کشف اجسام با امواج وای فای

دانشمندان راهی ساده برای کشف اجسام با امواج وای فای پیدا کرده‌اند

دانشمندان دانشگاه راتگرز روشی ساده و کم هزینه  برای کشف اجسام با امواج وای فای و افزایش امنیت اماکن عمومی ابداع کرده‌اند.

احتمالا شما هر روز برای متصل کردن کامپیوتر، تلفن همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی خود به اینترنت از وای فای استفاده می‌کنید. اما به زودی این تکنولوژی می‌تواند امنیت شما را در مکان‌های عمومی تضمین کند.

کشف اجسام با امواج وای فای

بر اساس مطالعاتی که توسط محققان دانشگاه راتگرز انجام شده است، امواج عادی وای فای می‌توانند سلاح‌ها، بمب‌ها و مواد منفجره‌ای که درون یک کیف جاسازی شده است را پیدا کنند. بر اساس مقاله‌ای که توسط این محققان منتشر شده است، اکثر اشیاء خطرناک جامد یا مایع هستند. این مواد معمولا در امواج وای فای تداخل ایجاد می‌کنند و این تداخل قابل ردیابی است. در مقابل کیفی که ممکن است برای حمل این اشیاء استفاده شود از موادی تشکیل شده که امواج وای فای به راحتی از آن عبور می‌کنند.

کشف اجسام با امواج وای فای

محققان برای آزمایش کشف اجسام با امواج وای فای ، یک سیستم کشف سلاح وای فای ساختند تا تغییرات سیگنال‌های این دستگاه را در اطراف اشیاء مختلف بررسی کنند. این آزمایش نشان داد که دستگاه مذکور در 99 درصد مواقع، از میان 15 وسیله مختلف و 6 نوع کیف می‌تواند موارد خطرناک و غیر خطرناک را از یکدیگر تشخیص دهد. همچنین این دستگاه توانست در 90 درصد مواقع اشیاء خطرناک، در 98 درصد مواقع فلزات و در 95 درصد مواقع مایعات را شناسایی کند.

نوع کیف مورد استفاده هم تاثیر زیادی در نتایج آزمایش داشته است. برای مثال هنگامی که وسلیه مورد نظر در یک کوله پشتی معمولی قرار داشته باشد، دستگاه با احتمال 95 درصد آن را تشخیص خواهد داد ولی اگر همان وسیله را پیش از قرار دادن در کیف در پارچه و یا چیز دیگری پیچانده شود، درصد موفقیت دستگاه به 90 درصد کاهش می‌یابد.

کشف اجسام با امواج وای فای

اما اهمیت چنین دستگاهی چقدر است؟ در حال حاضر در اکثر فرودگاه‌ها از تکنولوژی ایکس ری و یا سی تی اسکن برای بررسی محتوای چمدان‌های مشکوک استفاده می‌کنند، اما این دستگاه‌ها گران قیمت هستند و نصب آن‌ها در اماکن عمومی کار مشکلی است. بنابراین تیم‌های امنیتی در اماکن عمومی معمولا به صورت دستی محتویات کیف‌ها را بررسی می‌کنند که البته این روش به اندازه دستگاه‌های گران قیمت موثر نیست. هدف نهایی این تحقیقات کاهش نیروی انسانی مورد نیاز برای این کار و افزایش امنیت اماکن عمومی با صرف هزینه کمتر است.

کشف اجسام با امواج وای فای

در حال حاضر این تیم تحقیقاتی در حال بهبود بخشیدن به عملکرد این سامانه هستند تا بتواند شکل اشیاء را بهتر تشخیص دهد و همچنین حجم مایعات درون یک کیف را تخمین بزند. در نهایت کشف اجسام با امواج وای فای می‌تواند به روشی برای بر قراری امنیت در جشن‌ها، رویدادهای ورزشی و دیگر اهداف بالقوه برای انجام عملیات‌های تروریستی تبدیل شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. ینی تا حالا معلم نبود ؟؟

  2. والا خوب دیگ همین یچیمون کم بود اونم کشف شد

  3. بقران اینا اخرش مارو با این امواج میکشن .یجور جنگ نرمه دیگ .اینترنت 45 و امواج وای فای و …

  4. ینی تا حالا پیدا نکرده بودن؟؟؟

  5. میخان مردمو به ویروس مبتلا کنن

  6. اسلحه مگه وای فای داره؟؟؟

  7. هم چین چیزی وجود نداره . این دانشمندای غربی هم وقت گیر آوردن