لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930

معرفی لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930 با نمایشگر ثانویه E-ink

لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930 (Lenovo Yoga Book C930) یکی از محصولات تازه معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2018 برلین است. یوگا بوک سی ۹۳۰ علی‌رغم شباهت ظاهری با نسل قبلی، پیشرفت‌های بسیاری را به خود دیده است که در ادامه آن‌ها را برخواهیم شمرد.

هنگامی که لنوو مدل اورجینال یوگا بوک را معرفی کرد، علاقه‌مندان با طراحی نوآورانه‌ای مواجه شدند که امکان برخورداری از یک تبلت فوق باریک مبتنی بر ویندوز یا اندروید را فراهم می‌کرد. اما همواره یکی از خواسته‌های اصلی کاربران یوگا بوک، وجود کیبوردی مجازی و قابل برنامه‌ریزی در آن بود. حالا کمپانی سازنده با معرفی لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930 به این خواسته، جامه عمل پوشانده است.

از جنبه ظاهری، مدل 2018 یوگا بوک شباهت بسیاری به مدل اورجینال آن دارد و لنوو این محصول تازه را نیز در همان رنگ‌ها و با همان نوع لولا تولید کرده است؛ اما در یک نگاه می‌توان پی برد که ابعاد بزرگتری دارد. لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930 به جای نمایشگر 10.1 اینچی، به نمایشگر ال سی دی 10.8 اینچی تجهیز شده که احتمالا یکی از انگیزه‌ها برای ایجاد چنین تغییری، امکان عریض‌تر کردن کیبورد مجازی برای سهولت استفاده از آن بوده است.

یک قابلیت جالب نیز امکان باز کردن لپ تاپ با یک دست را میسر می‌کند. بدین صورت که در هنگام بسته بودن دستگاه با دوبار ضربه زدن به لبه‌، بخش فوقانی آن اندکی بالا می‌آید و به راحتی می‌توان با یک دست آن را باز کرد؛ در حالی که معمولا برای این انجام این کار در سایر لپ تاپ ها باید از هر دو دست کمک گرفت.

لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930

فروش لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930 از پاییز پیش‌رو با قیمت 999 دلار آغاز می‌شود

اما شکوه این لپ تاپ پس از روشن کردن آن و ظاهر شدن کیبورد E-ink نمایان خواهد شد. مدل اورجینال یوگا بوک، کیبوردی استاتیک داشت که قابل تغییر و شخصی‌سازی نبود؛ اما کیبورد مجازی این محصول تازه، قابلیت برنامه‌ریزی دارد.

عدم وجود کلیدهای فیزیکی روی کیبورد، دلیل اصلی ساختار باریک دستگاه است. در هنگام فشردن کلیدهای مجازی برای تایپ کردن، انیمیشنی روی آن‌ها ظاهر خواهد شد تا کاربران را از فشردن کلید صحیح، مطمئن سازد.

این کیبورد به عنوان نمایشگر ثانویه نیز ایفای نقش می‌کند و می‌توان آن را برای نمایش محتواهایی از قبیل eBook مورد استفاده قرار داد. نمایشگر E-ink مصرف انرژی کمتری از نمایشگر اصلی دارد و برای خواندن متون کاملا مناسب است؛ در چنین مواقعی می‌توانید دستگاه را تا کرده و به شکل تبلت درآورید.

تغییر دیگر نسبت به نسل پیشین که خواسته‌ی بسیاری از کاربران بود، فراهم کردن امکان نوت‌برداری هم روی سطح E-ink و هم روی نمایشگر اصلی دستگاه است. برای این کار می‌توانید از قلم دیجیتال Wacom با 4096 سطح حساسیت به فشار استفاده کنید. این یادداشت‌ها قابل ذخیره‌سازی در قالب عکس یا تکست نیز خواهند بود.

اما در یوگا بوک سی 930 پیشرفت مهم دیگری حاصل شده که به CPU مربوط می‌شود؛ کمپانی سازنده با گذر از پردازنده Atom X5 اینتل، محصول جدید خود را به یک پردازنده Core i5-Y754 مجهز کرده است. تفاوت پرفورمنس این دو در تست تک رشته‌ای گیک‌بنچ، چیزی حدود سه برابر بود و به نظر می‌رسد مدل 2018 یوگا بوک با چنین پردازنده‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

مشخصات فنی لپ تاپ لنوو یوگا بوک سی 930

  • پردازنده مرکزی Core i5-7Y54 یا Core m3-7Y30، رم 4 گیگابایتی LPDDR3
  • حداکثر 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe SSD
  • نمایشگر لمسی LCD: سایز 10.8 اینچ، وضوح 2560 در 1600 پیکسل (QHD)
  • نمایشگر لمسی E-ink: سایز 10.8 اینچ، وضوح 1920 در 1080 پیکسل (FHD)
  • قلم Wacom Active Pen: دارای حساسیت به فشار 4096 سطح، پشتیبانی از نمایشگر دوگانه و بلوتوث
  • پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/a، باند دوگانه (2.4GHz و 5GHz)
  • آپشن پشتیبانی از شبکه 4G LTE
  • دو اسپیکر با تکنولوژی Dolby ATMOS
  • دو درگاه USB 3.1 (Gen1) Type C، حسگر اثر انگشت
  • سیستم عامل ویندوز 10
  • باتری 35.8 وات ساعتی با شارژدهی 8.6 ساعت
  • ابعاد 260.4 در 179.44 در 9.9 میلی‌متر، وزن 775 الی 799 گرم (نسخه LTE سنگین‌تر است)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*