بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند

افزایش امنیت با ورود بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند

ورود بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. اگرچه ادغام شدن فناوری بلاکچین با گوشی های هوشمند، فواید فراوانی به ارمغان خواهد آورد، اما افزایش امنیت، اصلی‌ترین مزیت ورود بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند است.

فناوری بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند دیر یا زود تاثیر گذاشته و نحوه برقراری ارتباط کاربران با یکدیگر را تغییر خواهد داد. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب، نحوه‌ای که فناوری بلاک چین در صنعت گوشی هوشمند تاثیر می‌گذارد را مورد بررسی قرار دهیم.

شاید تصور کنید گوشی های هوشمند، از زمان روی کار آمدن اندروید و آی او اس متولد شدند، اما آن‌ها پیش از سال 2007 و زمان حضور پلتفرم ویندوز موبایل و سیمبین نیز وجود داشتند. به همین دلیل تاریخچه آن‌ها بیشتر از چیزی است که اغلب تصور می‌کنند. اما بلاک چین فناوری تازه‌تری محسوب شده و رفته رفته قرار است در صنعت گوشی های موبایل نیز تاثیر بگذارد.

بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند

نکته بسیار مهم پیرامون صنعت گوشی های هوشمند، ظهور فناوری‌های جدید پیرامون آن است، به طوری که سرعت گرفتن روال پیشرفت دنیای تکنولوژی را باید مدیون گوشی های هوشمند در دستانمان بدانیم. البته برخی فناوری‌ها همچون بلاکچین به طور مستقل توسعه پیدا کرده‌اند، اما در آینده‌ای نزدیک به دستگاه‌های موبایل وارد خواهند شد.

افزایش امنیت با ورود بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند

امروز برای بسیاری از کاربران عادی، گوشی هوشمند زمینه‌ساز اتصال به دنیای آنلاین است. در واقع اگر این وسایل وجود نداشتند، آن‌ها همچنان از تکنولوژی و خدمات آن بی‌بهره بودند. این دسته از کاربران بیشتر از کاربران حرفه‌ای در معرض خطر لو دادن اطلاعات محرمانه هستند. از آنجایی که منحصربه‌فردترین ویژگی بلاک چین امنیت محسوب می‌شود، با ورود بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند امنیت سایبری شدیدا افزایش پیدا خواهد کرد.

بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند

در بلاک چین، اطلاعات به صورت گسترده درون همه دستگاه‌های متصل به شبکه نگهداری می‌شود، اتفاقی که به صورت عادی، بستر فاش شدن اطلات را فراهم می‌کند. اما وجود الگوریتم‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته، که برای باز کردن کد آن‌ها به سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند نیاز است، قوت قلب کاربران محسوب می‌شود.

با استفاده از بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند کاربران می‌توانند بدون ترس از بروز دردسر برای آن‌ها توسط دیگران، به اطلاعاتشان دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر، با از بین رفتن واسطه‌هایی که امروز وجودشان برای رساندن ما به اطلاعات مورد نظرمان ضروری است، امکان لو رفتن داده‌ها به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

کاربرد بلاک چین در صنعت بانکداری به مراتب بیشتر است. بر اساس محاسبه‌ها، با استفاده از این فناوری در سیستم بانکداری، به لطف حذف شدن رابط‌ها، نزدیک به 20 میلیون دلار در هر سال در هزینه‌های دولت ایالات متحده آمریکا صرفه‌جویی خواهد شد. با توجه به گره خوردن فعالیت‌های بانکی با دستگاه‌‌های موبایل و از طرفی در نظر گرفتن عطش سیستم‌های بانکداری به منظور دست پیدا کردن به بلاک چین، حضور آن در گوشی های هوشمند در آینده‌ای نزدیک حتمی‌تر می‌شود.

وقتی بلاک چین در صنعت گوشی های هوشمند ورود پیدا کند، انجام تراکنش با ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، وارد مرحله جدید خواهد شد. به این ترتیب استفاده از پول‌های مجازی رونق بسیار بیشتری می‌گیرد. از آن طرف، افزایش محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده، به وارد شدن بلاک چین در گوشی های هوشمند سرعت خواهد داد!