لاستیک ماشین

قیمت لاستیک ماشین دو برابر شده است

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تصویب افزایش 9 درصدی قیمت لاستیک ماشین خبر داد. این در حالی است که قیمت لاستیک خارجی برای برخی خودروها تا دو برابر هم افزایش پیدا کرده است.

در یکی دو ماه اخیر به دلیل مشکلات مربوط به ترخیص قطعات از گمرک، تامین لاستیک و قطعات و همچنین تعمیرات به یکی از مشکلات اساسی مالکان خودروها به خصوص رانندگان حمل و نقل جاده‌ای تبدیل شده و حتی حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به آن اذعان کرده است. حسن نیا گفت ماهانه حدود صد هزار حلقه لاستیک در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیاز است و بر همین اساس قرار شد برای واردات لاستیک، ارز دولتی اختصاص داده شود.

لاستیک ماشین

داوود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک نیز در این باره می‌گوید در حال حاضر تولیدات داخلی در حوزه لاستیک، عموما به لاستیک ماشین های شخصی مربوط می‌شود و لاستیک خودروهای حمل و نقل جاده‌ای شامل مسافربری و باربری، فقط به میزان 30 تا 35 درصد نیاز بازار تولید می‌شود. وی خاطرنشان کرد که بیش از 60 درصد نیاز بازار به لاستیک ماشین های حمل و نقل جاده‌ای از طریق واردات تامین می‌شود و نبود تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل و نقل جاده‌ای به صورت گسترده در بین تولیدکنندگان باعث شده تا برای رفع نیاز بازار از واردات کمک گرفته شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، قیمت لاستیک های داخلی برای وسایل نقلیه شخصی طی مدت اخیر دو برابر شده است. به عنوان مثال، لاستیک پراید از نوع داخلی با قیمت بیش از 340 هزار تومان به بازار عرضه می‌شود. سعادتی نژاد دلیل افزایش قیمت لاستیک ماشین را عدم هماهنگی واردکننده و تولیدکننده دانست و افزود مواد اولیه تولید در ماه‌های اخیر برای تولید قابل قبول و با کیفیت ثبت سفارش شده و هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

افزایش قیمت لاستیک ماشین تصویب شد

سید محمد حسین مولاخواه، مدیر کل نظارت بر کالاهای غیر فلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم اعلام کرد قیمت کالاهایی مانند لاستیک ماشین و روغن موتور در گروه کالاهای اولویت‌دار هستند و قیمت مصوب دارند که قیمت این دسته کالایی، در تیرماه امسال با حدود 9 درصد افزایش نسبت به سال 1393 تعیین شد. مولاخواه در ادامه اظهار کرد:

در زمینه لاستیک و روغن موتور حدود 4 سال افزایش قیمت نداشتیم، اما به دلیل افزایش قیمت‌های تمام شده و به منظور حمایت از تولیدکنندگان و با توجه به افزایش نرخ ارز و مواد اولیه تولید و بسته‌بندی، این موضوع در کارگروه تنظیم بازار مطرح شد و افزایش 9 درصدی به تصویب رسید. تایرهای وارداتی سبک و سنگین هم حتما باید در شبکه تعریف شده توزیع شوند و فارغ از این که واردکنندگان از ارز رسمی یا بازار ثانویه برای واردات استفاده کرده باشند، مشمول ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای عمومی وارداتی خواهند بود.

وی تاکید کرد غیر از میزان افزایش قیمت تصویب شده، هیچ گونه افزایش قیمتی را قبول نمی‌کنیم و اگر افزایش قیمت غیر معمولی در لایه‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی اتفاق بیفتد، تخلف و گران‌فروشی محسوب و با آن برخورد خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. این گرونی های اخیر فقط یه چیز رو ثابت می کنه که هیچی صد درصد تولید داخل نیست

  2. لاستیکم نخیلی احتکار کرده بودند

  3. لاسنیک که چیزی نیست، به زودی قحطی بزرگ، ایران رو دربر می گیره

    دنبال ذخیره برنج، سویا، جو، بلغور، ماکارونی و سایر حبوبات باشید

    با سپاس

    • خب همین کارارو می کنی همه چیز گرون میشه دیگه ی یکی از احتکار کننده ها به حساب می‌آیی دیگه بعدم دارن ارز ۴۲۰۰ تومانی بابت اقلام ضروری خانوار می‌دهند و فکر نکنم مشکلی پیش بیاد

  4. من که ماشین ندارم و به این چیزا اهمیت نمیدم

  5. ، همه چیز گرون شده و چندین برابر شده حالا قیمت دلار سه و چهار برابر شده حالا قیمت لاستیک دو برابر شده به نظر من چیز طبیعی بخصوص اینکه دارم وارد می کنند