مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو ؛ کدام گوشی پرچمدار بهتر است؟

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو به شما کمک می‌کند یکی از این دو گوشی پرچمدار را برای خرید انتخاب کنید. در این مطلب، دو مدل از بهترین گوشی های هوشمند جهان یعنی Galaxy Note 9 و Huawei P20 Pro را در بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

هر سال اوایل پاییز بسیاری از پرچمداران بزرگ عرصه گوشی های هوشمند از راه می‌رسند و مراکز خبری آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. این روزها پیش از آن که مدل جدید آیفون معرفی شود دو مدل از بهترین گوشی های هوشمند جهان یعنی گلکسی نوت 9 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) و هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

گوشی هوشمند سامسونگ با بدنه بزرگ که قلم هوشمند S Pen را هم در خود جا داده است نمایشگر بزرگی دارد و دوربین آن نسبت به مدل قبلی ارتقا یافته است و قابلیت‌های پیشرفته‌تر دیگری را هم شامل می‌شود و اگر بخواهیم در کل آن را معرفی کنیم باید بگوییم تفاوت محسوسی بین آن و مدل قبلی یعنی گلکسی نوت 8 دیده نمی‌شود.

در این میان یکی از بهترین گوشی‌های بازار با نام هواوی پی ۲۰ پرو نیز به بازار عرضه شده است که نسبت به گلکسی اس 9 سامسونگ بسیار پیشرفته‌تر است. با این توضیحات آیا این رقیب چینی می‌تواند گوی سبقت را از گلکسی نوت ۹ هم برباید؟ در اینجا مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو ارایه شده است تا تفاوت میان آنها را بهتر دریابیم.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

طراحی ؛ رنگ اختصاصی شفقی

به طور خلاصه می‌توان گفت در گلکسی نوت 9 سامسونگ از نظر طراحی تفاوت خاصی نسبت به مدل قبلی مشاهده نمی‌شود و بسیار از کاربران ممکن است آن را با مدل قبلی اشتباه بگیرند. اگر چه چند رنگ جدید برای این محصول در نظر گرفته شده است، اما طراحی کلی تقریبا بدون تغییر باقی مانده و تنها نکته اساسی تغییر محل قرار گرفتن دوربین و بهبود محل استقرار حسگر اثر انگشت در قسمت پشت بدنه است. این طور که گفته می‌شود گلکسی نوت 9 نسبت به مدل قبلی خود 0.2 باریک‌تر و 1.6 میلی‌متر عریض‌تر شده است و بنابراین نمایشگر آن اندکی بزرگتر است و احتمالا باتری آن هم زودتر خالی می‌شود.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

در مقابل گوشی Huawei P20 Pro با ظاهری زیبا و متفاوت به بازار عرضه شده است. این گوشی هوشمند چینی شکل ظاهری بسیار شیکی دارد و اندازه آن با سلیقه کاربران سازگارتر است. علاوه بر این رنگ اختصاصی «شفقی» برای آن در نظر گرفته شده است که به رویای همیشگی کاربران پاسخ می‌دهد تا یک گوشی کاملا منحصربه‌فرد را در اختیار داشته باشند.

نمایشگر ؛ صفحه‌ بدون لبه

کیفیت نمایشگر گوشی هوشمند Huawei P20 Pro بسیار قابل ملاحظه است، شفافیت بالایی دارد و در اندازه 6.1 اینچی خود مبتنی بر فناوری OLED با کنتراست باورنکردنی تصاویر را به نمایش می‌گذارد. با کیفیت 1080 پیکسلی این نمایشگر می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند که البته در رقابت با بعضی پرچمداران موجود در بازار کیفیت آن اندکی پایین‌تر است.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

در مقابل گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 سامسونگ قرار دارد که بهترین نمایشگر در بین محصولات کره‌ای را شامل می‌شود و با اندازه 6.4 اینچی خود با کیفیت Quad HD مبتنی بر پنل Super AMOLED تصاویر را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر همچنین 0.1 اینچ نسبت به مدل سال گذشته بزرگتر است و شاید بتوان به این نکته به عنوان تفاوت میان دو گوشی اشاره کرد.

