اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز (Ultimate Ears) در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شدند

آلتیمیت ایرز (Ultimate Ears) یک کمپانی آمریکایی تاسیس 1995 است که از سال 2008 تحت مالکیت کمپانی سوئیسی لاجیتک بوده و به صورت تخصصی به تولید اسپیکر و هدفون می‌پردازد. اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز به نام‌های بوم 3 و مگابوم 3 به تازگی در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شدند که نگاهی مختصر به آن‌ها خواهیم داشت.

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز که در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی شدند 3 Boom و Megaboom 3 نام داشته و دو اسپیکر بلوتوثی قابل حمل هستند. یک حسن محصولات آلتیمیت ایرز (Ultimate Ears) این است که ضمن داشتن کیفیت بسیار بالا و صدایی دلنشین، قیمت بسیار مناسبی دارند و جیب شما را خالی نمی‌کنند. دو اسپیکر بی‌سیم جدید که به تازگی معرفی شدند مقاومت بسیار بالایی نیز دارند و در صورتی که کاربر آن‌ها را نشکند، نیازی به تعمیر نخواهند داشت.

یک نکته جالب در نام‌گذاری اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز این است که پیشتر محصولی با نام مگابوم 2 وجود نداشته و این کمپانی در نام‌گذاری محصول جدید خود مگابوم به مگابوم 3 پریده است. نسل جدید اسپیکرهای آلتیمت ایرز در کنار شباهت‌هایی که به نسل پیشین دارند، تفاوت‌هایی در طراحی و افزوده شدن ویژگی‌های جالبی نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز

پارچه‌ای که در پوشش اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز به کار رفته دو رنگ بوده و نسبت به نسل قبل اندکی درخشان‌تر است و به منظور افزایش دوام، بافت فشرده‌تری نیز دارد. نوار پلاستیکی‌ای که در طول اسپیکر کشیده شده نیز نازک‌تر بوده و بدین‌ترتیب مساحت ناحیه‌ای که از آن صدا خارج می‌شود بیشتر است. این نوار در نسخه‌های قبلی پذیرای دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا بود که در نمونه‌های جدید این دو کلید به بخش پارچه‌ای منتقل شده‌اند. بر خلاف نسل پیشین، یک گیره پارچه‌ای نیز به اسپیکرهای نسل جدید بوم 3 و مگابوم 3 وصل شده تا بدین‌ترتیب آویزان کردن اسپیکر آسان‌تر باشد.

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز

برد بلوتوث اسپیکرها افزایش یافته و درگاه میکرو یواس‌بی که به منظور شارژ اسپیکر استفاده می‌شود نیز از زیر اسپیکر به زیر نوار پلاستیکی منتقل شده است. با این تغییر کوچک، اسپیکر می‌تواند هنگام اتصال به شارژ نیز به صورت ایستاده بماند. این دو اسپیکر دارای گواهی ضد آب و گردخاک IP67 هستند و با وجود اینکه درگاه شارژ خود ضد آب است، اما پناه گرفتن آن زیر نوار پلاستیکی بدنه سبب مضاعف شدن قابلیت ضد آبی آن نیز می‌شود. شما به راحتی می‌توانید این اسپیکر را به دورن استخر پرت کرده و نگران بیرون آوردن آن از آب نباشید. آلتیمیت ایرز همچنین دو اسپیکر خود (به ویژه مگابوم 3) را به نحوی بالانس کرده که هنگام شناور ماندن در آب، بیشترین سطح ممکن از آن خارج آب بماند.

برد بلوتوث اسپیکرها افازیش یافته و درگاه میکرو یواس‌بی که به منظور شارژ اسپیکر استفاده می‌شود نیز از زیر اسپیکر به زیر نوار پلاستیکی منقل شده است. با این تغییر کوچک، اسپیکر می‌تواند هنگام اتصال به شارژ نیز به صورت ایستاده بماند. این دو اسپیکر دارای گواهی ضد آب و گردخاک IP67 هستند و با وجود اینکه درگاه شارژ خود ضد آب است، اما پناه گرفتن آن زیر نوار پلاستیکی بدنه سبب مضاعف شدن قابلیت ضد آبی آن نیز می‌شود. شما به راحتی می‌توانید این اسپیکر را به دورن استخر پرت کرده و نگران بیرون آوردن آن از آب نباشید. آلتیمیت ایرز همچنین دو اسپیکر خود (به ویژه مگابوم 3) را به نحوی بالانس کرده که هنگام شناور ماندن در آب، بیشترین سطح ممکن از آن خارج آب بماند.

