سیارک غول پیکر به زمین نزدیک می شود؛ آیا شهاب سنگ چهارشنبه 7 شهریور با زمین برخورد خواهد کرد؟

سیارک غول پیکر به زمین نزدیک می شود؛ آیا شهاب سنگ چهارشنبه 7 شهریور با زمین برخورد خواهد کرد؟

سیارک غول پیکر به زمین نزدیک می شود و شمارش معکوس برای احتمال هر نوع برخوردی بین این سیارک با زمین آغاز شده است. آیا شهاب سنگ چهارشنبه 7 شهریور با زمین برخورد خواهد کرد؟

سیارک غول پیکری که در مسیر حرکت خود عبور از نزدیک زمین را انتخاب کرده است، در حدود 2 برابر یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است و نیز حجمی بزرگتر از هرم بزرگ جیزه دارد. این سیارک غول پیکر (یا در اصطلاح عامیانه “شهاب سنگ”) با نزدیک شدن به زمین در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای انسان است، زیرا کوچکترین احتمالی مبنی بر برخورد سیارک با زمین می تواند پیامدهای بسیار وحشتناکی در پی داشته باشد که از تصور انسان خارج است.

سیارک غول پیکر به زمین نزدیک می شود؛ آیا شهاب سنگ چهارشنبه 7 شهریور با زمین برخورد خواهد کرد؟

سیارک غول پیکر موسوم به  2016 NF23 قصد دارد در حدود سه روز دیگر یعنی در روز ۲۹ آگوست، مصادف با چهارشنبه هفتم شهریور ماه از فاصله سه میلیون مایلی زمین بگذرد که در حدود ۱۳ برابر فاصله ماه با زمین است.

سیارک غول پیکر و تهدید برخورد با زمین

سیارک غول پیکر به زمین نزدیک می شود؛ آیا شهاب سنگ چهارشنبه 7 شهریور با زمین برخورد خواهد کرد؟

این سیارک غول پیکر با سرعت ۳۲ هزار کیلومتر در ساعت به تاخت و تاز در جولانگاه منظومه شمسی مشغول است و کارشناسان به دو دلیل عبور آن از  فاصله یاد شده را در زمره عبور سیارک های خطرناک طبقه بندی کرده اند؛ ابتدا اینکه اندازه و حجم این سیارک بسیار بزرگ است و از سوی دیگر مسیری که انتخاب کرده چندان باب میل ساکنان سیاره زمین نیست و آنها چنین گذر سریعی را تهدیدی جدی برای خود تلقی می کنند.

به هر حال زمینی ها ترسیده اند و نمی دانند که آیا عبور این شهاب سنگ را تهدیدی جدی تلقی کنند یا خیر؟ برای بسیاری از آنها تهدید این سیارک غول پیکر در حدی است که تصور می کنند روز ۲۹ آگوست آخرین روزی است که زندگی بر روی زمین را تجربه می کنند!

نزدیکی محل عبور این سیارک به زمین و نیز حجم بزرگ، آن را در جرگه اجرام خطرناک قرار داده است. بر این اساس ناسا اعلام کرده که این سیارک غول پیکر را در گروه موسوم به Aten طبقه بندی می کند. سیارک 2016 NF23 بین ۷۰ تا ۱۶۰ متر پهنا دارد و لذا بزرگتر از هرم بزرگ جیزه در مصر است که پهنای آن ۱۳۸ است.

شاید تهدید ناشی از عبور سیارک هایی از این دست چندان جدی نباشد اما برای ناسا این تهدید جدی است و با آماده باش کامل، عبور چنین سیارک هایی را رصد می کند تا امکان تحقق حداقل ریسک را نیز از بین ببرد.

مداری که این سیارک بر روی آن حرکت می کند به گونه ای است که سیارک را از نزدیکی زمین عبور می دهد؛ این بدان معناست که این سیارک غول پیکر هر روز به زمین نزدیگ تر می شود و در نهایت نیز به نزدیک ترین فاصله خود با زمین خواهد رسید که از نظر ناسا فاصله ای ۳ میلیون مایلی خواهد بود.

