اندازه آیفون های 2018

مقایسه اندازه آیفون های 2018 با سایر پرچمداران

گوشی های 2018 اپل سرانجام با نام‌های آیفون ایکس اس (iPhone XS)، آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) و آیفون ایکس آر (iPhone Xr) معرفی شدند. در این مطلب با مقایسه اندازه آیفون های 2018 با چند پرچمدار دیگر، به توان اپل در زمینه طراحی گوشی هوشمند پی خواهیم برد.

اندازه آیفون های 2018 جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها محسوب می‌شود. در حالی که اپل حتی با وجود متداول شدن فبلت‌ها، گوشی های دارای نمایشگر کوچک ارائه می‌کرد، سرانجام از این کار دست کشید و اپل آیفون ایکس اس را همراه با آیفون ایکس اس مکس و حتی گوشی معمولی آیفون ایکس، به صفحه نمایش‌هایی بزرگ مجهز کرد.

این نمایشگرهای بزرگ، به لطف بهره بردن از طراحی بدون حاشیه و ناچ استایل، در بدنه‌هایی کوچک قرار گرفته‌اند، به طوری که اندازه بدنه گوشی مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی اپل آیفون ایکس اس مکس با گوشی آیفون 8 پلاس دارای نمایشگر 5.5 اینچی یکسان است!

با بررسی اندازه آیفون های 2018 مشخص می‌شود کوچک‌ترین مدل، همان آیفون ایکس اس است، گوشی هوشمندی که نمایشگری 5.8 اینچی از نوع او ال ای دی داشته و به همین دلیل باید آن را جانشین مستقیم آیفون ایکس تلقی کرد. از نظر اندازه، گوشی اقتصادی آیفون ایکس آر بین دو مدل پرچمدار قرار می‌گیرد. صفحه نمایش این گوشی از نوع ال سی دی بوده و دارای ابعاد 6.1 اینچ است. در نهایت به غول 6.5 اینچی یعنی آیفون ایکس اس مکس می‌رسیم که اگر قرار بود سبک طراحی پرحاشیه‌ای همچون آیفون 8 پلاس داشته باشد، با پاره آجر برابری می‌کرد! خوشبختانه بررسی اندازه آیفون های 2018 نشان داد چنین چیزی صحت ندارد.

مقایسه اندازه آیفون های 2018

در ادامه و در قالب چند ردیف، به مقایسه اندازه آیفون های 2018 با گوشی های سامسونگ گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس، گلکسی نوت 9، وان پلاس 6، سونی اکسپریا ایکس زد 3 و مخصوصا آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 خواهیم پرداخت. برای بررسی بهتر، تصمیم گرفتیم هر مدل را به صورت جداگانه با دیگر گوشی های هوشمند از نظر ابعاد مقایسه کنیم.

مقایسه اندازه آیفون ایکس اس

مقایسه اندازه آیفون ایکس آر

آیفون‌های عادی طی سال‌های اخیر، دارای ابعاد 4.7 اینچی بودند، اما امسال، اپل ارزان‌ترین گوشی هوشمندش را با صفحه نمایشی 6.1 اینچی روانه بازار کرد. این گوشی از نظر طراحی بدون حاشیه، قابل مقایسه با آیفون ایکس اس و برادر بزرگتر آن نیست، اما همچنان از نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه مناسبی بهره می‌برد.

مقایسه اندازه آیفون ایکس اس مکس

حین بررسی و مقایسه اندازه آیفون های 2018 و در نظر گرفتن غولی همچون آیفون Xs مکس، به توان اپل در بخش طراحی پی می‌بریم. بزرگترین گوشی آی او اسی تاریخ، به صفحه نمایشی 6.5 اینچی مجهز شده و حتی از گلکسی نوت 9 سامسونگ نیز بزرگتر است. به همین دلیل اهمیت طراحی بدون حاشیه مناسب در آن دو چندان می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من گوشی ۵.۵ اینچی دارم + حاشیه!

    گوشی ۶.۵ اینچی، چی میشه!!! آدم لذت می بره

    حاشیه گوشی ۵.۵ اینچی سال های گذشته رو حذف کنند، سایز صفحه نمایش میرسه به ۶.۵ اینچ

    با سپاس

  2. ای کاش میزانی از صفحه نمایش که پنل جلوی را اشغال کرده ام نشان میدادید ببخشید مقایسه می کردید که اون بهتره نشون میده طراحی کی بهتره

  3. مقایسه جالبی بود تا حالا همچین مقایسه ندیده بودم

  4. ، به نظر من اندازه های آیفون امسال خیلی بهتر شدن نسبت به سایر سالهای قبل و بیشتر کاربران را جذب خودش می‌کنند

    • قطعاً عظمت آیفون ایکس زمان معرفی را ندارد و فک کنم بهترین گوشی اپل که تا حالا معرفی شده و دو زمان معرفیش خیلی خوب بود آیفون سیکس بود