معرفی هواوی میت 20

افشای اطلاعاتی تازه پیش از معرفی هواوی میت 20

تا معرفی هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) و هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) زمان زیادی باقی نمانده است. در پی ارسال دعوت‌نامه‌های حضور در مراسم رونمایی هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو، اطلاعاتی تازه درباره آخرین پرچمداران 2018 شرکت فاش شد.

هواوی در جریان نمایشگاه IFA 2018، زمان معرفی هواوی میت 20 و میت 20 پرو را اعلام کرد، اما این صحبت‌ به لطف ارسال دعوت‌نامه‌هایی برای رسانه‌های خبری، شکل رسمی‌تری به خود گرفته است. دلیل انتظار بی‌صبرانه دنیای تکنولوژی به منظور رونمایی هواوی میت 20 پرو و برادر کوچکتر آن، مجهز شدن آن‌ها به تراشه کایرین 980 به عنوان نخستین چیپست 7 نانومتری تاریخ فناوری به شمار می‌رود.

دنیا در انتظار معرفی هواوی میت 20

یکی از قابلیت‌های تاکید شده در تیزر دعوت‌نامه‌های ارسالی، قابلیت‌های هوش مصنوعی دو گوشی محسوب می‌شود. سال گذشته نیز قابلیت‌های هوش مصنوعی، به جرات منحصربه‌فرد‌ترین ویژگی سه گوشی پرچمدار خانواده Mate 10 محسوب می‌شد، اما این موضوع در هواوی میت 20 و میت 20 پرو شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

معرفی هواوی میت 20

تراشه کایرین 980 به عنوان نخستین چیپست 7 نانومتری دنیا، توسط شرکت TSMC ساخته شده و به لطف داشتن واحد شبکه عصبی، قابلیت‌های هوش مصنوعی را در گوشی های قدرت گرفته از آن فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه، افزایش چند برابری قدرت پردازشگر گرافیکی آن است، به طوری که به ادعای هواوی، سرعت جی پی یو کایرین 980 در مقایسه با تراشه پرچمدار نسل قبلی، به میزان 46 درصد افزایش پیدا کرده و مصرف انرژی آن به میزان 178 درصد کاهش به خود دیده است!

روی هم رفته و با در نظر گرفتن واحد پردازش اصلی (سی پی یو)، توان کایرین 980 نسبت به کایرین 970 نزدیک به 37 درصد بهبود پیدا کرده است. وجود مودم CAT 21 LTE در این چیپست نشان می‌دهد در صورت پوشش‌دهی منطقه زندگی کاربر، به وسیله هواوی میت 20 و هواوی میت 20 پرو دسترسی به سرعت 1732 مگابیت بر ثانیه عملا ممکن خواهد بود!

معرفی هواوی میت 20

وجود ماژول دوربینی با ساختار مربعی و متفاوت از بیشتر پرچمدارن کنونی، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که پیش از معرفی هواوی میت 20 به آن پی برده‌ایم. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود تصاویر واقعی لو رفته از این گوشی حدود چند روز پیش، صحت داشته‌اند.

انتظار داریم پرچمداران خانواده Mate 20 یا حداقل مدل پرو (و شاید مدل لوکس پروشه دیزاین)، به همان ماژول دوربین سه گانه گوشی پی 20 پرو مجهز شوند. تنها تفاوت این دوربین با نمونه به کار رفته در پرچمدار سال 2018 سری P شرکت، قرارگیری سنسورها بر روی یک ماژول مربعی شکل به جای قرار گرفتن زیر یکدیگر است. محصولات جدی سری میت در روز بیست و چهارم مهر ماه رونمایی خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. یکی از قدرتمند ترین هاست

  2. کاقعا یک دنیا منتظرن که این کمپانی و اپل گوشیاشون رو معرفی کنن یک جنگ تمام عیاره امید وارم خوب بتونن رقابتت بکنن

  3. با سلام
    بنده در جشنواره هواوی استار که تبلیغش رو از سایت گجت نیوز دیدم شرکت کردم و روز قرعه کشی به بنده زنگ زدن که برنده p20 pro شدم و همچنین مشخصاتم هم در سایت جشنواره وجود داره.ولی از اون روز نزدیک به سه ماه میگذره و هیچچچ خبری نشده.چند بار هم که با شرکت هواوی تماس گرفتم فقط میگن که بررسی می‌کنیم و بهتون خبر میدم ولی در عمل هیچ کاری انجام نمیدن
    بنده از شما خواستار پیگیری وضعیت برندگان این جشنواره هستم.
    با تشکر

  4. سلام ببخشید یه درخواست دارم میشه یه مقاله بنویسید و توضیح بدید که چرا هر چه فاوری ساخت نانو مترش میاد پایین مصرف باطری هم کم میشه

    • هرچی نانو مترش بیاد پایین ترانزیستور هاش کوچکتر میشن، در اصل این ٧ نانو متر انداره ی عرض کانال ترانزیستورهای ماسفت داخل چیپ هست. هر چی کوچکتر باشن جریان الکتریکی کمتری نیاز دارن (جریان کاریشون میاد پایین) و گرمای کمتری تولید میکنن و در کل انرژی کمتری مصرف میشه