تراشه Kirin 980

هواوی با تراشه Kirin 980 رکورد دیگری را از خود بر جا می‌گذارد

شرکت هواوی به صورت پیوسته و با حداکثر سرعت در حال پیشرفت است و می‌خواهد بالاتر از همه رقبای موبایلی خود قرار بگیرد. در همین راستا، این شرکت می‌خواهد با به کارگیری تراشه Kirin 980 در گوشی سری هواوی میت 20، رکورد دیگری از نظر سرعت و قدرت را بر جا بگذارد.

حرکت آرام و مداوم از جمله روش‌هایی است که به واسطه آن می‌توان پیروزی در هر رقابتی را برای خود رقم زد، ولی اگر همین تداوم با سرعت بالا دنبال شود رتبه نخست بی‌تردید از آن فرد خواهد بود. شرکت هواوی از بزرگترین توسعه‌دهندگان فناوری در جهان مسیر پیش‌ روی خود را با حداکثر سرعت به صورت مداوم و ثابت طی می‌کند و البته برای پیشی گرفتن از رقبا، سبک و روش خود را دارد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC در مورد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل نخست سال 2018 میلادی، هواوی توانست به عنوان دومین شرکت برتر جهان، خود را معرفی کند و رکورد جدیدی در تاریخ فعالیت‌های خود بر جا بگذارد.

رکوردی دیگر از هواوی با تراشه Kirin 980

در حالی که هر روز اخبار مختلف از صنعت تلفن همراه به گوش می‌رسد، هواوی با پیشی گرفتن از رقبا رکورد جدیدی را تا پیش از پایان یافتن ماه جاری به ثبت رساند. این کمپانی توانست 10 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در خانواده P20 خود را ظرف پنج ماه نخست عرضه این محصول به فروش برساند. همچنین در فضایی که رقبا می‌کوشند گوی سبقت را از این کمپانی بربایند، Huawei یک رکورد جهانی دیگر را هم بر جا گذاشت. این شرکت چینی توانست تراشه Kirin 980 را به عنوان نخستین تراشه 7 نانومتری جهان که به تولید انبوه رسیده است روانه بازار کند تا بر این اساس کاربران سرعت و قدرتی را تجربه کنند که هرگز پیش از این مشاهده نکرده بودند. تراشه Kirin 980 قرار است در سری گوشی های Huawei Mate 20 برای نخستین بار در سال جاری میلادی وارد بازار شود.

تراشه Kirin 980

شرکت هواوی همچنین موفق شد در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیز عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند را از آن خود کند. این طور که در آخرین گزارش GFK در سال 2018 اعلام شد، سهم گوشی های هوشمند هواوی در خاورمیانه و آفریقا 21 درصد بود که این رقم نسبت به سهم شرکت در دسامبر 2017 رشد 31.25 درصدی را نشان می‌داد. سهم بازار هواوی بین کشورهای مستقر در منطقه خاورمیانه و آفریقا رشد 20 درصدی را تجربه کرد و در این میان شرکت چینی توانست رشد 30 درصدی در عمان، رشد 27 درصدی در عربستان سعودی، رشد 25 درصدی در عراق، رشد 24 درصدی در مصر، رشد 22.2 درصدی در پاکستان و رشد 20 درصدی در امارات متحده عربی را تجربه کند.

لازم به ذکر است هواوی سال گذشته برای نخستین بار گوشی هوشمند Huawei Mate 10 را مبتنی بر تراشه Kirin 970 مجهز به فناوری هوش مصنوعی روانه بازار کرد. سپس گوشی هوشمند P20 Pro این شرکت روانه بازار شد و در حالی که رقبا محصولات مشابهی عرضه می‌کردند سری گوشی‌های میان رده Huawei Nova 3 مجهز به فناوری هوش مصنوعی در دوربین سلفی در اختیار کاربران قرار گرفت و هم اکنون تراشه جدید و پرچمدار جدید این شرکت آماده ورود به بازار شده است.

نوآوری؛ کلید موفقیت هواوی

تمرکز اصلی شرکت هواوی روی نوآوری است و در حقیقت این شرکت می‌کوشد به کمک بهترین فناوری‌ها و هوشمندانه‌ترین محصولات توجه کاربران جهانی را به خود جلب کند.

دو گوشی هوشمند P20 و P20 Pro هواوی نخستین محصولاتی بودند که دوربین دیجیتالی اصلی مجهز به سه لنز مجزا را در اختیار گرفتند و مرکز DxOMark که استاندارد صنعت برای اندازه‌گیری و رتبه‌بندی کیفیت تصویر، دوربین و لنز را تعیین می‌کند آن را به عنوان بهترین دوربین موبایلی موجود در بازار تایید کرد. هم اکنون گوشی هوشمند Huawei  P20 Pro توانسته است عنوان نخست فهرست بهترین دوربین های موبایلی DxOMark را از آن خود کند و با کسب امتیاز 109، شش امتیاز بالاتر از رقیب خود که در دومین جایگاه قرار گرفته است بایستد.

بسیاری از کارشناسان جهان هواوری را به عنوان بزرگترین شرکت موبایلی در زمینه ارائه نوآوری و خلاقیت می‌دانند که با تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی برای ارتقا تجارب کاربری، کیفیت بهتر بصری و کارآمدی بالاتر، بدون توقف در حال صعود است. نوآوری در عرصه هوش مصنوعی در حوزه گوشی های هوشمند اتفاق بسیار مهمی است که به کاربران امکان می‌دهد تعاملات و تجربیات خود با تلفن همراه را بهینه‌سازی کنند و بدون نیاز به دانلود کردن چندین اپلیکیشن و درگیر شدن با آنها، به همه نیازهای خود پاسخ دهند.

