هوش مصنوعی MIT

هوش مصنوعی MIT می‌تواند از مکالمات شما افسردگی را تشخیص دهد

محققان با استفاده از روشی که به لطف هوش مصنوعی MIT امکان پذیر است، می‌توانند با بررسی مکالمات کاربران وجود علائم افسردگی در آن‌ها را تشخیص دهند. این روش چگونه کار می‌کند؟

از دیرباز است که می‌گویند نشانه های افسردگی را ممکن است نتوان از ظاهر شخصی فهمید. با توجه به این واقعیت که ما خودمان زندگی پر مشغله خود را می‌سازیم و خودمان نیز باید از آن مراقبت کنیم، سخت است که تلاش کنیم تا نشانه‌هایی از افسردگی را در دیگران نظیر اعضای خانواده و عزیزانمان تشخیص دهیم. اینجاست که هوش مصنوعی به کمک بشر خواهد آمد. محققان شرکت MIT یک شبکه عصبی را توسعه بخشیده‌اند که قادر است از طریق مکالمات شما، نشانه های افسردگی را تشخیص دهد. هوش مصنوعی MIT می‌تواند هر نوع مکالمه نظیر مصاحبه‌ها را بررسی کرده و بدون نیاز به اطلاعات دیگری به شما بگویید آیا آن شخص دچار افسردگی شده است یا خیر!

تشخیص افسردگی توسط هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست. ما پیشتر مشاهده کرده‌ایم که چطور دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی، از طریق پست های اینستاگرامی کاربران می‌توانند وجود افسردگی در آن‌ها را شناسایی کنند. یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های روش‌های قدیمی با روش هوش مصنوعی MIT این است که در سابق معمولا بیماران باید به پرسش‌های مشخص شده‌ای پاسخ می‌داند و این به معنای محدود سازی چگونگی و زمان انجام تست‌ها بود.

روش هوش مصنوعی MIT چگونه است؟

در روش قابل استفاده توسط هوش مصنوعی MIT بدون آن که نیاز به پرسش‌ها یا پاسخ‌های مشخصی باشد، تنها مبتنی بر الگوی صحبت کردن کاربران می‌توان به این مهم دست یافت. یکی از کاربردهای بالقوه چنین مدلی این است که می‌توان آن را بر روی تمام مکالمات اعمال کرد. به طور مثال آن می‌تواند در یک روز و از طریق یک اپلیکیشن در داخل گوشی هوشمند شما، مکالماتتان را مورد بررسی قرار داده و زمانی که علائمی از افسردگی و ناراحتی را یافت، اخطارهایی را ارسال کند.

اگر بخواهیم نگرانی‌های امنیتی شنود شدن مکالمات را کنار بگذاریم، این روش واقعها ایده بدی نیست. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا هوش مصنوعی MIT می‌تواند در آزمایش‌هایی که در دنیای واقعی با آن روبرو می‌شود سربلند بیرون آید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. باید در عمل عملکردش مهک بخوره مثلا شاید طرف خودش یکم لهجهش رو تغییر بده

  2. بدرد روانشانس ها میخوره

  3. ای بدبختی افسردگی هم نمیذارن بکنیم

  4. هوش مصنوعی چ کارها ک نمیکنه