لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم با کارت گرافیک مجزای انویدیا معرفی شد

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم (Lenovo ThinkPad X1 Extreme) مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی، کارت گرافیک مجزای شرکت اینتل و وزن کمتر از 2 کیلوگرم معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت لپ تاپ جدید لنوو آشنا شوید.

کمپانی لنوو در خلال برگزاری نمایشگاه ایفا 2018 برلین از لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم خود با پشتیبانی از یک کارت گرافیک مجزای برند اینتل پرده برداری کرد. بنابراین، این نخستین لپ تاپ خانواده X1 لنوو خواهد بود که به یک کارت گرافیک مجزا تجهیز می‌شود. هرچه برای کاهش ضخامت و وزن لپ تاپ ها تلاش می‌شود، در نتیجه قدرت پردازشی گرافیکی آن‌ها نیز کاهش میابد، اما لنوو عملکرد را در این دیوایس مهم‌تر از هر چیز دیگری دیده است.

همانطور که از کلمه‌ی «اکسترم» در نام لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم پیداست، این کامپیوتر ارائه کننده عملکرد بسیار مناسبی همراه با یک نمایشگر 15.6 اینچی با وضوح UHD 4K، سیستم صوتی Dolby Atmos و یک کارت گرافیک مجزای 4 گیگابایتی GeForce 1050Ti MaxQ ارائه خواهد کرد. بدیهی است که شما می‌توانید آن را همراه با یک پردازنده نسل هشتمی Intel Core i7 نیز خریداری کنید، گرچه هنوز SKU دقیق پردازنده این لپ تاپ اعلام نشده است. گفته می‌شود ماه آینده مدل مجهز به پردازنده Core i9 این لپ تاپ نیز معرفی خواهد شد.

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم

گرچه کارت گرافیک GeForce 1050Ti MaxQ قدیمی‌تر از مدل GeForce MX150‌ به کار رفته در اکثر لپ تاپ های باریک و سبک است، اما از نظر عملکرد بهتر از آن نقش خود را ایفا می‌کند. به گفته‌ی برخی بنچمارک‌ها این اختلاف عملکرد گاها به 120 درصد نیز می‌رسد. مشتریان می‌توانند این لپ تاپ را با ظرفیت رم حداکثری 64 گیگابایتی و 2 حافظه 1 ترابایتی PCIe SSD سفارش دهند. یک باتری 80 وات ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس وان اکسترم را بر عهده دارد که دارای بالاترین ظرفیت در بین باتری لپ تاپ های خانواده تینک پد ایکس لنوو خواهد بود. علاوه بر استفاده از یک باتری با ظرفیت بالا، لنوو از فناوری شارژ سریع نیز در آن استفاده کرده است که می‌تواند 0.9 وات ساعت در هر دقیقه، باتری این لپ تاپ را شارژ‌ کند.

از بعد طراحی، لنوو همچنان این لپ تاپ را نزدیک به طراحی لپ تاپ های خانواده X خود نگه داشته است و ظاهر آن مشابه دیگر لپ تاپ های تجاری بازار است. ابعاد آن برابر با 361.8 در 245.7 در 18.7 میلی‌متر (مدل مجهز به نمایشگر لمسی) و وزن آن نیز تنها 1.8 کیلوگرم خواهد بود. مدل فاقد نمایشگر ناچ این لپ تاپ نیز 1.7 کیلوگرم وزن دارد که برای چنین لپ تاپ قدرتمند 15.6 اینچی عالی به نظر می رسد. در واقع، از نظر ظاهری این لپ تاپ مشابه لپ تاپ تازه معرفی شده تینک پد پی 1 است.

در بالای نمایشگر 15.6 اینچی این لپ تاپ یک وبکم همراه با یک مسدود کننده فیزیکی به نام ThinkShutter تعبیه شده است، اما پنل UHD/4K HDR این لپ تاپ را باید ستاره‌ی میدان بدانیم. با نرخ روشنایی 400 نیت و پشتیبانی 100 درصدی از محدوده رنگی Adobe RGB،‌ شاید این نمایشگر به اندازه نمایشگر 500 نیتی لپ تاپ کربن ایکس 1 روشن نباشد، اما فیلم ها و بازی ها در آن بسیار عالی به نمایش درمی‌آیند. اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان کمی بیشتر صرفه جویی کنید، خبر خوب اینکه می‌توانید مدل مجهز به نمایشگر فول اچ دی این لپ تاپ با نرخ روشنایی 300 نیت را تهیه کنید.

پشتیبانی از فناوری صوتی Dolby Atmos نیز باعث شده تا عملکرد صوتی این دیوایس نسبت به نسل قبلی لپ تاپ های خانواده X لنوو بهبود پیدا کرده باشد. البته از آنجایی که این لپ تاپ برای مقاصد تجاری (و نه چندرسانه‌ای) طراحی شده است، عملکرد صوتی این دیوایس را باید خوب و نه عالی توصیف کنیم.

قیمت لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم

قیمت لپ تاپ های سری اکسترم ایکس لنوو با ورود این مدل می‌تواند به شدت تغییر کند. لنوو تینک پد ایکس 1 اکسترم قرار است با آغاز قیمت 1860 دلاری به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آغاز قیمت۱۸۶۰ ینی چی
    ینی بیشتر از اینم میشه یا کمتر

  2. عه…..واقعا انقد انعطاف پذیره ادم میترسه اینجوریش کنه