آیفون های 2018 اپل

9 ویژگی احتمالی آیفون های 2018 اپل

آیفون های 2018 اپل کمتر از یک هفته دیگر در سالن همایش‌ استیو جابز معرفی‌ می‌شود. به همین بهانه، امروز 9 مورد از ویژگی‌های احتمالی محصولات جدید این شرکت را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

تنها پنج روز به رویداد معرفی آیفون های 2018 اپل باقی ماده است و اهالی کوپرتینو قصد دارند با نسل جدید گوشی های هوشمند خود، سایر شرکت‌ها و پرچمدارانش را به چالش بکشند.

طی چند ماه اخیر، شایعات بسیاری پیرامون این اسمارت فون ها منتشر شده است که در ادامه، قصد داریم مهم‌ترین موارد را بررسی کنیم.

بررسی قابلیت‌های احتمالی آیفون های 2018 اپل

نسل جدید آیفون ایکس

مطابق با شایعات، نسل جدید آیفون ایکس با اضافه شدن حرف “S” به نام آن، پیش روی کاربران قرار می‌گیرد؛ اتفاقی که از زمان عرضه آیفون 6 اس در سال 2015، برای نخستین بار شاهد آن هستیم. آیفون XS در واقع می‌تواند نسخه به‌روزشده آیفون X باشد و کاربران نباید منتظر تغییر خاصی در طراحی این اسمارت فون باشند. این یعنی نسل جدید با چیپ سریع‌تر (احتمالا A12 با فناوری ساخت 7 نانومتری)، 4 گیگابایت رم و دوربین قوی‌تر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

از طرفی، این احتمال وجود دارد که با نسل جدید، یک ویژگی خاص هم به این تلفن هوشمند اضافه شود؛ همانند معرفی Voice Control در آیفون 3GS، سیری در آیفون 4S، فناوری Touch ID در آیفون 5S و 3D Touch در آیفون 6S.

آیفون های 2018 اپل

آیفون ایکس اس مکس از راه می‌رسد

در کنار آیفون ایکس اس که با صفحه نمایش 5.8 اینچی تولید خواهد شد، گفته می‌شود مدیران در حال توسعهخ نسخه بزرگتر XS نیز هستند تا بزرگترین گوشی تاریخ اپل در انتظار علاقه‌مندان باشد. پیش از این، اپل از نام “Plus” برای نشان دادن محصولات بزرگتر استفاده می‌کرد، ولی مطابق با گزارشی که اخیرا توسط وب‌سایت 9to5Mac منتشر شده است، این اسمارت فون با نام آیفون XS Max روانه بازار خواهد شد؛ موضوعی که با توجه به سابقه اپل در استفاده از نام‌ها و عرضه نسخه «مینی» از آیپد و آیپاد، بسیار غیر معمول به نظر می‌رسد. اگر اپل باز هم از الگوی قبلی خود برای توسعه گوشی ها استفاده کند، احتمالا XS Max و XS از نظر سخت افزاری یکسان خواهند بود و نسخه بزرگتر به یک باتری بزرگتر (و شاید دوربین بهتر) مجهز خواهد شد.

آیفون 6.1 اینچی با نمایشگر LCD

مرموزترین گوشی در میان آیفون های 2018 اپل ، نسخه مقرون به صرفه 6.1 اینچی است که گفته می‌شود با نمایشگر LCD ارائه می‌شود. علاوه بر این، شایعه شده این دستگاه که هنوز نام آن مشخص نشده است (آیا ممکن است آیفون 9 معرفی شود؟)، با فناوری تشخیص چهره Face ID همراه می‌شود. با این حال، نسخه‌های اولد هم‌چنان گران‌ترین موبایل های اپل خواهند بود و در نسخه LCD تنها از برخی از ویژگی‌های محبوب استفاده می‌شود.

اگرچه تا به امروز شایعات بسیاری پیرامون این گوشی منتشر شده است، اما هیچ سند محکمی در مورد سخت افزار آن وجود ندارد.

