آیفون XS مکس

نظرسنجی؛ آیفون XR، آیفون XS یا آیفون XS مکس، کدام را می‌خرید؟

نسل جدید اسمارت فون های اپل سرانجام معرفی شدند. به همین بهانه، در نظرسنجی این هفته یک سوال چالش برانگیز داریم: کدام‌یک از سه گوشی آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس را خریداری خواهید کرد؟

بعد از عرضه چندین نسل از گوشی های کوچک، اپل سرانجام اندازه آیفون ها را افزایش داد و از صفحه نمایشی 6.5 اینچی در پرچمدار جدیدش استفاده کرد. سری اول از این تلفن های هوشمند قرار است از تاریخ 21 سپتامبر (30 شهریور) روانه بازار شود. مدل ارزان‌تر “XR” هم از اکتبر (آبان) به فروش خواهد رسید. اما کدام گوشی، بیش از همه مورد توجه شما قرار گرفته و حاضر به پرداخت پول برای کدام مدل هستید؟ بهتر است ابتدا کمی در مورد آیفون های 2018 صحبت کنیم.

آیفون XS مکس

آیفون XS مکس، بزرگترین، چشم‌گیرترین و گران‌ترین مدل بوده و با صفحه نمایش 6.5 اینچی 19:9 خود، فضایی بزرگ از اپلیکیشن ها را مثل گلکسی نوت 9 پیش روی شما قرار می‌دهد. به علاوه، اینجا از فناوری آمولد با پشتیبانی بهبودیافته از HDR استفاده شده است تا ما با دستگاهی پریمیوم رو به رو باشیم. چیپ A12 بایونیک با پردازشگر گرافیکی تقویت‌شده و هوش مصنوعی، حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. دوربین دوگانه قدرتمند با پیکسل‌های بزرگتر و ثبت تصاویر بهتر در محیط‌های تاریک نیز می‌تواند همراه خوبی برای عکاسی باشد.

در مشخصات فنی آیفون ایکس اس هیچ تفاوت مهمی جز نمایشگر 5.8 اینچی و باتری کوچکتر با نسخه Max دیده نمی‌شود. سازندگان با استفاده از بدنه آیفون ایکس 2017، تلاش کرده‌اند برخی ویژگی‌های این گوشی را بهبود بخشند.

آیفون XS مکس

آیفون XR

آیفون ایکس آر آخرین موبایل این خانواده است که برخی از آن به عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه یاد می‌کنند؛ در حالی که برای خرید آن باید حداقل 749 دلار پرداخت کرد. اپل نیز از این گوشی به عنوان نسخه ارزان‌تر آیفون 8 پلاس یاد می‌کند. آیفون ایکس آر به صفحه نمایش 6.1 اینچی LCD مجهز شده و فاقد برخی امکانات نسخه‌های پرچمدار است، ولی هم‌چنان با تراشه A12 بایونیک، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سیستم تشخیص چهره می‌تواند یکی از بهترین محصولات سال 2018 باشد.

گوشی های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس به ترتیب با قیمت پایه 749، 999 و 1099 دلار به فروش می‌رسند که حتی خارج از ایران نیز قیمت بالایی برای گوشی موبایل به حساب می‌آید. اما برای ما ایرانی‌ها اوضاع از این نیز بدتر است؛ کاهش ارزش پول ملی طی چند ماه اخیر، قیمت گوشی های جدید اپل به ریال ایران را سرسام آور کرده و همانطور که پیشتر در مطلب پیش بینی قیمت آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR در ایران اشاره کرده بودیم، قیمت ارزان ترین مدل، یعنی آیفون ایکس آر 64 گیگابایتی احتمالا حدود 12 میلیون تومان و قیمت گران‌ترین نسخه یا همان آیفون ایکس اس مکس با حافظه داخلی 512 گیگابایتی، احتمالا حدود 21 میلیون تومان خواهد بود که با توجه به میانگین میزان درآمد در کشورمان، بسیار گران‌قیمت خواهند بود.

با اینکه در این نظر سنجی هدف ما آگاهی از میزان علاقه کاربران به هرکدام از نسخه های جدید آیفون است، اما به ناچار گزینه “توان مالی خرید این گوشی ها را ندارم” را نیز به موارد قابل انتخاب در نظر سنجی اضافه کردیم. به هر حال، با توجه به برچسب قیمت، امکانات هر گوشی و تفاوت‌های آنها با محصولات سال گذشته اپل، امسال کدام مدل را خریداری خواهید کرد؟ لطفا ضمن انتخاب گزینه مورد نظر، علت انتخاب خود را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. توانش رو دارم و Xs Max رو میخرم. وقتی سامبمب بنجل ساز گوشی هم قیمت آیفون میده بیرون آدم باید مغز خر خورده باشه سامبمب بخره.

  2. اقا من الان توان خرید 12 00 هم ندارم این چیه نوشتین

  3. تو این وضع اقتصادی بعید میدونم نوکیا 1100 هم بتونم بخرم 🙂
    اون گزینه توان مالی ندارم عالی بود
    لایک

  4. “اما به ناچار گزینه “توان مالی خرید این گوشی ها را ندارم” را نیز به موارد قابل انتخاب در نظر سنجی اضافه کردیم.”
    لایک داری گجت نیوز