هواوی پی 20

با بهره‌مندی از خدمات پردازش ابری که عمدتا توسط فناوری هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، گوشی‌های هوشمند هم اکنون در مرحله تکامل مبتنی بر هوش مصنوعی قرار دارند تا نسل جدید خدمات را در اختیار کاربران بگذارند. در این میان با توجه به استفاده از فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک استاندارد در همه دستگاه‌های هواوی، این شرکت هم اکنون می‌کوشد فناوری هوش مصنوعی داخل دستگاه و فناوری هوش مصنوعی مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار کاربران قرار دهد. به بیان ساده می‌توان گفت که یک دستگاه موبایل می‌تواند در سطح خدمات ابری به صورت کاملا هوشمند عمل کند و به عنوان یک دستگاه موبایل نیز هوشمندانه‌ترین خدمات را در اختیار کاربران بگذارد و در نهایت باعث شود گوشی های هوشمند در آینده به یک دستیار کاملا هوشمند برای کاربران تبدیل شوند.

در مجموع می‌توان گفت، توانایی‌های یک دستگاه برای درک پایه‌های هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان نقطه آغازین تعامل انسان و ماشین باشد. با استفاده از تراشه‌های قدرتمند شناختی، دستگاه‌های هوشمند می‌توانند رفتار صاحب خود را درک کنند و خدمات کاملا شخصی مبتنی بر علایق او را ارائه کنند. همچنین باید گفت وظایفی که برای چنین دستگاهی در بخش پردازش اطلاعات در نظر گرفته می‌شود بسیار پیچیده‌تر است و در این میان تراشه Kirin 980 توان لازم را ارایه می‌کند تا با استفاده از انرژی ذخیره شده در باتری و پشتیبانی از پردازش‌های پویا، بهترین خدمات را در اختیار کاربران بگذارد.

با عملکرد عالی هواوی و رشد سریع آن در بازار جهانی، این برند بزرگ موفق شده است با نوآوری‌های خود توجه کاربران جهانی را جلب کند و البته قرار است پیش از پایان سال جاری میلادی خدمات جدید بیشتری را در اختیار کاربران جهان بگذارد تا سهم بیشتری از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به دست آورد. هواوی در فصل نخست سال 2018 میلادی بیش از 95 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار جهانی عرضه کرد و بر این اساس توانست در بین 38 کشور جهان عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی را از آن خود کند که از جمله این کشورها می‌توان به امارات متحده عربی اشاره کرد. در حقیقت، سری گوشی های Mate و P هواوی به تنهایی موفق شدند درآمدهای سالانه این شرکت را 45 درصد افزایش دهند.

چالشی برای تولیدکنندگان موبایل دنیا

لازم به ذکر است محبوبیت جهانی سری گوشی های Huawei Mate 10 به دلیل بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی توانست موقعیت این شرکت را در بازار پیشرفته‌ترین گوشی های جهان ارتقا دهد و در نهایت شرکت هواوی بتواند در نیمه نخست سال 2018 میلادی 10 میلیون دستگاه از این محصولات را به فروش برساند. آمارهای منتشر شده همچنین نشان می‌دهد سری گوشی های P20 هواوی نیز که در اصل تلفیقی از هنر و فناوری محسوب می‌شود، بین کاربرانی که با مد روز پیش می‌روند بسیار مورد استقبال قرار گرفت و همچنین تعداد زیادی از کاربران سری گوشی های nova این شرکت را خریداری کردند تا در مجموع 50 میلیون دستگاه از این محصولات فروخته شود.

همچنین فروش محصولات جزئی هواوی رشد بسیار چشمگیری را تجربه کرد تا این شرکت بزرگ فناوری هم اکنون بتواند بیش از 53 هزار شعبه و 3 هزار و 500 فروشگاه رسمی هواوی با امکان تجربه محصول از نزدیک برای مشتریان را در سراسر جهان دایر کند. با توجه به این که ارزش جهانی این برند هم اکنون بیش از 38.046 میلیارد دلار محاسبه می‌شود، هواوی در گزارش سال 2018 موفق شد عنوان بیست و پنجمین برند در فهرست «برند جهانی مالی 500» را از آن خود کند. این کمپانی همچنین در نظر دارد 10 هزار شعبه دیگر را به همراه 700 فروشگاه جدید تجربیات هواوی تا پایان سال جاری میلادی راه‌اندازی کند. مرکز IPSOS با بررسی نظرات کاربران سهم هواوی از بازار جهانی را در سال 2016 میلادی 37 درصد اعلام کرده بود که این رقم در سال 2017 توانست به 44 درصد برسد.

این شناخت و توجه به وضعیت بازار نشان از تعهد و تعمق هواوی نسبت به نوآوری دارد و بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی در تمام دستگاه‌های این شرکت را نشان می‌دهد و همین مساله باعث شده است هواوی چالش جدیدی برای تمامی تولیدکنندگان گوشی به وجود آورد تا آنها هم مجبور شوند نوآوری‌های بیشتری را در این بازار رقابتی به کار برند. در حالی که هنوز چند ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است، پیش‌بینی می‌شود این شرکت همچنان به رشد پایدار و سریع خود ادامه دهد. سال 2018 میلادی همچنان برای هواوی باقی مانده است و کاربران بسیار مشتاق هستند تا با امکانات و خدمات جدیدی که قرار است در سری محصولات Mate 20 عرضه شوند، آشنا شوند. قرار است در تاریخ 16 اکتبر 2018 طی مراسمی که هواوی در شهر لندن برگزار می‌کند، این گوشی هوشمند جدید با تراشه Kirin 980 رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*