کارت گرافیک انویدیا RTX 2080

کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 تا چه اندازه قوی‌تر از GTX 1080 است؟

مدیران با انتشار اطلاعاتی جذاب در مورد کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 ، اختلاف عملکرد این محصول جدید و GTX 1080 را در بازی‌های مختلف مشخص کردند. تصور می‌کنید نسل جدید تا چه اندازه قوی‌تر است؟

چند روز پیش، کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 با قدرتی بسیار بالا معرفی شد، اما سازندگان تمرکز خود را بیشتر روی بهینه‌سازی پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو قرار داده بودند. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران، سوالاتی را پیرامون عملکرد بهتر این کارت در اجرای اغلب بازی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند، مطرح کنند. با آغاز پیش‌فروش این کارت، انویدیا با انتشار اطلاعاتی جذاب از تفاوت عملکرد RTX 2080 و GTX 1080 سخن گفته است.

بر این اساس، در بازی‌هایی مثل Shadow of the Tomb Raider ،PUBG ،Hitman 2 ،Wolfenstein II و Shadow of War، کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 در وضوح 4K تا 50 درصد بهتر از GTX 1080 عمل می‌کند. سازندگان همچنین می‌گویند با این کارت جدید، اجرای بازی‌هایی همچون Call of Duty WW2 ،Far Cry 5 ،Destiny 2 و Battlefield 1 در وضوح 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. در این میان، GTX 1080 Ti نیز عملکرد بسیار خوبی دارد، اما در صورتی که بخواهید عناوین مختلف را با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید، خرید نسل جدید تصمیم معقول‌تری خواهد بود.

کارت گرافیک انویدیا RTX 2080

انویدیا همچنین می‌گوید زمانی که توسعه‌‌دهندگان از تکنیک رندرینگ Deep Learning Super-Sampling یا به اختصار DLSS بهره می‌برند، عملکرد کارت گرافیک در بازی‌هایی مانند Shadow of the Tomb Raider ،PUBG و Final Fantasy XV تا 75 درصد بهتر از قبل می‌شود. DLSS به منظور اعمال یادگیری عمیق و هوش مصنوعی در رندرگیری اشیا در بازی‌ها از هسته‌های جدید Turing که درون RTX 2080 قرار گرفته‌اند، استفاده می‌کند. در واقع این بخشی از کار کلی RTX شرکت انویدیا است و مدیران می‌گویند در آینده، جزئیات مربوط به عملکرد هوش مصنوعی در محصولات خود را به صورت کامل اعلام خواهند کرد.

برجسته‌ترین افزایش عملکرد را در اجرای بازی‌هایی می‌توان دید که در آنها از رهگیری پرتو یا تکینک جدید هوش مصنوعی برای رندرینگ استفاده شده باشد. با این حال، باید منتظر عرضه کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 و آزمایش آن توسط نشریه‌های معتبر باشیم تا ببینم این محصول جدید چگونه از پس اجرای بازی‌هایی که از تکنیک DLSS پشتیبانی نمی‌کنند، در وضوح 4K/60FPS بر می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مورد قبول نبود .انتظار من چیزی بیشتر از این بود

  2. تا چه اندازه قوی بود؟ یکی ب منم بگه😂