بازطراحی اسکایپ

مایکروسافت مشغول بازطراحی اسکایپ و حذف یک قابلیت جذاب از آن است!

مایکروسافت به دنبال بازطراحی اسکایپ و حذف قابلیت Highlights از آن است که از برنامه اسنپ چپ الهام گرفته شده است. این بازطراحی، خبر خوبی برای کاربران ناراضی از نسخه‌های جدید پیام رسان Skype خواهد بود.

من فراموش کرده‌ام که مایکروسافت تا کنون چندین مرتبه اقدام به بازطراحی اسکایپ کرده است، اما ظاهرا بار دیگر این اتفاق رخ خواهد داد! این سازنده اپلیکیشن چند سال است که سخت مشغول توسعه اسکایپ بوده و سال گذشته از یک طراحی رادیکالی برای آن پرده برداری کرد که به قابلیتی مشابه با قابلیت Highlights اسنپ چت تجهیز شده بود. مایکروسافت حالا قصد دارد این قابلیت را حذف کرده و بار دیگر به اسکایپ، ظاهری ساده‌تر ببخشد.

در همین راستا آقای پیتر اسکیلمن، رئیس بخش طراحی اسکایپ اینچنین توضیح داده است:

اجرایی کردن تماس سخت‌تر است و Highlights خواست اکثریت کاربران نیست. ما نیازمند بازگشت به عقب و ساده سازی هستیم.

بازطراحی اسکایپ شامل چه می‌شود؟

رویکرد جدید مایکروسافت برای بازطراحی اسکایپ شامل تمرکز بر چگونگی استفاده مردم از سرویس‌های تماس، مکالمه ویدیویی و پیام رسانی می‌شود. اپلیکیشن های موبایلی اسکایپ نیز به منظور حذف ویژگی‌هایی که هیچ کاربری از آن‌ها استفاده نمی‌کند بازطراحی خواهند شد تا رابط کاربری ساده‌تر باشد. بر روی دسکتاپ نیز مایکروسافت چت‌ها، مکالمات، مخاطبان و نوتیفیکیشن‌ها را به بالا، سمت چپ پنجره خواهد برد تا یک مکان مرکزی برای ناوبری به وجود آید.

آقای اسکیلمن در ادامه اینچنین می‌گوید:

ما مشاهده می‌کنیم که مردم چگونه از اپلیکیشن های اسکایپ استفاده می‌کنند. آزمایش‌های گسترده‌ای را در بازارهای جهانی انجام می‌دهیم و نمونه‌های اولیه را برای آزمایش مفاهیم جدید می‌سازیم. ما به بازخوردهای شما گوش می‌دهیم و کاملا متعهد به بهبود تجربه کاربری اسکایپ بر اساس آنچه که شما به ما می‌گوید هستیم.

تغییرات اساسی رادیکالی مایکروسافت در سال گذشته به خوبی پیش نرفت. به نظر می‌رسد این تغییرات همه را از اسکایپ متنفر کرده است و مایکروسافت زمان بسیاری را تنها بر روی این قضیه گذاشته بود تا بتواند نسخه‌های موبایلی و دسکتاپی این اپلیکیشن را شبیه به اسنپ چت کند.

مایکروسافت حتی اخیرا اعلام کرده است که از شبیه کردن اپلیکیشن دسکتاپی اسکایپ به اپلیکیشن موبایلی آن دست خواهد کشید. بسیاری از کاربران اسکایپ هنوز هم از برنامه اصلی دسکتاپی اسکایپ استفاده می‌کنند. واضح است که مایکروسافت قصد دارد با توجه به بازخوردی که از کاربران گرفته برای چندمین بار به بازطراحی اسکایپ بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه