اولین گوشی دو سیم کارته اپل

با اولین گوشی دو سیم کارته اپل و نحوه کارکرد آن آشنا شوید

به بهانه معرفی آیفون ایکس اس (iPhone XS) و آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max)، اولین گوشی دو سیم کارته اپل نیز معرفی شد. دو گوشی آیفون Xs و آیفون Xs مکس از دو سیم کارت پشتیبانی کرده و از این لحاظ، در دنیای آی او اس منحصربه‌فرد تلقی می‌شوند.

اپل برای نخستین مرتبه، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را به یک محصول قدرت گرفته از آی او اس آورد. اپل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس نخستین گوشی های دو سیم کارته اپل به شمار رفته و به همین دلیل برای کاربران خاص، نیاز به خرید گوشی دوم را از بین می‌برند.

محدودیت‌های اولین گوشی دو سیم کارته اپل

البته برای استفاده از اولین گوشی دو سیم کارته اپل محدودیت‌هایی وجود دارد. حداقل یکی از این دو سیم کارت می‌بایست از نوع eSIM باشد، وگرنه قادر به استفاده از قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان در گوشی های اپل آیفون ایکس اس مکس و ایکس اس نخواهید بود. روز به روز تعداد اپراتورهای پشتیبانی‌کننده از eSIM افزایش پیدا می‌کند، اما در حال حاضر، این تعداد بسیار کم است، به طوری که در سراسر دنیا، فقط در 10 کشور و تحت 14 شبکه امکان استفاده از eSIM وجود دارد.

اولین گوشی دو سیم کارته اپل

از طرفی دیگر، در بیشتر نقاط دنیا مخصوصا آمریکا، گوشی های اپل تحت قرارداد با اپراتورها به فروش می‌رسند، به همین دلیل در صورت نیاز به استفاده از دو سیم کارت متعلق به دو اپراتور مختلف، الزاما باید نسخه آنلاک آیفون ایکس اس و یا آیفون ایکس اس مکس را خریداری کرد.

در اولین گوشی دو سیم کارته اپل دو درگاه برای قرار دادن سیم کارت‌ها وجود نداشته و سبک طراحی به نحوی است که آن‌ها به صورت پشت و رو، بر روی یک خشاب قرار گرفته و به دستگاه وارد می‌شوند. همانند سایر گوشی های دو سیم کارته امروزی، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس نیز به صورت همزمان از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند. در صورت دریافت تماس بر روی یک سیم کارت حین مکالمه با سیم کارت دیگر، تماس دریافتی به صندوق صوتی ارسال خواهد شد.

اگر مشغول تماس با سیم کارتی باشید که مخصوص برقراری اتصال به اینترنت نیست، حین مکالمه، امکان اتصال به شبکه جهانی اطلاعات وجود نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این دو سیمکارته ها تو ایران پشتیبانی میشن؟

    • کشورهایی که در حال حاضر اپراتورهایی را دارند که از eSIM پشتیبانی کنند، شامل اتریش، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، انگلیس و آمریکا هستند

  2. با این مسخره بازی ها چیه که اپل سر مردم در می یاره خوب اگه گوشی دوسیم‌کارته ساختی مثل آدم گوشی دو سیم کارت بساز طوری هم بساز که از جای سیم کارت دوم به عنوان رم استفاده کرد کاری که اولین بار هواوی روی گوشی میت ۷ انجام داد

  3. از درگاه سیم کارت دوم نمیشه به عنوان جایی واسه رم استفاده کرد