آیپد پرو 2018

بررسی تمام شایعات آیپد پرو 2018 اپل؛ طراحی جدید و قابلیت‌های تازه

اپل 21 شهریور ماه از نسل جدید تبلت های آیپد پرو 2018 (Apple iPad Pro 2018) پرده برداری خواهد کرد. این تبلت از طراحی جدید و قابلیت‌های تازه‌ای بهره‌مند است که در ادامه می‌توانید با برخی از آن‌ها آشنا شوید.

ما شایعات زیادی را در مورد نسل جدید تبلت های آیپد پرو شنیده‌ایم که انتظار می‌رود در کنار آیفون های سال 2018 اپل پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی از آن‌ها پرده برداری شود. پس باید در انتظار چه چیزی باشیم؟ ما در این مقاله به بررسی تمام شایعات مربوط به تبلت آیپد پرو 2018 اپل خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

آیپد پرو 2018 اپل

طراحی

آخرین باری که ما شاهد عرضه یک جفت آیپد پرو بودیم، آن‌ها در دو اندازه مختلف عرضه شدند: یکی از آن‌ها از یک نمایشگر 10.5 اینچی بهره‌مند بود، در حالی که دیگری به یک نمایشگر 12.9 اینچی مجهز شده است. نیازی به گفتن ندارد نسخه کوچکتر به لطف بالانسی که بین قابلیت حمل، قدرت سخت افزاری و قیمت دارد، نزد کاربران محبوبتر شده است.

حال به نظر می‌رسد نسخه‌ی کوچکتر امسال قرار است کمی بزرگ‌تر شود. به نقل از گفته‌های افشاگران فعال در حوزه تکنولوژی، این نسخه قرار است به 11 اینچ تغییر پیدا کند. البته این به معنای بزرگ‌تر شدن اندازه کلی دیوایس نخواهد بود، بلکه ما انتظار یک طراحی جدید با حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر و احتمالا فیس آی دی را خواهیم داشت. مدل بزرگ‌تر به نظر همان 12.9 اینچ خواهد ماند.

در اینجا المان‌های دیگری نیز وجود دارد که هنوز از آن‌ها رمزگشایی نشده است. یک قسمت بیضوی شکل در پایین بدنه آیپد پرو 2018 اپل به چشم می‌خورد که می‌توانید در طرح‌های نقاشی به بیرون درز پیدا از این دیوایس آن را ببینید. این قسمت در پشت دیوایس قرار گرفته است که درست در پشت کانکتور لایتنینگ است. آیا آن یک اسکنر اثر انگشت است؟ آیا آن یک کانکتور جدید برای یک داک یا دیگر لوازم جانبی است؟ ما هنوز هیچ چیزی از آن نمی‌دانیم!

آیپد پرو 2018

در انتها باید به پرهیز از حضور جک هدفون در آیپد پرو 2018 اپل اشاره کرد. اپل حذف این جک را از سال 2017 و همراه با آیفون 7 آغاز کرده است.

قابلیت‌ها

سالهاست که ما در ارتباط با ارائه قابلیت لمس سه بعدی در آیپدها هیجان زده هستیم. حالا به یک پاسخ برای این سوال نزدیک شده‌ایم و پاسخ «خیر» است. اپل حتی قصد دارد لمس سه بعدی را از آیفون های آینده خود نیز حذف کند. سودمندی این فناوری به قدری نیست که ارزش افزایش قیمت محصول را داشته باشد. از سوی دیگر ما همیشه انتظار داریم آیپد پرو 2018 اپل از قلم هوشمند اپل همراه با کیبورد هوشمند این شرکت پشتیبانی کند.

آیپد پرو 2018

شایعه سازان اصرار دارند که اپل از فیس آی دی بر روی آیپدهای جدید خود استفاده خواهد کرد. اپل دوست ندارد چیزهای پیچیده را در کنار یکدیگر بگذارد، به همین خاطر یا اسکنر چهره یا اسکنر اثر انگشت را بر روی دیوایس‌های جدید خود به کار خواهد برد.

مشخصات فنی

بدیهی است که ما انتظار داریم اپل از جدیدترین تراشه‌ی موبایلی خود بر روی آیپدهای جدید استفاده خواهد کرد. شایعات ادعا می‌کنند که این کمپانی از تراشه 7 نانومتری خود بر روی آیپدهای جدیدش استفاده خواهد کرد. به عبارتی دیگر، این تراشه سریع‌تر و کم مصرف‌تر از تراشه نسل قدیمی A11 Bionic خواهد بود. احتمالا نام آن A12X باشد.

هنوز هیچ سخنی در مورد ظرفیت رم تبلت آیپد پرو 2018 به میان نیامده است. آخرین بار، آیپد پرو از یک رم 4 گیگابایتی بهره‌مند بود. این مقدار برای دیوایس‌های موبایلی امروزی به خصوص سیستم عامل iOS کافی است.

حال اگر امیدوار به حضور یک پنل آمولد هستید، ما باید شما را نا امید کنیم. به نظر می‌رسد اپل قصد داشته باشد از نمایشگرهای LCD بر روی آیپدهای جدید خود استفاده کند. اما چرا؟ زیرا اپل هم اکنون از پنل‌های ال سی دی 120 هرتزی بر روی دو آیپد پرو فعلی خود استفاده می‌کند و از آن راضی است. علاوه بر این، منابع را برای نمایشگر آیفون های خود حفظ خواهد کرد.

قیمت و زمان عرضه

اپل در رویداد 21 شهریور ماه خود از نسل جدید تبلت های آیپد پرو 2018 خود پرده برداری می‌کند و درست یک روز بعد فروش آن‌ها را آغاز خواهد کرد. اپل در این رویداد از نسل جدید آیفون های خود، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس نیز پرده برداری خواهد مرد.

اما قیمت چطور؟ آیپد پرو 11 با شروع قیمت 650 دلار برای مدل 64 گیگ وای فای و مدل 12.9 اینچی نیز با شروع قیمت 800 دلاری برای مدل 64 گیگ وای فای به عرضه درخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. باز قیمت ایپدش بهتره تا گوشیش

  2. چند روز دیگه رونمایی میشه میفهمیم شخصا به اپل اطمینان دارم