آیفون XS

شاید گوشی های آیفون XS و آیفون XR در ایران کار نکنند

گوشی های جدید اپل یعنی آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR به تازگی معرفی و به زودی وارد بازار جهانی می‌شوند، اما حالا شایعه شده که شاید آیفون های 2018 به دلیل عدم سازگاری با سیستم ارتباطی کشورمان، در ایران کار نکنند.

به تازگی کمپانی اپل در جریان کنفرانس سالانه‌ی خود در سالن استیو جابز اپل پارک از گوشی های جدید آیفون ایکس اس (iPhone XS)، آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) و آیفون ایکس آر (iPhone XR) رونمایی کرد. پس از معرفی این گوشی‌ها احتمالا بسیاری از کاربران منتظر عرضه آیفون های 2018 در ایران هستند، اما حالا گفته می‌شود شاید گوشی های آیفون XS و آیفون XR در ایران کار نکنند و با سیستم ارتباطی همراه در کشورمان سازگاری نداشته باشند.

دردسرهای سیم کارت آیفون XS و آیفون XR

اپل در معرفی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر اعلام کرد که این گوشی‌ها امکان استفاده از دو سیم کارت LTE با فرکانس 600 مگاهرتز را خواهند داشت. دو پرچمدار 2018 اپل در اندازه‌های 5.8 و 6.5 اینچ دارای قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت هستند که یکی از سیم کارت‌های آنها به صورت eSim خواهد بود.

ای سیم در نسخه سلولار اپل واچ سری 3 به کار رفته بود و کاربران بسیاری از کشورها می‌توانستند با مراجعه به اپراتور تلفن همراه در کشور خود، این قابلیت ارتباطی را بر روی ساعت هوشمند خود فعال کنند، اما در بسیاری از کشورها از جمله ایران امکان استفاده از این سیستم ارتباطی وجود نداشت. حالا نیز این قابلیت به گوشی های جدید آیفون آمده است.

آیفون XS

به نظر می‌رسد سیم کارت دوم eSim در آیفون XS و آیفون XS Max امکان سرویس‌دهی در ایران را ندارند و کاربران تنها می‌توانند از یک سیم کارت گوشی استفاده کنند. از سوی دیگر گوشی آیفون XR نیز به صورت Dual Sim Dual Standby تولید و عرضه می‌شود که فعلا قرار است فقط در چین وارد بازار شود.

همچنین پهنای باند با فرکانس 600 مگاهرتز در آیفون های 2018 نیز امکان دارد با برخی از اپراتورهای تلفن همراه در ایران سازگاری نداشته باشد و مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. البته تمام این گفته‌ها فعلا در حد حدس و گمان است و تاکنون این خبرها از سوی اپراتورهای فعال در ایران مورد تایید قرار نگرفته است. فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، اما این احتمال وجود دارد که آیفون XS ، آیفون XS Max و آیفون XR به دلیل عدم امکان برقراری ارتباط در شبکه تلفن همراه ایران، وارد بازار کشورمان نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهتر!
    مردم پول خرید مای بیبی رو هم ندارن .دیگه گوشی ایفون که چه عرض کنیم.