عینک واقعیت افزوده اپل

عینک واقعیت افزوده اپل محصول بزرگ بعدی این شرکت خواهد بود

عینک واقعیت افزوده اپل می‌تواند بزرگترین محصول بعدی اهالی کوپرتینو باشد. ظاهرا مدیران روی فناوری واقعیت افزوده (AR) سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

شکی نیست که اپل به فناوری واقعیت افزوده علاقه‌مند بوده و در حال توسعه نوعی گجت پوشیدنی برای قرار گرفتن بر روی سر است. پیش از این، مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی تیم کوک نیز اعلام کرده بود که واقعیت افزوده، چیز بسیار بزرگ بعدی است. طی یک سال اخیر نیز اسناد و شواهد متعددی دال بر تلاش سازندگان برای به‌کارگیری این فناوری در محصولات‌شان مشاهده شده است.

جدیدترین قطعه از این پازل در قالب انتشار گزارشی مبنی بر تصاحب یک شرکت در کلورادو توسط اپل در اختیار ما قرار گرفته است. ظاهرا “Akonia Holographics” در زمینه تولید لنزها برای عینک های AR تخصص دارد؛ اما یک چیز برای ما واضح است: اهالی کوپرتینو قصد دارند از استعداد “Akonia” برای توسعه محصولات آینده خود -که احتمالا یک هدست یا عینک واقعیت افزوده خواهد بود- استفاده کنند.

عرضه عینک واقعیت افزوده اپل تا سال 2020

مطابق با گزارش بلومبرگ که به نقل از منابع داخلی اپل منتشر شده است، مدیران قصد دارند در سال 2019، این فناوری را آماده کرده و اولین محصول خود را در زمانی نامشخص در سال 2020 در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین گفته می‌شود این هدست از یک چیپ جدید و یک سیستم عامل سفارشی با نام “rOS” (مخفف “reality operating system” به معنی «سیستم عامل واقعیت») قدرت خواهد گرفت.

عینک واقعیت افزوده اپل

سال 2016، تیم کوک طی مصاحبه‌ای با “Business Insider”، در رابطه با تمایل شرکت به حضور در زمینه واقعیت افزوده صحبت کرد:

بخش قابل توجهی از جمعیت کشورهای توسعه‌یافته و نهایتا تمام کشورها، همه‌روزه واقعیت افزوده را تجربه خواهند کرد؛ تقریبا مثل خوردن سه وعده غذا در یک روز. این [فناوری] به بخش زیادی از شما تبدیل خواهد شد. تعداد زیادی از ما در گوشی های هوشمند خود، آیفون، زندگی می‌کنیم. واقعیت افزوده اهمیت زیادی برای همه دارد، به همین جهت [به چیزی] بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد.

حالا بعد از گذشت دو سال، شاید خبری از عینک واقعیت افزوده اپل نباشد، اما با ارائه پلتفرم توسعه Apple ARKit و تمرکز بیشتر آی او اس 12 بر روی واقعیت افزوده، نشانه‌های واضح بیشتری برای حرکت اپل در این مسیر پیش روی ما قرار گرفته است. اگر گزارش‌های قبلی صحت داشته باشند و مهندسان با مشکل قابل توجهی مواجه نشوند، اپل می‌تواند یک عینک مبتنی بر واقعیت افزوده را تا دو سال آینده روانه بازار کند.

در مورد اینکه اپل تمایل دارد کدام‌یک از نرم افزارهای موجود را به واقعیت افزوده تبدیل کند، به نظر می‌رسد Apple Maps کاندیدای اصلی باشد. جدیدترین گزارش شرکت “Thinknum” که در زمینه مانیتورینگ داده‌ها فعالیت دارد، نشان می‌دهد که اخیرا اپل در حال فراهم کردن شرایط بهتر برای مهندسان و توسعه‌دهندگان فناوری AR است. لیست مشاغل مورد نیاز، به وضوح افزایش نیاز به شغل‌های مرتبط با واقعیت افزوده را نشان داده و حتی یکی از آنها به طور مشخص به نقشه‌های دیجیتالی اشاره دارد:

نقشه‌های دیجیتال به ابزارهایی ضروری برای زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. هرچند، علی‌رغم وجود آنها در همه‌جا، هم‌چنان در مراحل اولیه رشد هستند. از تحرک شهری تا موقعیت‌یابی داخلی، از لیدار تا واقعیت افزوده، پیشرفت‌ها در تکنولوژی و انواع دیگری از داده‌ها، قدرت‌بخش نوآوری‌ها در تمام بخش‌های نقشه‌برداری دیجیتال هستند. اگر شما عاشق نقشه‌ها هستید و در مورد چیزهای ممکن آن مشتاقید، در شرکتی عالی خواهید بود.

با توجه به گزارش “Thinknum”، دیگر مشاغل مورد نیاز برای موقعیت‌های مهندسی گسترده‌تر چندان توصیفی نیستند، ولی هم‌چنان نیازمند این هستند که درخواست‌کنندگان با رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی “Maps and Core Location” و رابط‌های واقعیت افزوده آشنایی داشته باشند. با در نظر گرفتن چگونگی داشتن CaPlay و تلاش اپل برای توسعه ماشین خودران، تمایل شرکت به برگرداندن Apple Maps به تجربه واقعیت افزوده کمی غافلگیرکننده است.

شاید استخدام مهندسان برای فعالیت در این زمینه‌ها به منزله تایید قطعی عرضه عینک واقعیت افزوده اپل نباشد، اما با در نظر گرفتن تمام اطلاعات و چیزهایی که در این مورد می‌دانیم، می‌توان به وضوح مسیری که دنیای فناوری، خصوصا شرکت اپل، در آن جهت در حرکت است را مشخص کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جلل خالق این دیگه چجوریه