آیفون های 2018 اپل

رنگ‌های جدید

مطابق با گزارش 9to5Mac، ظاهرا رویای نسخه طلایی آیفون X که مدت‌هاست در مورد آن می‌شنویم، قرار است با آیفون XS و XS Max محقق شود. علاوه بر این، گفته می‌شود نسخه 6.1 اینچی LCD نیز با چندین رنگ جذاب خاکستری، سفید، آبی، قرمز و نارنجی به فروش خواهد رسید.

اما این اطلاعات تا چه اندازه صحت دارند؟ چنین چیزی را در مدل طلایی پرچمداران اپل می‌توان دید، اما ما در مورد رنگ‌بندی نسخه 6.1 اینچی چندان مطمئن نیستیم.

کنار گذاشته شدن 3D Touch

3D Touch که همراه با آیفون 6 اس معرفی شد، فناوری جدیدی بود که می‌توانست نحوه تعامل کاربران با دستگاه را دگرگون کند، اما هیچ‌گاه این اتفاق نیفتاد. به همین جهت، این احتمال وجود دارد که این قابلیت از نسخه مقرون به صرفه 6.1 اینچی یا حتی تمام آیفون های 2018 اپل کنار گذاشته شود.

در سوی دیگر، با توجه به اینکه اخیرا اپل چندان از این قابلیت استفاده نکرده است، احتمال دارد به منظور کاهش هزینه‌ها، در نهایت شاهد حذف آن باشیم.

تحقق رویای یو اس بی نوع C

این شایعه، دو بخش دارد. یکی این است که اپل سرانجام بخواهد با عبور از پورت لایتنینگ، از پورت جهانی USB-C که روز به روز شاهد فراگیرتر شدن و استفاده از آن در لپ تاپ ها، هدفون‌ها و گوشی های هوشمند هستیم، استفاده کند؛ فرضیه‌ای که با در نظر گرفتن سیاست‌های اپل بسیار بعید به نظر می‌رسد!

مورد دوم که شاید کمی منطقی‌تر باشد، اضافه شدن پشتیبانی از شارژ سریع به آیفون های 2018 اپل با ایجاد تغییراتی در کابل است. مطابق با شایعات قبلی، سازندگان باز هم از لایتنینگ در نسل جدید استفاده خواهند کرد، اما این‌بار از یک شارژر USB-C و یک کابل USB-C به Lightning استفاده خواهد شد.

آیفون های 2018 اپل

اسکنر اثر انگشت زیر صفحه

سال گذشته و هنگام معرفی آیفون ایکس، دو سناریوی کلی برای ایجاد تغییر در دکمه هوم پیش روی اپل بود: سیستم تشخیص چهره که سازندگان در قالب Face ID از آن استفاده کردند و همین‌طور تعبیه Touch ID در زیر صفحه. به نظر می‌رسد امسال از سیستم Face ID در هر سه مدل از آیفون های جدید استفاده خواهد شد، ولی ممکن است مدیران با یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه بخواهند باز هم از Touch ID برای اضافه کردن یک لایه امنیتی بیشتر استفاده کنند (قطعا وجود سیستم تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت به داشتن دستگاهی ایمن‌تر کمک خواهد کرد). هرچند مطابق با برخی از شایعات، احتمال دارد اپل کمی در این‌باره دست نگه دارد.

پشتیبانی از قلم هوشمند

طرفداران Apple Pencil امیدوارند اپل پشتیبانی از قلم هوشمند را به نسل جدید محصولات خود اضافه کند. با در نظر گرفتن صفحه نمایش 6.5 اینچی iPhone XS Max، چنین چیزی نمی‌تواند غیر منطقی باشد.

آیفون های 2018 اپل

آیفون SE جدید

اپل دیگر گوشی های کوچک را تولید نمی‌کند (به جز آیفون SE که سال 2016 با سخت افزار به‌روزشده گوشی پرچمدار آیفون 6S عرضه شد). این گوشی با داشتن همان فرم طراحی آیفون 5 و جک 3.5 میلی‌متری صدا، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت. حالا طرفداران این تلفن هوشمند امیدوارند اپل با بازطراحی آن، نسل جدید را با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر کم‌حاشیه و شارژ وایرلس، در قالب دستگاهی کوچک روانه بازار کند.

گجت نیوز به صورت ویژه، رویداد 12 سپتامبر (21 شهریور) را پوشش خواهد داد.