شارژر پرسرعت

اپل همچنان از ارائه شارژر پرسرعت با آیفون هایش اجتناب می‌کند!

آیفون های سری ایکس اس نیز معرفی شدند، اما همچنان اپل از ارائه یک شارژر پرسرعت همراه آن‌ها اجتناب کرده است. گوشی های خانواده آیفون 10 اس همچنان با شارژر 5 وات قدیمی اپل عرضه خواهند شد.

کمپانی اپل هفته‌ی گذشته از سه آیفون جدید (آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر) در اندازه‌های مختلف پرده برداری کرد. اما یک مورد در بین آن‌ها یکسان بود: همه‌ی آن‌ها با شارژر قدیمی اپل عرضه خواهند شد. شارژری که اپل در داخل جعبه‌ی این گوشی ها قرار خواهد داد همان شارژر 5 وات است که غول کوپرتینویی سال‌هاست آن را در داخل جعبه‌ی آیفون هایش قرار می‌دهد. آن یکی از شارژرهای کم قدرت است که شما می‌توانید این روزها در بازار بیابید. سرعت آن نیز بسیار پایین است. پس بار دیگر باید بگوییم که باز هم اپل از ارائه یک شارژر پرسرعت با آیفون هایش اجتناب کرده است!

شارژر پرسرعت

این درحالیست که اپل همراه با گوشی های سال گذشته خود (آیفون ایکس و آیفون 8) پشتیبانی از فناوری شارژ سریع را نیز ارائه کرده است. این دیوایس‌ها از پروتکل USB Power Delivery پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند از مزیت‌های شارژرهای USB-C (نظیر شارژر 30 وات یو اس بی سی خود اپل که برای مک بوک طراحی شده) به منظور دریافت شارژ سریع استفاده کنند. با این حال، شارژر مذکور به صورت جداگانه قابل فروش است و نیازمند یک کابل USB-C به لایتنینگ است تا بتواند گوشی شما را شارژ کند. ترکیب این شارژر و کابل مذکور 68 دلار برای شما آب می‌خورد.

شارژر پرسرعت 30 وات اپل

شارژر پرسرعت

با این حال، شارژر سریع مذکور تنها راه حل شما برای کسب یک سرعت بالا در همگام شارژ گوشیتان نیست. شارژر 12 وات اپل یک راه محبوب برای بالابردن سرعت شارژ آیفون خواهد بود. این شارژر همراه هر آیپدی ارائه می‌شود و در حالی که سرعت شارژ کمتری در آیپدهای اپل فراهم می‌کند، در آن سو می‌تواند آیفون ها را با سرعت بیشتری شارژ کند. اما اگر یک آیپد نداشته باشید، ناچارید این شارژر را جداگانه و با پرداخت 19 دلار خریداری کنید.

شارژر پرسرعت 12 وات اپل

شارژر پرسرعت

اپل با قرار دادن یک شارژر پرسرعت در جعبه‌ی آیفون های جدید خود می‌توانست کاربران را از پرداخت هزینه‌های اضافی بی‌نیاز کند، اما باز هم از این کار اجتناب کرده است. در مقایسه، تقریبا هر گوشی اندرویدی موجود در بازار با یک شارژر پرسرعت در داخله جعبه‌ی خود همراه است. همچنین این یک واقعیت است که این روزها حتی گوشی های مقرون به صرفه اندرویدی نیز حالا از فناوری Fast Charging پشتیبانی می‌کنند، در حالی که چنین قابلیتی تنها محدود به گوشی های سال 2017 و 2018 اپل است و دیگر گوشی های قدیمی‌تر نظیر آیفون 7 از آن بی‌بهره هستند.

اما این بحث را می‌گذاریم برای یک روز دیگر. واقعیت این است که کاربران با پرداخت بیش از 1000 دلار اقدام به خرید یکی از گوشی های نسل جدید اپل می‌کنند، پس نمی‌تواند پرداخت چند دلار برای جایگزینی یک شارژر پرسرعت با شارژر 5 وات قدیمی اپل برای آن‌ها مشکل ساز باشد. حال می‌توانیم درک کنیم که چرا اپل موفق شد به نخستین شرکت آمریکایی 1 تریلیون دلاری تبدیل شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. حال می‌توانیم درک کنیم که چرا اپل موفق شد به نخستین شرکت آمریکایی 1 تریلیون دلاری تبدیل شود!
    داداش خیلی حال کردم😂به ایرانسل پیام میدم تا دو ماه برات پیام تبلیغاتی نفرسته
    وای مردم از خنده😂😂😂

  2. محمد جواد خان زاده درباری

    البته آیفون این شارژرها را داخل کارتون قرار نداده و روی ۲۵ میلیون تومان تاثیری ندارد

  3. محمد جواد خان زاده درباری

    وای خدای من شارژر آیپد ۱۹ دلار یعنی داخل ایران میشه ۲۵۰ هزار تومن حالا چرا یه عده دارن اعتراض می‌کنند که میگن آیفون های جدید چرا داره قیمت ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد خوب عزیز من شارژر ش ۲۰۰۰ تومنه

  4. مشتری هاش اینقدر ساده هستن که اپل از اونجا هم سرکیسشون میکنه

  5. دیدید بازم میگم فقط هواوی یک کمپانی که به مخاطب خیلی احترام میذاره و اولین کمپانی بود به کنم که تو کارتون گوشی ها قاب واسه تلفن گذاشته بود

  6. چقدر فست شارژر های اپل خوشگلند

  7. الان گوشی های جدیدشو دارم تو ایران با قیمت ۲۵ میلیون پیش فروش می کند حالا خیلی که یه شارژر پرسرعت کنارش نباشد مثل پراید دیگه آپشن نداره