لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ معرفی شد؛ سریع ترین و قدرتمندترین خودروی لامبورگینی

لامبورگینی اونتادور SVJ رسما در کالیفرنیا رونمایی شد. Aventador SVJ یک هیولای قدرتمند 770 اسب بخاری است که رکورد سریع ترین خودروی تولیدی دنیا در پیست نوربرگ رینگ را از آن خود می‌کند.

پس از چند ماه حرف و حدیث‌ها و شایعات داغ و انتشار تصاویر جاسوسی، سرانجام کمپانی لامبورگینی در نمایشگاه Pebble Beach از مدل جدید اونتادور اس وی جی (Aventador SVJ) رونمایی کرد. نمایشگاه پبل بیچ که در کالیفرنیا برگزار می‌شود، محلی برای نمایش و معرفی خودروهای خاص است و امسال نیز خودروهایی چون بوگاتی دیوو، بی ام و زد 4 2019 و لامبورگینی اونتادور SVJ در آن رونمایی شدند.

لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ نسخه‌ی قوی‌تری از مدل SV است که با قدرت بیشتر و آیرودینامیک فعال‌تر آمده تا رکوردهای جدیدی را از خود بر جای بگذارد. این خودرو از قدرتمندترین موتور وسط تاریخ لامبورگینی یعنی پیشرانه 6.5 لیتری V12 با قدرت 770 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن‌متر بهره می‌برد و قادر است در مدت 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در مدت 8.6 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. با این عملکرد خارق‌العاده، اونتادور اس وی جی توانسته رکورد سریع ترین خودروی تولیدی دنیا را در پیست نوربرگ رینگ به نام خود ثبت کند.

لامبورگینی اونتادور SVJ

پیشرانه وی 12 مورد استفاده در این مدل، پیش از این در اونتادور معمولی نیز به کار رفته بود، اما حالا قدرت و گشتاور تولیدی توسط آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این میزان نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته ISR لامبورگینی به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. لاستیک‌های پیرلی P-Zero کورسا سفارشی نیز در زیر این هیولای 770 اسب بخاری خودنمایی می‌کنند. لامبورگینی اونتادور SVJ تنها 1525 کیلوگرم وزن دارد و مهندسان لامبورگینی توانستند با تغییرات آیرودینامیکی، کارایی و عملکرد این خودرو را نسبت به قبل تا 40 درصد افزایش دهند.

لامبورگینی اونتادور SVJ

اما در Aventador SVJ همه چیز در مورد قدرت نیست. این سوپرکار جدید به نسل دوم سیستم آیرودینامیکی لامبورگینی با نام مخفف ALA مجهز شده است. سیستم آیرودینامیکی ALA 2.0 می‌تواند با توجه به شرایط رانندگی، داون فورس خودرو را تغییر دهد. این سیستم ویژه باعث افزایش 40 درصدی داون فورس و کاهش ضریب آیرودینامیک شده و اولین بار در خودروی اوراکان پرفورمانته ارائه شده بود. بال‌ها و اسپلیترهای جدید نیز به کنترل خودرو در شتاب و سرعت بالا کمک می‌کنند. همچنین در عقب خودرو یک کانال هوا تعبیه شده که هوا را به دو سمت اتومبیل تقسیم می‌کند. در جلوی لامبورگینی اونتادور SVJ هم دو فلپ تعبیه شده که در کمتر از 500 میلی ثانیه فعال می‌شوند و به بهبود عملکرد آیرودینامیکی خودرو در مسیر مستقیم کمک می‌کنند.

لامبورگینی اونتادور SVJ

کمپانی لامبورگینی علاوه بر معرفی اونتادور اس وی جی، از مدل ویژه‌ای با نام SVJ 63 نیز رونمایی کرد. این نسخه به خاطر سال تاسیس شرکت لامبورگینی یعنی 1963 نامگذاری شده و در تعداد محدود 63 دستگاه تولید و فروخته خواهد شد. SVJ 63 تفاوت زیادی با مدل معمولی ندارد و فقط دارای رنگ بدنه سفید و مشکی به همراه شماره 63 و تریم طلایی است.

لامبورگینی اونتادور SVJ

لامبورگینی اونتادور SVJ معمولی نیز در تعداد 900 دستگاه به تولید می‌رسد و تحویل آن از اوایل سال 2019 میلادی با قیمت 517 هزار و 700 دلار آغاز می‌شود. این قیمت شامل سیستم اپل کارپلی نیز خواهد بود.

گالری عکس های لامبورگینی اونتادور SVJ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این ماشین فقط خوراگ خیابونا ایرانه😂 همش دس انداز و چاله چوله

  2. ۵۱۷ هزار دلار یعنی یه چی حدود ۵ ملیارد😐😐😐 چرا اخههه😢😢😭😭

  3. با این اوضاعی که داریم حتی لامبور گینی کنترلیشم نمیتونیم بخریم