دوربین ؛ کیفیت خارق‌العاده

در مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو به بخش دوربین می‌رسیم. گلکسی نوت ۹ سامسونگ از نظر طراحی تفاوت‌های بسیار اندکی با مدل قبلی خود دارد و در این میان همچنان دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی برای آن حفظ شده است، ولی سامسونگ در این محصول دیافراگم قابل تنظیم را در دوربین اصلی به کار برده است. این محصول مانند گوشی گلکسی اس 9 تنظیمات دیافراگم بین f/1.5 و f/2.4 را شامل می‌شود تا اطمینان حاصل کنید که حین تصویربرداری تمام جزییات را در هر سناریو و با هر نوری لحاظ می‌کنید.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

تنظیمات اصلی برای دوربین این گوشی هوشمند مشابه گلکسی اس 9 پلاس است که البته بسیار قابل قبول بود، با این تفاوت که دوربین گوشی جدید به دستیار مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است و تنظیمات دوربین را بر اساس محیط پیرامون شما تغییر می‌دهد یا مثلا به شما اعلام می‌کند به دلیل چشمک زدن یا کثیف بودن لنز بهتر است عکس خود را دوباره بگیرید. در مجموع می‌توان گفت فناوری هوش مصنوعی در این دوربین به خوبی عمل می‌کند و کیفیت رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده کاهش نمی‌یابد.

در مقابل گوشی هواوی پی ۲۰ پرو با دوربین پیشرفته خود قرار دارد که بهترین دوربین‌های موبایلی موجود در بازار را پشت سر می‌گذارد و کاربران را شگفت‌زده می‌کند. دوربین این گوشی هوشمند بسیار منحصربه‌فرد است و برای آن حسگر 40 مگاپیکسلی رنگی و 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید در نظر گرفته شده و همچنین یک حسگر 8 مگاپیکسلی تله را هم شامل می‌شود که این سه فناوری در کنار هم بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را برای شما تهیه می‌کنند.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

این دوربین دیجیتالی می‌تواند با قابلیت بزرگنمایی 3 برابری و قابلیت بزرگنمایی ترکیبی 5 برابری به صورت باورنکردنی جزئیات محیط پیرامون در دورترین نقطه را هم ثبت کند و عکس‌های به دست آمده با هر میزان نور در محیط بسیار باکیفیت باشند. تنها کافی است قابلیت هوش مصنوعی با نام Master AI را در دوربین دیجیتالی این گوشی هوشمند غیرفعال کنید تا متوجه شوید عکس‌ها با چه رنگ‌ها و کیفیت‌های غیرواقعی می‌توانند گرفته شوند. سامسونگ در این رقابت بسیار عقب مانده است.

در کل می‌توان گفت در مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو از نظر دوربین، گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 کیفیت تصویربرداری قابل قبولی دارد، ولی با امکانات خود هرگز نمی‌تواند به Huawei P20 Pro برسد.

قابلیت‌های اجرایی ؛ قدرت غالب

گوشی هوشمند P20 Pro هواوی به تراشه Kirin 970 و رم 6 گیگابایتی مجهز شده که بسیار توانمند است و در آزمایش‌های صورت گرفته هم به خوبی عمل کرده است. گوشی سامسونگ با تراشه اگزینوس 9810 وارد بازار شده است که این تراشه نیز در آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی شده است.

تراشه نوت 9 توان مشابه دارد و این دستگاه در دو مدل با رم‌های 6 و 8 مگابایتی عرضه می‌شود. در مجموع گفته شده است Huawei P20 Pro و گلکسی نوت 9 جزو گوشی‌های بسیار پرسرعت محسوب می‌شود و آنها را می‌توان رقیب اصلی یکدیگر دانست.

باتری و مزایای آن

در مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو از نظر باتری نیز می‌توان گفت این دو گوشی هوشمند مشابهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و هر دو آنها به باتری پرقدرت 4 هزار میلی‌آمپری مجهز شده‌اند.

