کشف رد پای انسان

کشف رد پای انسان ۵ میلیون ساله، نظریات تکامل را به چالش کشید

کشف رد پای انسان متعلق به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سال پیش نظریات مختلف در خصوص تکامل انسان را به چالش کشیده است.  نظریاتی که اکثر دیرینه شناسان در خصوص صحت و اعتبار آنها اشتراک نظر داشته و مطابق با تکامل تدریجی انسان در دنیای واقعی می پندارند.

کشف رد پای انسان ممکن است چالشی جدی برای تمامی نظریات مربوط به تکامل انسان باشد که منشا پیدایش انسان را آفریقا می دانند. این رد پای ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ساله در کرت چه رازی را برملا خواهد کرد؟ دیرینه شناسان چگونه می خواهند کشف ردپایی با چنین قدمتی را توجیه کنند. آیا آنها در زمینه قدمت رد پا اشتباه کرده اند و یا اینکه نظریات تکامل بشر اشتباه بوده است. در هر صورت فاکتور جدیدی وارد بازی نظریات تکامل شده است و نمی توان بی توجه به این فاکتور به نظریات گذشته پایبند بود. همه چیز باید از ابتدا مفصل بندی شده و تضادهای موجود در  تکامل بشرد حل گردد.

نگاهی به تحقیقات هیجان انگیز باستان شناسان، مردم شناسان و دیرینه شناسان نشان می دهد که از حدود ۶ میلیون سال پیش برای نخستین بار موجوداتی که بر روی دو پا راه می رفتند و در واقع نیای اولیه انسان ها بودند در نواحی شرق آفریقا زندگی می کردند. بر اساس این نظریه اگر بقایای انسان باستانی در جای دیگری از کره زمین کشف شود به معنا ظهور انسان در آن منطقه نیست بلکه آنها نیز بازمانده انسان هایی هستند که در ابتدا در آفریقا زندگی می کردند و طی میلیون های سال به نقاط دیگر کره زمین مهاجرت کردند.

نظریات مربوط به تکامل انسان بشدت در دنیای علم دارای محبوبیت هستند، اما کشف رد پای انسان که در کرت صورت گرفته می تواند همه آنها را به خطر بیندازد. همانطور که اشاره شد رد پای یاد شده متعلق به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سال پیش است. این امر می تواند چالشی باشد برای زمان بندی های صورت گرفته در تئوری های قبلی تکامل انسان و یا اینکه دست کم می تواند چالشی جدی برای نظریات مربوط به زمان خروج انسان از آفریقا و پخش شدن در دیگر نقاط کره زمین باشد.

کشف رد پای انسان ۵ میلیون ساله و تجدید نظر در زمان مهاجرت انسان اولیه

در واقع از زمانیکه فسیل انسان ۶ میلیون ساله استرالوپیتکوس در آفریقا کشف شد، بتدریج این نظریه شکل گرفته و تقویت شد که منشا ظهور اولین گونه انسانی در آفریقا بوده است. بدین معنا که تبار اولیه انسان در آفریقا تکامل پیدا کرده و در ادامه به دیگر نقاط کره زمین از جمله آسیا و اروپا مهاجرت کرده است. در ادامه و با کشف فسیل های مختلف دیگر این تئوری تقویت شد.

این نظریه بر آن است که پس از پدیدار شدن انسان در دشت های آفریقا، این گونه برای چندین میلیون سال در آنجا و به شکل منزوی زندگی می کرد و میلیونها سال طول کشید تا در نهایت تن به مهاجرت دهد و به دیگر نقاط کره زمین سفر کند.

کشف رد پای انسان در کرت می تواند خط بطلانی بر کلیت این نظریه باشد و پیچیدگی های جدیدی را وارد نظریه تکامل انسان نماید. زیرا این رد پا متعلق به زمانی است که بر اساس نظرات مربوط به تکامل انسان، هیچ انسانی در دیگر نقاط کره زمین زندگی نمی کرده است و انسان تنها در آفریقا حضور داشته است.

در این صورت کشف رد پای انسان در کرت می تواند به دو نظریه منتهی شود؛ اول اینکه ظهور انسان بر روی زمین در ابتدا تنها به قاره آفریقا خلاصه نمی شود و در جاهای دیگر کره زمین نیز انسان به شکل مجزا تکامل پیدا کرده است. دوم می توان این نظریه را ارائه داد که اگر بپذیریم ظهور انسان اولیه تنها به قاره آفریقا محدود می شود باید مهاجرت انسان از این قاره را خیلی زودتر از آنچه که در نظریات فعلی وجود دارد متصور بود. در غیر این صورت نمی توان توجیهی برای قدمت ۵ میلون ساله رد پای کشف شده عنوان کرد.

به یقین ردپای کرت معادلات را به هم خواهد ریخت و منجر به شکل گیری طرحی نو خواهد شد که به مراتب از لحاظ علمی متقن تر و در تطابق بیشتر با واقعیت تکامل بشر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام.به نظر من انسانها به طور مجزا در نقاط مختلف دنیا به تکامل رسیده و از پوست Andropoid بیرون اومدن.چون من یک مدرک محکم دارم که این تئوری رو ثابت میکنه.عکسِ نژادی از میمون که اتفاقا در محدوده چشم بادومی ها زندگی میکنه و خیلی محبوبه دارم.دقیقا شبیه نسل زردپوستها با چشمهای کشیده و شباهت فراوان.عکس و دارم نمیدونم چطوری به متن اضافه کنم.ممنون از دیزاینِ چشم نواز نه چشم خراش😁گرچه یه عده فکر میکنن حلقه کمشده تکامل انسان دست فرازمینی هاست

  2. من همیشه به نظربه ی تکامل اعتقاد داشتم و خواهم داشت چون تکامل هم جزیی از اراده ی خداوند بر موجودات است

  3. به کره خاکى خوب نگاه کنید
    خوب نگاه کنید
    خوب نگاه کنید
    خوب نگاه کنید

  4. من از همون اولشم با نظریه تکامل مشکل داشتم ! حیات با چنان طراحی دقیق و هوشمندانه ای حاصل اتفاق نیست !! یک هوش پشت تمام حیات وجود داره و این کشف‌ها تلنگری به افراد معتقد به تکامله.

  5. بنظر من نظریه تکامالل کامل ترین نظریه س

  6. سلام
    ندانست قبول کردیم هر چیزی را…
    حال باید خاک کرد دانسته را…
    ندانست دانستیم درست این است
    حال باید کشت دانسته راست را
    گه ز این شود
    دانست را کی شود راست

    حالا حالا ها کار داریم
    خیلی چیزها رو یک عده بی عقل امد گفتن یک عده هم کردنش پرچم
    یک عده روشن فکر . هم شدن راهی پرچم
    وقتی علم پیشرفت بیشتری بکنه
    و حقایق از زیر خاک سر بیار بیرون
    انوقت همه روشن فکرا میشن احمق

    چرا تو تاریخ کم ندیدیم از این موارد
    البته زمانی که اوردن حقایق رو گفتن این ها دیوان هستن
    حالا که از ان زمانها سالها گذشته
    خودشون کردن اورنده حقایقی که همش …..

    خلاصه
    موفق باشید تا علم کامل بشه

  7. خب دیگ اینو که همه میدونن منشا خیلی چیزا از اول تو آفریقا بوده

  8. وجدانا اینا رو از کجا پیدا میکنن اصا چجوری هنوز از بین نرفته این رد پا ها