کروم بوک Dell Inspiron 14

رونمایی از کروم بوک Dell Inspiron 14 در ایفا 2018 برلین

کمپانی دل در نمایشگاه IFA 2018 از چندین کروم بوک رونمایی کرد که البته اکثر آن‌ها با هدف پایین نگه داشتن قیمت نهایی طراحی شده‌اند. اما امکانات و مشخصات کروم بوک Dell Inspiron 14 فراتر از چیزی است که معمولا از این نوع لپ تاپ ها انتظار داریم.

بدنه‌ی کروم بوک Dell Inspiron 14 که یک دستگاه هیبریدی و قابل استفاده به عنوان لپ تاپ یا تبلت است، ساختاری آلومینیمی دارد و امکان چرخش 360 درجه نمایشگر نیز برای کاربران وجود خواهد داشت. با توجه به قیمت دستگاه، کیفیت ساخت و استحکام آن کاملا قابل دفاع است، به خصوص با توجه به اینکه در مورد یک کروم بوک صحبت می‌کنیم.

کروم بوک Dell Inspiron 14

نمایشگر 14 اینچی این لپ تاپ، دارای وضوح 1920 در 1080 پیکسل (FHD) و تکنولوژی IPS LCD است که می‌بایست دیدِ واضحی از زوایای مختلف داشته باشد. از آنجایی که کمپانی سازنده تناسب خوبی بین پرفورمنس و قیمت دستگاه برقرار کرده، این نمایشگر قادر است 72 درصد از گستره‌ی رنگی Adobe RGB را پوشش دهد؛ موضوعی که با توجه به محدود بودن تعداد کروم بوک های 14 اینچی در بازار، بیشتر جلب به چشم می‌آید.

کروم بوک Dell Inspiron 14 سطح کیفی محصولات این کتگوری را ارتقا داده است

کروم بوک Dell Inspiron 14 به قلم دیجیتال نیز مجهز است و امکان قرار دادن این قلم در بدنه‌ی دستگاه، برتری آن نسبت به برخی رقبا محسوب می‌شود. برای برقراری اتصال پرسرعت به اینترنت، این لپ تاپ از باند دوگانه وای-فای (2.4GHz و 5GHz) پشتیبانی می‌کند و قابلیت مدیریت همزمان چند اتصال را نیز دارد که این امر در افزایش سرعت و بهبود تجربه کاربری، نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

کمپانی دل از کیفیت صوتی این محصول نیز غافل نشده و آن را به اسپیکرهای استریوی داخلی مجهز کرده است. این اسپیکرها با فرآیند پیشرفته‌ای تیون شده‌اند تا خروجی و عملکردی در حد حرفه‌ای داشته باشند. با توجه به اینکه کیفیت صوتی اکثر کروم بوک ها، نقطه قوت آن‌ها محسوب نمی‌شود، می‌توان حدس زد که اسپیکرهای کروم بوک دل اینسپایرون 14 وضعیت به مراتب بهتری از محصولات مشابه داشته باشند؛ اما اینکه تا چه حد خوب هستند و آیا قادر به جلب رضایت اهالی موسیقی خواهند بود یا خیر، هنوز جای سوال دارد.

کمپانی دل برای این لپ تاپ؛ پردازنده مرکزی Core i3-8130U اینتل، رم 4 گیگ و حداکثر 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC در نظر گرفته است. هر چند که این CPU را نمی‌توان پرسرعت‌ترین انتخاب ممکن برای یک لپ تاپ قلمداد کرد، اما برای چنین محصولی کاملا استاندارد و مناسب به نظر می‌رسد.

این را هم باید مدنظر داشته باشیم که سیستم عامل کروم بوک ها، نسخه سبکی از لینوکس است و برخلاف ویندوز، قدرت پردازشی چندانی طلب نمی‌کند. تست‌های اولیه نشان داده است که چنانچه کاربران کمتر از 10 زبانه‌ی باز شده در مرورگر خود داشته باشند، می‌توانند از عملکرد روان دستگاه مطمئن باشند.

قیمت کروم بوک Dell Inspiron 14 از 600 دلار و فروش آن از حدود دو ماه آینده (23 اکتبر) آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*