حافظه داخلی روی گوشی

کاربران به 128 گیگابایت حافظه داخلی روی گوشی خود نیاز دارند (نتایج نظرسنجی)

اغلب کاربران به 128 گیگابایت حافظه داخلی روی گوشی خود نیاز دارند. ظاهرا تمایل بیشتر به تماشای فیلم با موبایل و افزایش کیفیت ویدیوها از دلایل اصلی هستند.

میزان حافظه داخلی یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام خرید تلفن های هوشمند است. طی چند سال گذشته، ظرفیت حافظه داخلی همواره در حال افزایش بوده و امروزه کمتر موبایلی را می‌توان با 4 یا 8 گیگابایت فضای برای ذخیره‌سازی پیدا کرد. در واقع، افزایش حجم بازی‌ها، برنامه‌ها و ویدیوها و همچنین تمایل کاربران به تماشای سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی روی تلفن همراه آنها سبب شده است تا نیاز به حافظه داخلی بیشتر افزایش پیدا کند. از همین رو، امروزه شاهد عرضه گوشی هایی مثل گلکسی نوت 9 و آیفون 10 اس مکس با حافظه داخلی 512 گیگابایتی هستیم.

مطابق با نظرسنجی هفته گذشته گجت نیوز، بیش از 50 درصد کاربران به 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی روی گوشی خود نیاز دارند. برخی معتقدند حافظه داخلی باید به اندازه‌ای باشد که بدون دغدغه بتوان اطلاعات مورد نیاز را روی آن ذخیره کرد:

هر چه بیشتر عالی‌تر ، بطوریکه دگر احتیاجی به کارت SD نباشد
مثلاً 1 ترابایت – Sa، کاربر گجت نیوز

در این میان، برخی نیز معتقد بودند که اهمیت فاکتورهای دیگر مثل باتری بیشتر از حافظه داخلی است:

32 یا 64 کافیه ، اگه انقدر که رو حافظه مانور میدن رو ظرفیت باتری حساس بودن خیلی بهتر بود – mehdi، کاربر گجت نیوز

البته، نیازهای همه افراد یکسان نیست و بسیاری از افراد عادت به انجام بازی یا تماشای سریال‌ها با موبایل خود را ندارند. با این حال، افزایش روزافزون نیاز کاربران به فضای بیشتر برای ذخیره اطلاعات، موضوعی انکارنشدنی است. در ادامه می‌توانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده کنید: