تقلب در تست بنچمارک

هواوی در مورد تقلب در تست بنچمارک بیانیه صادر کرد

هوای با صدور یک بیانیه، در مورد تقلب در تست بنچمارک از خود دفاع کرد. اخیرا اعلام شده بود که Huawei در تست‌های بنچمارک رسانه‌ها را فریب داده و به دنبال آن، چند گوشی این برند از 3DMark حذف شده بود.

چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که هواوی در تست بنچمارک تقلب کرده و رسانه‌ها را فریب داده است. این خبر حواشی زیادی را برای برند Huawei ایجاد کرد و به دنبال آن، شرکت UL به عنوان صاحب امتیاز 3DMark خیلی زود واکنش نشان داد و چهار گوشی هواوی یعنی آنر پلی، پی 20، پی 20 پرو و نوا 3 که قوانین را نقض کرده بودند، از فهرست 3DMark حذف شدند.

در همین راستا، هواوی برای دفاع از خود در مورد تقلب در تست بنچمارک بیانیه‌ای صادر کرده که در ادامه، متن کامل این بیانیه را مشاهده می‌کنید:

متن بیانیه هواوی در مورد تقلب در تست بنچمارک

هواوی و UL (صاحب امتیاز 3DMark) در هفته جاری بحث‌های جامعی را در مورد شیوه‌های تست گوشی و بنچمارک‌ها برگزار کردند و به توافقات مثبتی در مورد مراحل بعدی همکاری با یکدیگر رسیدند. در این مذاکرات، هواوی توضیح داد که گوشی های هوشمندش از مکانیزم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تخصیص منابع استفاده می‌کند و با توجه به این که سناریو‌های مختلف گوشی دارای نیازهای مختلفی از منابع هستند، گوشی های اخیر هواوی از تکنولوژی‌های جدیدی چون هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی تخصیص منابع بهره می‌برند؛ به گونه‌ای که سخت افزار گوشی بتواند حداکثر توانایی خود را نشان داده به نیازهای کاربران در همه سناریو‌ها پاسخ بدهد.

شرکت UL به عنوان تهیه کننده 3DMark، قصد و رویکرد هواوی را درک می‌کند، اما با فعال شدن حالت پرفورمنس (Performance Mode) در گوشی به صورت پیش فرض در زمانی که یک اپلیکیشن بنچمارک در حال اجرا است مخالفت دارد. طبق قوانین UL، عملکرد دیوایس در زمان استفاده از اپلیکیشن های تهیه بنچمارک باید مثل سایر اپلیکیشن‌ها باشد.

تقلب در تست بنچمارک

هواوی به حق و حقوق تمام مصرف کنندگان و این که می‌خواهند چه کاری را با گوشی خود انجام دهند، احترام می‌گذارد. بر همین اساس هواوی در رابط کاربری EMUI 9.0 دسترسی آزاد کاربران به Performance Mode را فراهم کرده تا کاربر بتواند هنگام استفاده از دیوایس خود میزان تخصیص منابع را تعیین کرده و انتخاب کند چه زمانی گوشی از حداکثر توان سخت افزاری بهره ببرد.

هواوی و UL در مورد روش‌های رایج تست بنچمارک نیز بحث‌هایی را با یکدیگر داشته‌اند و مایل به شرکت در یک جنبش صنعتی برای توسعه استانداردهای بنچمارکینگ هستند تا به بهترین وجه ممکن، نیازهای تولیدکنندگان، رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان را تامین کنند. برای جلوگیری از سردرگمی‌ها و مشکلات پیرامون نتایج بنچمارک‌های فعلی، پس از توافق میان هواوی و UL تصمیم گرفته شد موقتا چند گوشی جدید هواوی از 3DMark حذف شوند و به زودی پس از این که هواوی در نسخه جدید رابط کاربری خود دسترسی کاربران به Performance Mode را فراهم کرد، مجددا گوشی های هواوی به فهرست 3DMark اضافه خواهند شد.