فیلترینگ سایت های فروش بلیط

فیلترینگ سایت های فروش بلیط هواپیما، قطار و رزرو هتل در ایران

فیلترینگ سایت های فروش بلیط هواپیما، قطار، رزرو هتل و چندین سایت معروف گردشگری در ایران از جمله اسنپ تریپ، مستر بلیط و رسپینا 24 خبرساز شد. اما علت مسدود شدن این سایت‌ها توسط دادستانی چه بوده است؟

با استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی در مورد سایت‌های فاقد مجوز فروش، صدها سایت گردشگری و فروش بلیط در روز جمعه فیلتر شدند. به تازگی چندین سایت بزرگ در حوزه گردشگری، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بدون اخطار قبلی مسدود شده‌اند که از جمله‌ی این سایت‌ها و استارت آپ‌ها می‌توان به اسنپ تریپ، مستر بلیط، سپهر 360 و رسپینا 24 اشاره کرد. این اتفاق حواشی و حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد و خیلی زود به یک موضوع جنجالی تبدیل شد که اعتراض سازمان گردشگری را نیز به همراه داشت.

علت فیلترینگ سایت های فروش بلیط

در ادامه، مسئولان توضیحاتی را در مورد علت فیلترینگ سایت های فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و خدمات مربوط به حوزه گردشگری ارائه دادند. عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در این باره گفت فیلتر برخی از سایت های حوزه گردشگری و سایت‌های غیر مجاز فروش بلیط هواپیما به درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور انجام شده است. خرم آبادی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت:

فیلتر برخی از سایت‌های غیر مجاز فروش بلیط هواپیما به درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور انجام شده است. سازمان هواپیمایی کشور یکی از علل بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما و برخی دیگر از نابسامانی‌های مربوط به حوزه فروش بلیط را فعالیت سایت‌های غیر مجاز مربوط به خدمات مسافرتی اعلام کرده است و با ارائه فهرست برخی از این سایت‌ها از دستگاه قضایی درخواست کرده به منظور جلوگیری از اجحاف به مسافران و ممانعت از اخلال در شبکه فروش بلیط از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.

معاون دادستان کل کشور در ادامه افزود به موجب تبصره 1 ماده 7 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، وزارت راه به عنوان مرجع صدور و تمدید مجوز دفاتر خدمات مسافرتی شناخته می‌شود و به موجب تبصره 2 ماده مذکور، فعالیت دفاتر مسافرتی فاقد مجوز، جرم است و باید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آید. به این ترتیب درخواست فیلترینگ سایت های فروش بلیط هواپیما که فاقد مجوز بودند، از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شده است.

خرم آبادی همچنین اظهار کرد جای تعجب است که بخشی از دولت، فعالیت سایت های غیر مجاز فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل را اجحاف به مسافران و اخلال در شبکه توزیع بلیط تلقی کرده و تقاضای فیلتر سایت‌های مذکور را دارد، اما بخش دیگری از دولت این اقدام را تقبیح کرده و در فضای مجازی علیه آن جوسازی می‌کند. وی در پایان تاکید کرد که سایت‌های فیلتر شده به محض دریافت مجوز و اعلام سازمان هواپیمایی کشور رفع فیلتر خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. غلط کردن اینا بهونه س

  2. فقط شعار یک مشت مغز نخودی میگن آفرین ، یک عمر هست دارن دارایی مملکت رو میخورن با چه رقم هایی حق من و تو هست طرف نمیگه چی شد ، چند تا سایت بستن طرف میگه افرین دویست هزار تومن یکی خورد از بابام بنده خدا حق خودت و خانواده ات رو خوردن یک آب روش نفهمیدی هنوز

    بحث سر این هست که اینا استعداد زیادی تو نابود کردن هرچیزی که شکوفا شده دارن ، دونه به دونه خرابش میکنن حالا میخواد هرچیزی باشه حالا قرعه به اینا افتاده فردا روز چی باشه خدا داند

    تا حالا چی رو درست کردن فقط خرابی رو خرابی
    وینام بیست سال جنگ داشت اونم چه جنگ سخت و خشنی الان ببینین چی شده ، چه پیشرفتی چه نوسازی انوقت ایران هشت سال جنگیده نصف ایران داغونه هنوز ، فقط سیاه نمایی میکنن با کل دنیا جنگیدیم و فلان اون تموم شد رفت بازسازی چی شد؟

    با این متن فهمیدم چرا وضعیت ما اینطوری هست یک مشت مخ نخودی و کله پوک

  3. ای کاش این گران فروشا رو دستگیر بکنن و الا یه سایت دیگه میزنن

  4. دستشون درد نکنه دو سال پیش 200 هزار یکی از همین سایتا سر بابای من کلاه گذاشت

  5. دستشون درد نکنه بعضی از سایتا قیمتشون خیلی بالا بود و سر مردم کلاه میزاشتن

  6. کفایت کار کردن ندارن ، میان فیلتر میکنن