انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر

آموزش انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر به کمک ویندوز

انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر به افزایش کارایی کمک می‌کند. تا امروز به منظور انتقال داده بین گوشی و کامپیوتر مجبور به استفاده از کابل بودیم، اما امکان جابه‌جایی وایرلس اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر درون ویندوز 10 فراهم شده است، بدون این که نیازی به کارت شبکه بی‌سیم باشد.

مایکروسافت به دست و پا گیر بودن اتصالات سیمی از مدت‌ها قبل پی برد و به همین دلیل امکان انتقال اطلاعات از گوشی به کامپیوتر را به صورت وایرلس، به صورت پیش‌فرض در ویندوز 10 فراهم کرد. به این ترتیب می‌توان وب سایت‌ها، تصاویر و اعلانات را می‌توان بدون استفاده از ابزارهای جانبی از گوشی به کامپیوتر به سادگی منتقل کرد. سه روش زیر به این منظور وجود دارد:

  • Continue on PC برای انتقال تب‌های مرورگر
  • Photos Companion برای انتقال عکس‌ها
  • Action Center برای انتقال نوتیفیکیشن‌های گوشی

فراموش نکنید این اپلیکیشن‌ها نیازمند اتصال به اینترنت هستند، پس مصرف پهنای باند را در زمان انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر ویندوزی خود در نظر بگیرید. یکی دیگر از پیش نیازهای استفاده از قابلیت‌های ویندوز 10 به منظور انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر ، دریافت جدیدترین نسخه آن است. روشی که در ادامه آموزش می‌دهیم، برای اندروید و آی او اس کاربرد دارد.

اتصال گوشی به کامپیوتر ویندوزی برای ارسال تب مرورگر

وصل کردن گوشی به کامپیوتر ویندوزی با استفاده از ویژگی Continue on PC به کاربر اجازه می‌دهد تب‌های مرورگر گوشی را به مرورگر مایکروسافت اج ویندوز منتقل کند. به این ترتیب اگر بیرون از منزل یا محل کار مشغول گشت و گذار در وب بوده‌اید، می‌توانید بدون وقفه کار را در سیستم کامپیوتری پیش ببرید. برای شروع، وارد منوی استارت شده و بعد از تایپ کردن عبارت “link your phone”، گزینه Link Your Phone را انتخاب کنید.

انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر

در ادامه پنجر‌ه‌ای باز شده و شماره تفلن همراهتان را درخواست می‌کند. بعد از وارد کردن شماره، در قالب ارسال یک پیام کوتاه، لینک دانلودی برایتان ارسال می‌شود که حاوی مسیر دانلود و نصب لانچر مایکروسافت (Microsoft Launcher) است. بعد از نصب، وارد یکی از مرورگرهای گوشی شده و پنجره‌ای را به دلخواه باز کنید. سپس Share را لمس کرده و بر روی گزینه Continue on PC ضربه بزنید.

در ادامه می‌توان کامپیوتر مقصد را مشخص کرد تا تب مورد نظر، در مرورگر مایکروسافت اج دسکتاپ باز شود. کاربران قادر هستند به وسیله لمس دکمه Continue Later که در تصویر سمت چپ بالا مشخص شده است، لینک را به Action Cnter ارسال کنند تا به جای باز شدن در زمان اجرای فرآیند، در زمانی دیگر توسط کاربر باز شود.

یکی از محدودیت‌های این قابلیت انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر عدم امکان استفاده از سایر مرورگرهای ویندوزی است. همچنین با توجه به استفاده از اینترنت برای جابه‌جایی، بسته به پهنای باند، ممکن است فرآیند کمی زمانبر باشد. فراموش نکنید داشتن یک حساب کاربری ایمیل Windows Live و لاگین کردن به آن پیش از استفاده از اپلیکیشن، ضروری است.

