پرتابگر الکترومغناطیسی موشک

پرتابگر الکترومغناطیسی موشک ، طرح نظامی جدید چین در بام دنیا

به گزارش رسانه‌های چین این کشور در حال آزمایش پرتابگر الکترومغناطیسی موشک در منطقه تبت است. به گفته این رسانه‌ها، این پرتابگر اولین سلاح در نوع خود است و با قرارگرفتن در بام دنیا، می‌تواند تا فواصل زیاد را پوشش دهد.

چین در حال آزمایش پرتابگر الکترومغناطیسی موشک زمین به زمین در تبت است که به ادعای رسانه‌های این کشور اولین سلاح در نوع خود است. اما دلیل استفاده از پرتابگر الکترومغناطیسی و انتخاب تبت به عنوان محل آزمایش چیست ؟

پرتابگر الکترومغناطیسی موشک

به گفته متخصصان چینی مزیت موشک پرتاب شده توسط پرتابگر الکترومغناطیسی، ثبات بیشتر در هنگام پرواز و دقت بیشتر در برخورد به هدف است. همچنین هزینه آن از موشکی که خود دارای پیشران است، کمتر خواهد بود. اطلاعاتی در مورد برد و مشخصات فنی این سلاح منتشر نشده است، اما به گفته هان جونلی، دانشمند ارشد این پروژه، پرتابگر الکترومغناطیسی می‌تواند موشک را در مرحله اولیه پرتاب به سرعت‌ بسیار بالایی برساند.

پرتابگر الکترومغناطیسی موشک

آزمایش توپ الکترومغناطیسی آمریکا

هان برای موسسه تحقیقاتی نیروی زمینی ارتش آزادی بخش خلق چین کار می‌کند و به رسانه‌های این کشور گفته است که این پروژه اولین در نوع خود بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال پیشرفت است.

چرا تبت؟

پرتابگر الکترومغناطیسی موشک

محققان دخیل در این پروژه اطلاعات زیادی در مورد شرایط محیطی فلات تبت جمع‌آوری کرده اند تا عملکرد موشک‌ها را در دمای بسیار پایین زمستان این منطقه و همچنین تراکم کمتر اتمسفر بهبود ببخشند. با این که فشار پایین هوا در این ناحیه می‌تواند به معنی اصطکاک کمتر و در نتیجه برد بیشتر باشد، اما این مساله همچنین به معنی کاهش نیرویی است که بالک‌ها برای کنترل موشک تولید می‌کنند و می‌تواند منجر به کاهش شدید دقت آن شود. اما استفاده از پرتابگر الکترومغناطیسی موشک که باعث افزایش ثبات در پرواز و رساندن پرتابه به سرعت زیاد خواهد شد می‌تواند این مشکل را حل کند.

پرتابگر الکترومغناطیسی موشک

دلیل دیگر انتخاب تبت، همسایگی این منطقه با هند است. چین و هند دارای اختلافات مرزی در ناحیه تبت و هیمالیا هستند و چین در سال 1962 اقدام به اشغال این مناطق مورد مناقشه کرد. با این که از آن زمان درگیری زیادی در این منطقه رخ نداده است، اما جاده‌سازی اخیر چین در نواحی مورد مناقشه باعث افزایش تنش بین دو کشور شده است. با استفاده از چنین سلاحی چین می‌تواند تا عمق هند را هدف قرار دهد.

چین در حال توسعه پرتابگر الکترومغناطیسی برای ناوهای هواپیمابر خود برای به پرواز درآوردن هواگردهایش است، اما در صورت موفقت این طرح، پرتابگر الکترومغناطیسی به سلاحی توپخانه‌ای تبدیل خواهد شد که می‌تواند تعداد زیادی موشک پر سرعت را با هزینه اندک به سمت اهداف مختلف پرتاب کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. بخدا ببین کی گفتم ادما خودشون خودشونو نابود میکنن

  2. این یه کامیونی مگه بیشتره ؟؟؟

  3. یه حسی بهم میگه جنس چینیه قبل پرتاب منفجر میشه

  4. ایران هنوز برای حمل موشکاش از کامیون استفاده میکنه ولی اینا ببین چی ساختن