آیفون ایکس آر

نگاه نزدیک به آیفون ایکس آر ؛ با موبایل اقتصادی اپل بیشتر آشنا شوید

آیفون ایکس آر (Apple iPhone XR)، نسخه مقرون به صرفه موبایل های جدید اپل است که با قیمت 749 دلار به فروش خواهد رسید. در این بخش، نگاهی نزدیک به طراحی، امکانات و قابلیت‌های آیفون ایکس آر خواهیم داشت.

آیفون XR، نسخه مقرون به صرفه موبایل های جدید اپل است؛ دستگاهی که احتمالا بسیاری از کاربران امسال آن را خریداری خواهند کرد. نه‌تنها طراحی این گوشی مشابه مدل‌های پرچمدار است، بلکه خریداران می‌توانند با پرداخت پول کمتر، از بسیاری از ویژگی‌های آیفون XS و XS Max برخوردار شوند.

البته، مهم‌ترین ویژگی این گوشی، صفحه نمایش 6.1 اینچی LCD است که در بخش بالایی آن می‌توان ناچ را پیدا کرد. نمایشگر این گوشی بسیار زیباست؛ به همان اندازه‌ای که آیفون های مجهز به نمایشگر LCD قبلی زیبا بودند. زمانی که به ناچ و گوشه‌های آن نگاه می‌کنید، متوجه بهره‌گیری اپل از ترفندهای anti-aliasing برای عملکرد درست این فناوری خواهید شد. اگرچه حاشیه‌ای برجسته در اطراف نمایشگر این گوشی وجود دارد، اما بر خلاف سایر موبایل‌های LCD لبه به لبه، خبری از “chin” یا حاشیه ضخیم بخش پایینی نیست و این طراحی به اپل کمک کرده است تا دستگاهی تمام‌صفحه را پیش روی کاربران قرار دهد.

در رابطه با مشخصات فنی، خوشبختانه اغلب ویژگی‌های سخت افزاری آیفون ایکس آر با آیفون ایکس اس یکسان است، اما کاستی‌هایی وجود دارد که شاید یکی از بارزترین موارد، حذف 3D Touch باشد.

آیفون ایکس آر در شش رنگ مختلف به فروش می‌رسد که از جمله آنها می‌توان به رنگ‌های مرجانی و آبی اشاره کرد. از نظر من، رنگ‌ها بسیار پرطراوت هستند و رنگ‌های مرجانی و قرمز، جلوه فوق‌العاده‌ای دارند. اگر ویژگی‌هایی مثل 3D Touch یا دوربین دوگانه برای شما اهمیت ندارد، همین رنگ‌بندی بسیار جذاب می‌تواند دلیلی محکم برای خرید آیفون ایکس آر باشد. در این اسمارت فون خبری از فریم ضد زنگ iPhone XS نیست، اما سازندگان از طراحی ساندویچی با فریم آلومینیومی و پنل شیشه‌ای بهره برده‌اند. به علاوه، وزن این گوشی نیز به مراتب پایین‌تر از دو مدل پریمیوم است.

آیفون ایکس آر

زیر قاب، سازندگان از تراشه A12 بایونیک بهره برده‌اند تا این گوشی ارزان‌قیمت نیز همانند دو مدل دیگر از جدیدترین پردازنده اپل برای مدیریت اطلاعات استفاده کند. استاندارد IP67 به منظور مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، یک باتری توانمند که می‌تواند یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون 8 پلاس دوام بیاورد و دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی با امکان ثبت تصاویر مشابه پرتره با پس‌زمینه تار، از مهم‌ترین ویژگی‌های این تلفن هوشمند است. آیفون XR همچنین به واسطه سیم‌کارت‌های الکترونیکی و نانو، از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

مشخصات فنی Apple iPhone Xr

علاقه‌مندان می‌توانند از اکتبر (آبان)، آیفون ایکس آر را با قیمت پایه 749 دلار خریداری کنند. خوشبختانه خرید گوشی با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی نیز امکان‌پذیر است.

تصاویر آیفون ایکس آر