ناسا به منظور پیشگیری از بروز هر نوع تهدیدی از سوی اجرام تهدید آمیز سماوی، برنامه هایی را طراحی کرده است. اداره سیاستگذاری در حوزه علم و فناوری کاخ سفید اخیر گزارشی را با عنوان راهبرد ملی آماده سازی به منظور برخورد با تهدیدات سماوی منتشر کرده است. این پلان ۱۸ صفحه ای اشاره به اقداماتی دارد که باید از سوی ناسا و آژانس مدیریت اضطراری فدرال طی ۱۰ سال آینده انجام شود.

این اقدامات طیف گسترده ای را شامل می شود که همه آنها در صدد پیشگیری از برخورد اجرام مشکوک سماوی با زمین هستند و نیز اشاره به اقداماتی دارد که در صورت برخورد اجرام سماوی با زمین باید انجام پذیرید.

برای ناسا و دولت آمریکا، برخورد با سیارک ها سناریویی محتمل است که انسان باید خود را برای آن  آماده کند. این موضوع جدی است و نه تنها مردم و دولت آمریکا بلکه کل دنیا باید خود را آمده پیشگیری از تحقق چنین سناریوی وحشتناکی کنند، زیرا پیامدها برخورد هر نوع جرم سماوی با زمین می تواند به طیف گسترده ای از رویدادها منتهی شود که حیات بر روی زمین را به شکل جدی به مخاطره بیاندازد.

در آخر از شما را به تماشای ویدیویی که گجت نیوز برای این رویداد تهیه کرده است، دعوت می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

23 دیدگاه

  1. دیروز در مقابل خورشید هزاران شهاب سنگ و سیارک ها را دیدم که در زمین در حال نزدیک شدن بودند اما به ناگاه دیدم که هالک Hulk سبز آمد و همه ی آنها را نابود کرد. نگران این شهاب سنگ کوچیک نباشید.

  2. کاشکی بخوره وسط ایران مارو از این فلاکت و گرانی بدبختی راحت کنه

  3. حرفشون باور نکنین دارن مردم اسکل میکنن دلتون خوشه ها ولی اگه بیاد دقیقا بیاد رو سر من راحت شم

  4. من امشب یه چیزی دیدم که شبیه شهابسنگ بود که در آسمان ناپدید شد نگران نباشید تموم شدا ناسا هم همینو گفت

  5. کاشکی مستقیم بخوره تو سرم ای جاننننن😁😁

  6. ای وای ..بر شما مردم….چرا سعی نمی کنید که با همدیگر کمک کنید و کشورتون تو از تمام کشورها زیباتر کنید ؟؟؟؟کاری که خارجی ها کردند ؟؟

  7. اخ جون کاش بخوره به خونه ما

  8. من اما صبح امروز یه چیزی دیدم که باعث شد بیام تو سایت ها دنبال خبری بگردم. ساعت 5:20″ صبح امروز چهارشنبه 7 شهریور 97 یه چیزی از ابعاد ستاره بزرگتر البته در حدی که ما الان با چشم میبینیم دقیقا تو آسمون منفجر شد و خاموش شد. بخدا دقیق از پنجره اتاقم دیدم. نمیدونم حالا ربطی به این ماجرا داره یا نه ولی برا من عجیب بود. 😢😢🤔🤔🤔

  9. فقط یا آدم ابله میتونه این چیزا رو باور کنه . الکی جو ندین .همینجوریشم کم تو استرس و فشار زندگی نمیکنیم شما دیگ اینکارو نکنید

  10. من که اصل اینو تهدید حساب نمیکنم . تو این همه بدبختی که اخیرا داشتیم اینو میشه یه خوش شانسی حساب کرد

  11. ای بابا هرسال همین برنامه رو داریم .یادمه پارسالم میگفتن فلان روز دنیا به اخر میرسه ولی هیچ اتفاقی نیفتاد همش دروغه

  12. نمیخوره که .تو ویدیو هم گفت از فاصله ی نزدیک زمین عبرو میکنه

  13. کاشکی بخوره مستقیم تو ایران تا ما رو از این فلاکت دربیاره