هر آن چیزی که باید درباره آیفون ایکس اس و دو آیفون 2018 دیگر بدانید

اپل سرانجام آیفون های سال 2018 را معرفی کرد. در این مطلب قصد داریم هر آن چیزی که کاربران می‌بایست قبل از خرید، درباره درباره آیفون ایکس اس (iPhone XS)، آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) و آیفون ایکس آر (iPhone XR) بدانند را بررسی کنیم.

اپل نسبت به دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز، محصولاتش را دیرتر معرفی می‌کند، اما با رونمایی‌های خود دنیا را تکان می‌دهد! معرفی سه گوشی اپل آیفون ایکس اس در کنار آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر سبب شده طرفداران بی‌شمار اپل غرق در شادی شوند. در این مطلب با بررسی گوشی های سال 2018 اپل، درباره آیفون ایکس اس و دو برادر آن اطلاعات مفیدی به دست خواهیم آورد.

برخلاف سال گذشته، که دو مدل معمولی و یک مدل پرچمدار معرفی شد، امسال اپل دو گوشی بالارده و یک گوشی اصطلاحا اقتصادی عرضه کرده است. البته نباید فراموش کنید عبارت اقتصادی می‌بایست در دیکشنری اپل ترجمه شود، به این معنی که مدل سوم همچنان بسیار گران قیمت است! گوشی های بالارده به نمایشگر OLED و بدنه فلزی مجهز شده و دارای دوربین دوگانه هستند. مدل معمولی امسال، نمایشگر بسیار بزرگی دارد. مهم‌ترین چیز درباره آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر، مجهز شدنشان به تراشه اپل A12 تلقی می‌شود، چیپستی که بعد از کایرین 980 هواوی، دومین تراشه 7 نانومتری تاریخ تکنولوژی به شمار رفته و از 6.9 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است.

درباره آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس

درباره آیفون ایکس اس

اصلی‌ترین تفاوت بین دو مدل بالارده، ابعاد صفحه نمایش به شمار می‌رود. با توجه به مجهز شدن آیفون Xs به نمایشگری 5.8 اینچی از نوع OLED باید آن را جانشین مستقیم آیفون 10 دانست. از طرفی دیگر با آیفون Xs Max رو به رو هستیم که اندازه نمایشگرش 6.5 اینچی بوده و بزرگترین فبلت آی او اسی است که تا امروز دیده‌ایم. درباره آیفون ایکس اس مکس و طراحی بدون حاشیه آن باید بدانید ابعاد کلی بدنه آن با آیفون 8 پلاس مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی یکسان است!

قدرت گرفته از تراشه‌ای 7 نانومتری، داشتن نمایشگری باکیفیت‌تر و مجهز به محدوده دینامیکی بیشتر، افزایش سرعت پاسخ‌گویی به دستورات لمسی، افزایش قابلیت‌های دوربین دوگانه در بخش عکاسی و فیلم برداری، افزایش کیفیت و حجم صدای اسپیکرها و بالا رفتن دوام باتری به لطف وجود تراشه‌ای با ساختار متفاوت، از جمله مهمترین چیزهایی است که باید درباره آیفون ایکس اس و اپل آیفون ایکس اس مکس بدانید.

درباره آیفون ایکس اس

اپل همانند دو گوشی‌ساز بزرگ دیگر دنیا یعنی سامسونگ و هواوی، یک نسخه مجهز به 512 گیگابایت ظرفیت داخلی برای دو گوشی بالارده خود در سال 2018 عرضه کرده است.

با وجود افزایش قابلیت‌های دوربین و بهینه‌سازی طراحی ناچ استایل گوشی ها، همچنان درباره آیفون ایکس اس و دو مدل دیگر، هیچ چیز به اندازه تراشه اپل A12 جذاب نیست. این چیپست 7 نانومتری در مقایسه با قبل به میزان 30 درصد از نظر توان پردازشی بهبود پیدا کرده و قابلیت‌هایش در زمینه هوش مصنوعی شدیدا افزایش یافته است.

