم میزان تغییرات سبد خودروهایی که برای آن دستورالعمل قیمت ارائه می‌کنیم را در این چند ماه اندازه‌گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول‌هایی که داریم به قیمت خودروها اضافه کنیم و این کار، منطقی و علمی است. باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم و به همین دلیل میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخلی را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می‌گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می‌کنیم.

رئیس شورای رقابت همچنین اضافه کرد وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می‌شود فرمول‌ها هم با حالت عادی متفاوت است. در فرمول، تورم بخشی را در نظر می‌گیریم و بهره‌وری 2 درصد به نفع مصرف‌کننده را از آن کسر می‌کنیم و بهبود کیفیت خودروها را نیز در قیمت‌گذاری در نظر می‌گیریم. اگر کیفیت بهتر شده باشد 3 درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد 3 درصد کم می‌کنیم. شیوا در پایان تاکید کرد که خودروسازان تولید محصولات خود را کم نکرده‌اند، اما تقاضا افزایش پیدا کرده و برخی افراد به عنوان سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این اظهارات رضا شیوا در حالی مطرح شده که گفته می‌شد قرار است شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای داخلی کنار گذاشته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. تا میتونی گرون کن ببینم کی میخره ازت به امید خدا که همتون برشکست شین راحت شیم از دستتون

  2. من دیگ نمیخوام زندگی کنم 😐😐روزی ۵۰۰ تومن رو هر ماشین داره میره

  3. تقصیر کسی نیست همه اینا تقصیر انتخابای خود مردم ایرانه که
    ما هرچی به سرمون بیاد بخاطر ندونم کاریا خودمونه

  4. اینا الان تقصیر کیه لابد امریکا

  5. خجالتم نمیکشن که

  6. تا دیروز میگفتن چون دلار رفته بالا واردات قطعه بادلار ازاد باعث میشه خودرو گرون شه الان که دلار دولتی تعلق گرفته مواد اولیه رو بهونه کردن.خب بابا از اول بگین میخایم پراید ۷ تومنی رو ۵۰ تومن قالب ملت کنیم خلاص دگ

  7. توجه!!! توجه!!!

    ماشین تموم شد!

    مونتاژ کاری سایپا، ماشین دیگه عرضه نمی کنه!

    http://saipa.iranecar.com

    ماشین تموم شده! اصلا ماشینی برای فروش نیست!

    قطعه ای از سیتروئن نمیاد که بخواد پراید و تیبا و ساینا رو مونتاژ کنند!

    کشوری که نمی تونه خودرو تولید کنه، توانایی تولید جنگنده نداره، و آهن پاره های قاهر و کوثر همه دروغ است که از تلویزیون پخش میشه.

    جالبه ابتدا به فناوری تولید جنگنده نسل پنجم، یعنی قاهر، دست پیدا کردند و بعد از 10 سال به فناوری تولید جنگنده نسل چهارم! رسیدند.

    گذشت اون زمانی که رسانه، فقط صدا و سیما بود!

    فکر کردند مردم .. هستند!

    الان مردم همه چیز رو می دونند

    با سپاس