این حجم باتری در گوشی هوشمند Huawei P20 Pro برای یک روز و نیم کفایت می‌کند اما در مقابل، گلکسی نوت 9 نمی‌تواند در زمان مشابه انرژی را در خود نگه دارد. در گوشی کره‌ای اندکی بیش از یک روز می‌توانید انرژی را در اختیار داشته باشید که البته باید توجه داشت نمایشگر این دستگاه بزرگتر است و انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

در بخش حافظه داخلی نیز تفاوت‌هایی بین دو دستگاه مشاهده می‌شود. گوشی هوشمند Huawei P20 Pro حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد که البته از کارت حافظه میکرو اس دی هم پشتیبانی نمی‌کند و در مقابل نوت 9 همراه با حافظه داخلی 128 یا 512 گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد و شما از طریق کارت حافظه میکرو اس دی می‌توانید 512 گیگابایت دیگر را هم به آن اضافه کنید. باید توضیح داد شرکت هواوی مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی گوشی هوشمند پی 20 پرو را هم به بازار عرضه کرده است، اما این دو مدل به صورت اختصاصی فقط در بازار چین عرضه شده است.

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو

هر دو گوشی هوشمند قابلیت تبدیل شدن به رایانه شخصی و رومیزی را هم در اختیار کاربران می‌گذارند تا به مانیتور بیرونی متصل شوند و این اتفاق از طریق اتصال کابل USB-C به HDMI صورت می‌گیرد و برای نخستین بار سامسونگ برای تبدیل گوشی هوشمند خود به رایانه ابزار واسطه‌ای DeX را کنار گذاشته است. گوشی سامسونگ از هدست هوشمند گیر وی آر هم پشتیبانی می‌کند.

البته باید توجه داشت مهم‌ترین قابلیت منحصربه‌فرد گوشی سامسونگ قلم هوشمند S Pen در آن است که به سیستم ارتباطی بلوتوث مجهز شده است. با این توضیح شما می‌توانید از قلم هوشمند مذکور به عنوان یک ابزار راه دور برای اعمال تغییر در عکس‌ها، پخش تصاویر ویدیویی یا کنترل فایل‌های صوتی استفاده کنید و البته طبق روال سابق از این قلم می‌توان برای یادداشت‌برداری هم استفاده کرد.

طبق روال همیشه سامسونگ گوشی هوشمند خود را با انواع امکانات جانبی روانه بازار کرده است تا توجه کاربران را به خود جلب کند. با این وجود بسیاری از کاربران هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که آیا واقعا به قلم هوشمند نیاز دارند یا خیر. اگر کاربران نیاز اساسی به قلم هوشمند نداشته باشند،‌ بهتر است که با در نظر گرفتن توان بالاتر باتری، Huawei P20 Pro را به عنوان گوشی بعدی خود انتخاب کنند.

نتیجه نهایی

گلکسی نوت 9 سامسونگ در رقابت با رقیب چینی خود برخی امکانات اضافی را شامل می‌شود. ولی در پایان مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی پی 20 پرو باید گفت این نوت 9 به نوت 8 تفاوت چندانی ندارد تا کاربران را ترغیب کند که آن را خریداری کنند. این گوشی هوشمند بسیار پیشرفته و بسیار گران است و البته با پرداخت این پول، یک قلم هوشمند هم در اختیار می‌گیرید که ممکن است کاربرد چندانی برای شما نداشته باشد.

باید توجه داشت که نوت 9 نسبت به زمانی که نوت 8 وارد بازار شد قیمت بالاتری دارد. این گوشی هوشمند ارتقای چندانی نسبت به مدل سال قبل نداشته و برخلاف پیش‌بینی‌ها نمی‌توان آن را یک گوشی متفاوت خواند. در مقابل گوشی هوشمند Huawei P20 Pro نسبت به رقیب کره‌ای بسیار ارزان‌تر است.

در مجموع می‌توان گفت کارشناسان Huawei P20 Pro را یک گوشی کاربردی‌تر و بهتر می‌دانند و از آن به عنوان محصولی مجهز به بهترین دوربین با زیباترین طراحی یاد می‌کنند. توجه داشته باشید که در این گزارش به تمام مزایای نوت 9 هم اشاره شد و حتی توصیه شد که اگر به قلم هوشمند نیاز دارید این محصول را خریداری کنید. ولی در غیر این صورت Huawei P20 Pro گزینه بهتری برای شما محسوب می‌شود. با این توضیحات برنده اصلی در رقابت میان این دو گوشی هوشمند چینی و کره‌ای، هواوی پی 20 پرو است.