آن دسته از دوستانی که از طرفداران این برند و البته دارندگان محصولات پیشین آن هستند از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز با پایه‌ شارژ 40 دلاری قدیمی این شرکت که Power Up نام داشته کاملا همخوانی داشته و توسط آن شارژ می‌شود. دیگر قابلیتی که در همه اسپیکرهای آلتیمیت ایرز نهادینه شده و بوم 3 و مگابوم 3 نیز از آن استثنا نیستند، قابلیت PartyUp است. این قابلیت امکان اتصال بی‌سیم چندین اسپیکر به یکدیگر از طریق برنامه این کمپانی (Ultimate Ears app) را فراهم می‌کند و مشابه قابلیت Jbl Connect از کمپانی JBL است.

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز

مشخصات داخلی اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز  مشابه نسل قبل است و تفاوت چندانی ندارد. البته باس مگابوم 3 در مقایسه با نسل پیش کیفیت و قدرت بیشتری دارد. یک تفاوت دیگر که دو اسپیکر جدید دارند، قابلیت‌های دکمه تعبیه شده بالا آن‌ها است. کارکرد این دکمه مشابه کارکرد دکمه‌ای است که روی بیشتر هدفون‌ها تعبیه می‌شود. با یک بار زدن آن می‌توان موسیقی را متوقف یا اجرا کرد و با دوبار زدن نیز موسیقی بعدی پخش می‌شود. با این حال یک قابلیت جدید دکمه که در نسل جدید شاهد آن هستیم این است که با یکبار فشار دادن اسپیکر شروع به پخش یک لیست اجرا (پلی لیست) می‌کند و با یکبار فشار دادن مجدد آن می‌توان به پلی لیست بعدی رفت.

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز

البته ناگفته نماند باید از طریق برنامه آلتیمیت ایرز اقدام به تنظیم کردن پلی لیست‌ها برای دکمه اسپیکر کنید. یک محدودیت در این میان نیز وجود دارد و این گونه است که این قابلیت فقط هنگام اجرای آهنگ توسط برنامه‌های Apple Music در iOS و Deezer در اندروید کار می‌کند و اگر از سرویس پخش موزیک دیگری استفاده شود، این قابلیت بلااستفاده است. البته در آینده سرویس‌های پخش موزیک بیشتری از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز

و اما به بهترین ویژگی اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز می‌رسیم! بوم 3 و مگابوم 3 به ترتیب با قیمت‌های 150 دلار/130 یورو و 200 دلار/170 یورو عرضه و در آمریکا، اروپا و آسیا قابل تهیه خواهند بود. این قیمت حتی از قیمت هنگام عرضه اولیه اسپیکرهای قبلی آلتیمیت ایرز نیز به مقدار قابل توجهی کمتر است. دو اسپیکر جدید در رنگ‌های آبی، سیاه، قرمز و بنفش عرضه می‌شوند. البته نمونه‌هایی با رنگ آبی روشن و آبی تیره نیز به صورت انحصاری در فروشگاه‌های اپل برای فروش عرضه خواهد شد. به زودی در سال میلادی جاری رنگ سبز آن نیز عرضه خواهد شد. در آینده شاهد عرضه نسخه‌هایی ویژه با طرح‌های خاص خواهیم بود. برای اوایل سال 2019 نیز انتظار عرضه این اسپیکرها با رنگ صورتی را نیز داریم.

در حال حاضر اسپیکرهای BOOM2 و Megaboom که به ترتیب 127 دلار و 141.25 دلار قیمت دارند، در کشورمان با گارانتی 24 ماهه به ترتیب به قیمت 1 میلیون و 400 هزار و 1 میلیون و 930 هزار تومان (2 میلیون و 250 هزار تومان برای نسخه بنفش) به فروش می‌رسند. حال خود تصور کنید اسپیکرهای ضد آب جدید آلتیمیت ایرز در صورت ورود به بازار کشورمان چه قیمت گزافی خواهند داشت!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زیر اب مکه اصلا صوت منتشر میشه؟؟