اسکنر اثر انگشت

کدام بخش بهترین محل برای تعبیه اسکنر اثر انگشت است؟ (نظرسنجی)

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در حال معرفی اسکنر اثر انگشت زیر صفحه در محصولات جدید خود هستند. آیا نمایشگر محل مناسبی برای تعبیه این حسگر است یا سایر بخش‌ها مکان بهتری هستند؟

سنسورهای اثر انگشت به مراتب محبوب‌تر از فناوری های تشخیص چهره سه‌بعدی هستند چرا که استفاده از آنها، سریع‌تر و آسان‌تر است. به همین جهت، امروز می‌خواهیم در مورد محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت صحبت کنیم. هم‌اکنون اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه در تعداد کمی از گوشی های گران‌قیمت وجود دارند، اما محبوبیت این فناوری به سرعت در حال افزایش است.

پیش از این، میزو 16 و میزو 16 پرو با بهره‌گیری از اسکنر زیر صفحه، این فناوری را با قیمت مناسب 340 یورو در اختیار کاربران قرار داده‌اند. اوپو آر 17 دیگر گوشی خوش‌ساختی است که با این فناوری و برچسب قیمت تقریبا 500 دلاری به فروش می‌رسد. از گذشته نیز ویوو X20 پلاس یو دی، ویوو X21 UD، ویوو نکس S و شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و قیمتی به مراتب بالاتر در حال عرضه هستند.

اسکنر اثر انگشت

تحلیل‌گران باور دارند تا پیش از پایان سال جاری میلادی، 42 میلیون گوشی مجهز به اسکنر زیر صفحه روانه بازار می‌شود و این میزان تا پایان سال 2019 به 100 میلیون دستگاه خواهد رسید. به وضوح، این تکنولوژی در حال فراگیر شدن بوده و طرفداران بسیاری هم دارد. اما اینجا یک مشکل وجود دارد و آن، سرعت پایین‌تر در مقایسه با حسگرهای فیزیکی مرسوم است. هم‌اکنون سریع‌ترین سنسور اثر انگشت زیر صفحه می‌تواند قفل دستگاه را ظرف مدت زمان 0.25 ثانیه باز کند، در حالی که سنسورهای فیزیکی این کار ظرف فقط 0.1 ثانیه انجام می‌دهند.

با در نظر گرفتن سرعت پایین‌تر، آیا زیر نمایشگر محل مناسبی برای تعبیه اسکنر اثر انگشت است یا قرارگیری آن در مکان دیگری را ترجیح می‌دهید؟ لطفا ضمن انتخاب گزینه مورد نظر، علت انتخاب خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.