انتقال وایرلس عکس از گوشی به کامپیوتر

برنامه Photos Companion ویندوز 10 اجازه می‌دهد کاربرد قابلیت انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر ویندوز 10 بیشتر از صرفا جابه‌جایی چند تب مرورگر باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل نیاز همیشگی کاربران به منظور اتصال گوشی به کامپیوتر انتقال عکس‌های ثبت شده با دوربین است. پس Photos Companion برای برطرف کردن نیازی مهم توسعه یافته است.

یکی از مشکلات این روش انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر آزمایشی بودن اپلیکیشن یاد شده است، به همین دلیل پایداری زیادی نداشته و ممکن است فرآیند انتقال را کمی زمانبر کند. برای کمک به تسریع جابه‌جایی تصاویر و ویدیوها، سعی کنید گوشی و کامپیوتر را به یک شبکه وایرلس متصل کنید.

اپلیکیشن Photos را در ویندوز باز کنید. در صورت دریافت جدیدترین نسخه ویندوز 10، این برنامه به صورت پیش‌فرض نصب شده است. برای دسترسی به آن مجددا از منوی استارت کمک گرفته و نام برنامه را وارد کنید. بعد از ورود به نرم افزار، بر روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و گزینه Settings را برگزینید.

انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر

تا رسیدن به دسته‌بندی Preview اسکرول کرده و سپس گزینه Help Microsoft test the mobile import over Wi-Fi را فعال کنید. به منوی قبل بازگشته و در صفحه اصلی برنامه، بر روی دکمه Import کلیک کنید. گزینه‌ای با عنوان From mobile over Wi-Fi در اینجا وجود دارد.

انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر

یک بارکد بر روی صفحه نمایان خواهد شد که باید آن را به وسیله گوشی هوشمندتان اسکن کنید. به این منظور اپلیکیشن موبایل Photos Companion برای Android یا iOS را دانلود کرده و از طریق آن، بارکد نمایش داده شده را اسکن کنید.

انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر

در ادامه مجموعه تصاویر و ویدیوهایتان نمایش داده خواهند شد. برای انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر فایل‌های مورد نظرتان را انتخاب کرده و گزینه Done را لمس کنید تا آن‌ها به دسکتاپ ارسال شوند. در حال حاضر و حین استفاده از ابزارهای پیش‌فرض ویندوز 10، تنها امکان ارسال تصاویر و ویدیوها وجود داشته و متاسفانه قابلیتی برای انتقال دیگر انواع فایل‌ها با پسوندهای مختلف وجود ندارد.

دریافت نوتیفیکیشن‌های گوشی در Action Center

مشاهده نوتیفیکیشن‌ها، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که ما را به چک کردن گوشی به صورت پیاپی مجبور می‌کند، اما با استفاده از ابزارهای پیش‌فرض ویندوز 10 برای انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر می‌توان در زمان نشستن پشت سیستم کامپیوتری، نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کرد و از اخبار و پدیده‌های اطراف مطلع شد.

ابتدا اپلیکیشن کورتانا، که هر دو نسخه Android و iOS آن وجود دارد، را دانلود کنید. سپس وارد برنامه شده و به منظور دسترسی به گزینه Cross device وارد تنظیمات شوید. در اینجا پیامی به منظور لاگین به حساب کاربری‌تان در مایکروسافت دریافت خواهید کرد.

باید به کورتانا اجازه دسترسی به برخی اطلاعات و قسمت‌ها را بدهید. در ادامه برخی گزینه‌های مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

در کامپیوتر، وارد منوی استارت شده و کورتانا را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Cortana & Search settings کلیک کنید. در پنل سمت چپ گزینه Cortana Across My Devices را برگزیده و سپس طبق تصویر زیر، گزینه Get phone notifications on this PC را فعال کنید. از آنجایی که پیشتر هم سیستم کامپیوتری و هم گوشی را به حساب کاربری مایکروسافت خود متصل کرده‌اید، اکنون باید امکان انقال نوتفیکیشن‌ها فراهم شده باشد.

انتقال وایرلس اطلاعات از گوشی به کامپیوتر