استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس

استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس برای نمایندگان ممنوع شد

استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ممنوع شد. رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخل مجلس در مورد ممنوعیت استفاده نمایندگان از گوشی موبایل در صحن علنی توضیحاتی را ارائه کرد.

غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جزئیات مربوط به طرح ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس را تشریح کرد. کاتب در این رابطه توضیح داد 70 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، درخواست کردند استفاده از تلفن همراه برای نمایندگان در زمان برگزاری جلسات علنی ممنوع شود.

به گفته رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، پیرو درخواست‌های نمایندگان برای ممنوعیت استفاده از گوشی موبایل در صحن پارلمان، طرحی در کمیسیون برای ایجاد محدودیت‌هایی برای نمایندگان تهیه شده و در حال تدوین است. وی در ادامه اظهار کرد:

بر اساس این طرح که در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مطرح شده، نمایندگان مجلس نمی‌توانند از تلفن همراه خود در هنگام برگزاری جلسات مجلس، اعم از علنی یا غیر علنی استفاده کنند. البته سازوکاری در این طرح پیش‌بینی شده که تماس‌های ضروری نمایندگان از طریق دفتر کارشان به اطلاع آنها برسد.

علت ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی مجلس برای نمایندگان را تماس خبرنگاران رسانه‌ها در هنگام برگزاری جلسات عنوان کرد.