ربات پرنده DelFly Nimble

ربات پرنده DelFly Nimble می‌تواند همانند یک حشره واقعی پرواز کند

ربات پرنده DelFly Nimble جدیدترین ربات دانشگاه صنعتی دلفت است که با سیستم بسیار پیشرفته خود در پرواز، می‌تواند همانند یک حشره واقعی روی هوا پرواز کند.

یک پروژه تحقیقاتی از دانشگاه صنعتی دلفت در هلند به ساخت آخرین نسخه از ربات DelFly با نام Nimble منتهی شده است. این یک ربات بسیار چابک با چهار بال است که می‌تواند به اندازه حشره‌های بالدار، در پرواز چالاک باشد.

ربات پرنده DelFly Nimble بیش از 5 دقیقه روی هوا می‌ماند

ربات پرنده DelFly Nimble در سه محور مختلف قادر به پرواز بوده و برای حرکت به سمت راست یا چپ، چگونگی بال زدن هرکدام از باله‌های خود را تغییر می‌دهد. Nimble به شکل عجیبی به یک حشره واقعی شباهت دارد. در حال حاضر، این ربات می‌تواند با یک بار شارژ، بیشتر از 5 دقیقه در دامنه‌ای 1 کیلومتری (0.62 مایلی) پرواز کند. شاید از خود بپرسید که یک ربات پرنده چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ در پاسخ، صفحه مخصوص این پروژه در وب‌سایت “DelFly” به «آماده بودن آن برای وظایف متعدد در دنیای واقعی» اشاره کرده است؛ چیزی که البته ما معنای آن را نمی‌دانیم.

یک کاربرد خالص علمی پشت توسعه این پروژه وجود دارد که مطالعه روی نوع پرواز حشره‌ها و برگرداندن آنها در دنیای واقعی، یکی از بخش‌های آن است؛ همانند مانورهای زیرکانه و حالت پروازی که مگس میوه از آن برای فرار از دست شکارچیان یا انسان‌ها استفاده می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خوب چرا فیلم از پروازه رباته نزاشتین

  2. محمد جواد خان زاده درباری

    اینا به فکر چین من به فکر چیم من بیش تر به فکر نذریم نکنه جایی بدن و من نگیرم

  3. واقعا این اولین باره که رباطی در این زمینه میبینم و فک کنم خیلی ریزه کاری داشته که بتونن یه همچین رباطی بسازن اگه اولین رباطی در این زمینه هست دمش گرم

  4. وااای چه باحاله ای کاش تجاریش بکنن یه دونه بخرم

  5. جال الخالق چه چیزایی درست میکنن

  6. چ باحالهع این بجان خودم تا صد سال دیگه اینا خودشون موجود تولید میکنن