نبوغ و هوش بالا

نبوغ و هوش بالا تاثیری بر افزایش جذابیت عاشقانه شما ندارد!

نبوغ و هوش بالا یکی از ویژگی هایی است که بسیاری مایلند دیگران آنها را با این صفت بشناسند. بدین معنا که دوست دارند هر زمان که کسی به آنها فکر می کند قبل از هر چیز این نبوغ و هوش بالا باشد که به عنوان اصلی ترین ویژگی آنها در ذهن طرف مقابل شکل بگیرد.

نبوغ و هوش بالا  از جمله خصلت هایی است که بسیاری تصور می کنند باعث افزایش جذابیت آنها می شود. فکر می کنند در صورتی که اطرافیانشان آنها را به عنوان فردی با نبوغ و هوش بالا تصور کنند بیشتر جذب آنها می شوند. برای بسیاری از آنها این مسئله می تواند یک امتیاز مهم باشد، زیرا اگر این فرضیه درست باشد فرد می تواند با نشان دادن نبوغ و هوش بالا، افراد بیشتری را جذب خود کند و فرصت های بزرگتری در زندگی برای خود خلق نماید. اما از همه این ها مهمتر اینکه می تواند به راحتی روابط عاشقانه ای را برای خود خلق نماید و با دارا بودن هوش بالا همه را شیفته و مفتون خود سازد.

انسان بخصوص در سن جوانی اهمیت بسیاری به داشتن جذبه در خود می دهد. او می خواهد جذاب باشد تا دیگران او را دوست داشته باشند و در موارد خاصی به او عشق بورزند. برای رسیدن به این هدف دست به کارهای مختلف می زند؛ بینی خود را به دست پزشکان و جراحان می سپارد،  جراحی پلاستیک انجام می دهد، فریب تبلیغات مختلف در خصوص مصرف دارو به منظور افزایش قد را می خورد، تغییر جنسیت می دهد و یا در موارد کم خرج تر و با ریسک پایین تر، آرایش کرده و یا به کلاس های بدنسازی می رود.

بخش عظیمی از این فعالیت ها تنها به منظور افزایش جذبه فرد صورت می گیرد. حتی شاهد هستیم که مقالات علمی معتبری نیز به رازهای مختلف برای جذابیت مرد و زن پرداخته اند و با مطالعات دقیق علمی درصدد یافتن ویژگی های زیباشناختی هستند که در صورت دارا بودن آنها، فرد دارای جذبه خاصی می شود.

نبوغ و هوش بالا جذبه عاشقانه ندارد

اما سوالی که اخیرا برای پژوهشگران مطرح شده و درصدد پاسخ به آن هستند این است که آیا مزین بودن به نبوغ و هوش بالا و اینکه دیگران ما را به عنوان فردی نابغه بشناسند تاثیری بر افزایش جذبه ما دارد یا خیر؟  اگر زمانی بر سر داشتن یک کلاه لبه دار و سوار شدن بر یک اسب در حالیکه سیگاری در کنار لب دود می کرد، نمادی از جذابیت مردانه بود، حال این سوال وجود دارد که اگر فردی دارای هوش بالا شناخته شود، آیا این موضوع می تواند بر علاقه دیگران نسبت به او تاثیری داشته باشد یا خیر؟

متاسفانه پاسخ به این سوال خبر چندان جالبی برای افراد باهوش نخواهد بود و نوابغ با شنیدن این خبر به یقین کمی ناراحت خواهند شد، زیرا نتایج پژهش های صورت گرفته نشان دهنده این  واقعیت است که هوش بالا تاثیری بر جذابیت فرد ندارد.

اگر فردی هستید که سعی داشته اید با نشان دادن هوش بالا خود را نزد دیگران جذاب نشان دهید، باید بدانید که نبوغ و هوش بالا نقشی در ارتقا جذابیت شما ندارد و در واقع کمتر کسی به خاطر این فاکتور به شما عشق می ورزد. تحقیقات پژوهشگران استرالیایی نشان داد که زنان تمایل چندانی به مردهایی که دارای نبوغ و هوش بالا تلقی می شوند ندارند.

بی خیالی یکی دیگر از خصایصی بود که تاثیر آن در این حوزه مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج نشان داد بی خیالی یکی دیگر از ویژگی هایی است که مانع از شکل گیری احساست عاشقانه در طرف مقابل می شود و یا دست کم نمی توان آن را فاکتوری در ارتقا جذابیت خود تلقی کنیم.

این در حالی است که تصور عامه بر این بود که داشتن هوش بالا می تواند نمادی از جذابیت در انسان باشد و افراد مختلفی را جذب فرد نابغه کند. در نتیجه از این به بعد سعی نکنید با نشان دادن هوش بالا و یا صحبت کردن از موضوعات پیچیده و گنگ علمی، تصویری از یک نابغه در طرف مقابل ایجاد نمایید، زیرا تلاش شما در این زمینه ثمره ای به همراه نخواهد داشت و نمی تواند دیگران را مفتون و دلداده شما کند.

این تحقیق نشان داد که هوش بالا و بی خیالی از جمله اولویت های زنان برای علاقمندی به طرف مقابل نیست. به نظر می رسد از لحاظ روانشناختی، هوش بالا نوعی احساس ناامنی در طرف مقابل ایجاد می کند و همین امر جذابیت این مقوله را کاهش می دهد؛ بدین معنا که انسان در روابط خود با یک فرد باهوش بالا نوعی احساس ناامنی در خود احساس می کند.

اما بی خیالی چطور؟ چرا زنان تمایلی به افراد بی خیال از خود نشان نداند؟ در این خصوص نیز این احتمال وجود دارد که در ذهنیت زنان، مقوله بی خیالی از فقدان اعتماد به نفس و نداشتن هدف در زندگی سرچشمه می گیرد.

در جریان تحقیق به عمل آمده در این خصوص، علاوه بر هوش بالا و بی خیالی، مهربانی و جذابیت فیزیکی نیز از جمله ویژگی هایی بود که تاثیر آنها بر ارتقا جذابیت فرد مورد مطالعه قرار گرفت.