بلک بری کی 2 ال ای

گوشی بلک بری کی 2 ال ای (BlackBerry KEY2 LE) معرفی شد

گوشی بلک بری کی 2 ال ای (BlackBerry KEY2 LE) به عنوان نسخه تقلیل پیدا کرده گوشی بلک بری کی 2 در نمایشگاه IFA 2018 معرفی شد. در ادامه به بررسی قابلیت‌ها و مشخصات فنی جدیدترین گوشی بلک بری خواهیم پرداخت.

گوشی بلک بری کی 2 مورد استقبال کاربران طرفدار دنیای اندروید قرار گرفت، به طوری که برخلاف محصولات قبلی این شرکت، فروش خوبی را در ایالات متحده آمریکا، کانادا و آلمان تجربه کرد. این یک گوشی شکیل مجهز به کیبورد خاص بلک بری بود، اما مهمترین مشکل آن را باید قیمت بالا با در نظر گرفتن سخت افزار و قابلیت‌های ارائه شده قلمداد کنیم. شرکت با توجه به همین موضوع گوشی ارزا‌ن‌تر بلک بری کی 2 ال ای را در نمایشگاه IFA 2018 معرفی کرد.

خوشبختانه ویژگی‌های مهم بلک بری کی 2 که سبب استقبال بسیار خوب از آن شد، همگی در مدل جدید نیز وجود دارد.

مشخصات فنی بلک بری کی 2 ال ای

برخلاف مدل اصلی، در بلک بری کی 2 ال ای به جای تراشه اسنپدراگون 660 از چیپست اسنپدراگون 636 استفاده شده و 4 گیگابایت حافظه رم وجود دارد. کاربران در زمینه حافظه داخلی، بین دو نسخه 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی حق انتخاب دارند. می‌توان برای افزایش فضای ذخیره‌سازی داده، از کارت حافظه جانبی استفاده کرد.

نمایشگر بلک بری کی 2 ال ای 4.5 اینچی بوده و رزولوشن و نسبت ابعاد تصویر آن به ترتیب 1080 در 1620 پیکسل و 3:2 است، پس از نظر نمایشگر تفاوتی با مدل پایه ندارد. این صفحه نمایش با یکی از نسخه‌های نامشخص شیشه‌های گوریلا گلس محافظت می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های بلک بری کی 2 ال ای که در کی 2 نیز به کار رفته بود، دوربین دوگانه محسوب می‌شود، اما این مرتبه به جای استفاده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی، شاهد به کار رفتن یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور 5 مگاپیکسلی هستیم. گشودگی دریچه دیافراگم این دو سنسور به ترتیب f/2.2 و f/2.4 است که ارقام جانبی نبوده و نشان می‌دهند دوربین بلک بری کی 2 ال ای ابزار مناسبی برای عکاسی در شب نیست. نباید از توانایی فیلم برداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه این دوربین چشم‌پوشی کرد. رزولوشن دوربین سلفی 8 مگاپیکسل است.

اگرچه ظرفیت باتری بلک بری کی 2 ال ای به 3 هزار میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا کرده است، اما سازنده مدعی شده دوام باتری این مدل بسیار مناسب است، به طوری که حین استفاده مداوم، برای 22 ساعت دوام خواهد آورد. سیستم نوتیفیکیشن هوشمند گوشی، با در نظر گرفتن الگوهای شارژ قبلی، در زمان مناسب شارژ کردن گوشی را به شما یادآوری می‌کند.

بلک بری کی 2 ال ای به صورت پیش‌فرض به اندروید 8.1 اوریو مجهز شده و دارای قابلیت‌های نرم افزاری بسیار کاربردی است که به عنوان نمونه‌ای از آن‌ها باید به امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی از اجرای دو برنامه به صورت همزمان روی نمایشگر و کلیدهای قابل سفارشی‌سازی به منظور ایجاد میانبر اشاره کرد. بیشتر قابلیت‌های ویژه این گوشی به دست‌کاری‌های نرم افزاری بلک بری برمی‌گردد، شرکتی که همواره به خاطر ساخت گوشی های هوشمند فوق‌العاده ایمن زبان‌زد بوده است.

اگرچه ظاهر بلک بری کی 2 ال ای با مدل اصلی یکسان به نظر می‌رسد، اما این دو طراحی بدنه متفاوتی دارند. مدل جدید فاقد فریم آلومینیومی بوده و به جای آن از پلاستیک استفاده می‌کند، اما پنل پشتی برجسته و دارای بافت خاص کی 2 در آن نیز وجود دارد. خوشبختانه کیبورد فیزیکی بلک بری کی 2 ال ای تقریبا تفاوتی با کیبورد مدل اصلی نداشته و همچنان اسکنر اثر انگشت زیر کلید اسپیس قرار گرفته است.

از سال 2014 به بعد، گوشی بلک بری کی 2 نخستین محصول این شرکت تلقی می‌شود که برای آن یک گزینه رنگ به جز مشکی ارائه شد و این روال برای مدل ارزان قیمت‌تر نیز حفظ شده است. بلک بری کی 2 ال ای در سه رنگ ذغالی، شامپاینی و قرمز عرضه می‌شود. مدل تازه معرفی شده، در بین چند محصول معرفی شده تحت سری Key تا امروز، نازک‌ترین گوشی به شمار می‌رود.

هنوز درباره زمان عرضه گوشی خبری در دسترس نیست، اما می‌دانیم قرار است بلک بری کی 2 ال ای به بازارهای سراسر دنیا عرضه شود. قیمت نسخه 32 گیگابایتی برابر 399 دلار و قیمت نسخه 64 گیگابایتی برابر 449 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هرکسی نمیفهمه این چه شاهکاریه و البته اگر تایپ زیادی نذاره خوب مصلمه به کارش نیاد این کیبورد اما من همه مدلا بلک و داشتم سامسونگ هم داشتم‌و دارم توصیه من به بلک بری بازا اینه که هییییچ شکی تو این کار نکنین من حتی دستم میگیرم لذت میبرم ازش واقعا همهچی از باطری دوربین سخت افزار همه چی اصلاح شده s9+ پیش این فقط یه صفحه نمایشه و بچه بازیه واقعا این یه کار خاص

  2. دوباره بلکبری و یه گوشی منحصر به فرد دیگه گوشیای بلکبری خیلی خاص هستند و در کنارش از کیفیت فوق العاده ای برخوردارند

  3. الان اکثر مردم ترجیح میدن گوشی داشته باشن که ۹۹/۹ درصد فقط صفحه نمایش یاشه