از جمله مزایای آن‌، امکان ثبت تصاویر باکیفیت‌تر و شارپ‌تر با دوربین دوگانه گوشی است. به عقیده اپل، آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس، پنجر‌ه‌ای جدید به روی عکاسی موبایل باز خواهند کرد. قابلیت جدید دوربین دو مدل بالارده، Smart HDR نام دارد. به لطف اچ دی آر هوشمند، تصاویر این چنینی با سرعت بیشتری ثبت شده و همچنین رنج دینامیکی و دقت بیشتری دارند.

درباره آیفون ایکس آر

درباره آیفون ایکس آر

مدل سوم که به نظر می‌رسد فروش بسیار خوبی در انتظارش باشد، آیفون ایکس آر است. یکی از دلایل کاهش قیمت آن در مقایسه با دو مدل پرچمدار، استفاده از آلومینیوم در بدنه به جای استیل محسوب می‌شود. در عوض، گزینه‌های رنگ بیشتر و شادتری در اختیار کاربران قرار خواهد داد، به طوری که در کنار دو گزینه رنگ همیشگی مشکی و سفید، امکان خرید بدنه آبی، زرد، قرمز و مرجانی نیز وجود دارد!

وجود تراشه اپل A12 در این مدل سبب می‌شود از لحاظ قدرت پردازشی، چیزی از آیفون Xs و غول 6.5 اینچی اپل کم نداشته باشد. آیفون ایکس آر در مقایسه با آیفون 8 پلاس، که بهترین گوشی اپل تا امروز از نظر دوام باتری شناخته می‌شود، عمر باتری بیشتری دارد. اگرچه دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی تک سنسور است، اما به لطف دست‌کاری‌های نرم افزاری، همچنان امکان عکاسی پرتره فراهم است.

قیمت آیفون های 2018

صحبت درباره آیفون ایکس اس و دو گوشی جدید دیگر اپل فقط تا پیش از رسیدن به قسمت قیمت آن‌ها شیرین است! گوشی آیفون ایکس اس در سه نسخه 64 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت این سه نسخه به ترتیب 999 دلار، 1149 دلار و 1349 دلار است. آیفون ایکس اس مکس از نظر تعداد نسخه‌ها و ظرفیت داخلی آ‌ن‌ها تفاوتی با مدل 5.8 اینچی نداشته و فقط قیمت آن‌ها به ترتیب به 1099 دلار، 1249 دلار و 1449 دلار افزایش پیدا کرده است.

آیفون ایکس آر توسط اپل یک گوشی اقتصادی بیان شده است، اما این کلمه باید در دنیای همین شرکت ترجمه شود! ظرفیت داخلی سه نسخه این گوشی به ترتیب 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت بوده و بسته به نسخه، به قیمت 749 دلار، 799 دلار و 899 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. حیف این همه پول بدی زبان گوشی فارسی نباشه

  2. خیلی خوب بدردم خورد و فهمیدم ممنون. ولی حیف این همه پول بدی برای آی‌فون ولی زبان گوشی فارسی نباشه یه فکری برا فارسی شدنی هم بکنن

  3. پراید از آیفون ایکس مکس گرونتره

  4. شما هر چی ویدیو که داخل وب سایت قرار میدین میگیرین یک گوینده‌ای داره فارسی حرف میزنه حالا این اپل که از همه مهمتر را دوبله نمی‌کنید

  5. ممنون مفید بود من که همشو خوندم

  6. ۱۵۰۰ دلار واقعا خیلی بو لباسمو و فکر کنم شاید کمتر از هزار نفر تو ایران بتونن بخرن

  7. , واقعاً مقاله خوب و مفیدی بود بخصوص خیلی خوب با ویژگی های آیفون های جدید آشنا شدیم و چون توی کنفرانس خود اپل به دلیل این که زبانشان با ما فرق داره چیزی نفهمیدم واقعا به دردم نخور