انتخاب تلویزیون

برای انتخاب تلویزیون مناسب به این چند نکته توجه کنید

برای انتخاب تلویزیون مناسب باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین تلویزیون را خریداری کنید. تلویزیون های QLED سامسونگ جزو بهترین مدل‌های موجود در بازار هستند و نوآوری‌های زیادی را ارائه می‌کنند.

تنوع بازار تلویزیون معمولا بسیار زیاد است و به همین دلیل خرید و انتخاب تلویزیون از بین این همه گزینه رنگارنگ کار ساده‌ای نیست. معمولا فروشندگان در بازار تلاش می‌کنند کالایی که در مغازه دارند را به فروش برسانند و به همین دلیل در توضیحاتشان تنها به قابلیت‌هایی اشاره می‌کنند که مدل مورد نظرشان در آن دست بالا را داشته باشد.

اما امروزه تقاضا برای تلویزیون های بالارده افزایش زیادی داشته و این مساله انتخاب را سخت‌تر از قبل می‌کند. زیرا دیگر نمی‌توان تنها بر اساس اندازه و قیمت تلویزیون، یکی را انتخاب کرد. بهترین کار این است که پیش از مراجعه به بازار و فروشگاه‌ها، دقیقا بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم و اساسا کدام قابلیت‌های تلویزیون‌ها را باید با هم مقایسه کنیم.

در ادامه به بررسی 4 قابلیت و نکته اصلی می‌پردازیم که باید در انتخاب تلویزیون حتما باید به آنها توجه داشته باشیم:

4 نکته برای انتخاب تلویزیون

1. حجم رنگ

مفهوم آن چیست؟ نوعی استاندارد برای ارزیابی توانایی تلویزیون در تولید رنگ‌هایی دقیق در هر سطحی از روشنایی است. هر چه درصد حجم رنگ بالاتر باشد تلویزیون در نشان دادن دقیق و براق رنگ‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت.

انتخاب تلویزیون

اهمیت آن در چیست؟ برندهای مختلف تلویزیون رقابت بسیار شدیدی برای تولید تصاویری با بهترین کیفیت ممکن دارند. اندازه‌گیری حجم رنگ در واقع روشی برای اندازه‌گیری تلویزیون‌های UHD یا 4K برای تولید تجربه دیداری فراگیر با تمرکز روی عملکرد تلویزیون در سطوح مختلف روشنایی بود. اهمیت حجم رنگ زمانی مشخص می‌شود که روشنایی تلویزیون را روی حداکثر قرار دهید، در این حالت معمولا تصویر رنگ پریده و مبهم می‌شود و تجربه دیداری شما را تضعیف می‌کند.

نوآوری سامسونگ در کجاست؟ تلویزیون های QLED سامسونگ با حداکثر روشنایی 1500 تا 2000 نیت، اولین مدل‌های جهان هستند که می‌توانند 100 درصد حجم رنگ را تولید کنند. به این ترتیب در محیط‌های معمولی، این تلویزیون رنگ‌هایی براق‌تر و غلیظ‌تر تولید می‌کند و تصویر نهایی به همان شکل مورد نظر تولیدکننده، دیده خواهد شد. فناوری کوتینگ صفحه نمایش تلویزیون های QLED باعث کاهش انعکاس نور تا 98.5 درصد شده و به این ترتیب حتی زیر نور خورشید یا روشنایی شدید هم می‌توانید به راحتی فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید.

2. HDR

مفهوم آن چیست؟ HDR یا فناوری دامنه دینامیکی بالا، میزان رنگ، روشنایی و کنتراست را در تصویر تلویزیون های HD یا UHD افزایش می‌دهد.

اهمیت آن در چیست؟ هدف از معرفی این فناوری تولید رنگ سفید روشن‌تر، سیاه تیره‌تر و رنگ‌هایی با جزییات بیشتر و واقعی‌تر بود. تفاوت میان HDR و فناوری قدیمی‌تر SDR (بازه دینامیکی استاندارد) بسیار زیاد است. فناوری HDR به تلویزیون امکان می‌دهد جزییاتی که در تلویزیون‌های SDR در دل سایه و روشن‌ها از دست می‌رفت، خیلی واضح و دقیق به شما نمایش داده شود.

انتخاب تلویزیون

نوآوری سامسونگ در کجاست؟ تلویزیون های QLED سامسونگ از یک استاندارد جدید برای محتواهای HDR به نام +HDR10 پشتیبانی می‌کنند. این فناوری، بازه دینامیکی گسترده‌تر و رنگ‌های دقیق‌تر در تصویر ایجاد کرده و لذا فیلم دقیقا به همان شکل مورد نظر تهیه کننده، به نمایش در می‌آید.

3. نرخ به‌روزرسانی

مفهوم آن چیست؟ نرخ به‌روزرسانی تلویزیون که بر اساس هرتز (Hz) بیان می‌شود نشان‌دهنده دفعات به‌روزرسانی یک تصویر در هر ثانیه است. هرچه این عدد بالاتر باشد، تصویر دقیق‌تر می‌شود.

اهمیت آن در انتخاب تلویزیون چیست؟ نرخ به‌روزرسانی استاندارد در تلویزیون‌ها 60 هرتز یا 60 بار در ثانیه است و حداکثر مقدار آن هم بین 120 تا 144 هرتز است. بالاتر بودن این عدد در تلویزیون به معنی دقیق‌تر بودن تصویر و کمتر شدن پرش آن است که نهایتا تصویری فراگیر را پیش چشم شما قرار می‌دهد. اگر اهل بازی یا علاقه‌مند به فیلم‌های اکشن و پرهیجان باشید باید تلویزیونی با نرخ به‌روزرسانی بالاتر خریداری کنید.

انتخاب تلویزیون

نوآوری سامسونگ در کجاست؟ علاوه بر اضافه شدن برخی قابلیت‌های خاص در حوزه بازی، مانند کاهش تاخیر تا حد 20 میلی‌ثانیه‌، سه مدل از تلویزیون های سامسونگ به نام‌های Q7، Q8 و Q9 دارای نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی هستند که تصاویر بازی را کاملا دقیق و روان به شما نشان می‌دهند.

4. ماندگاری

چه انتظاری باید داشت؟ عمر هیچ‌ تلویزیونی بی‌نهایت نیست اما امروزه می‌توان انتظار داشت که تلویزیون‌ها بین 7 تا 10 سال برای شما کار کنند. البته عمر تلویزیون‌های بالارده بیشتر از این است.

ماندگاری تلویزیون های سامسونگ در چه حد است؟ عوامل بسیاری بر ماندگاری و عمر تلویزیون اثر می‌گذارند اما شاید مهم‌ترین آنها پیکسل سوختگی و حک شدن تصویر روی صفحه باشد. این صدمه ناشی از نمایش تصاویر ثابت برای مدت طولانی است. حک شدن تصویر روی صفحه می‌تواند موقت باشد اما پیکسل سوختگی یه صدمه دائمی است که تاثیر بسیار زیادی روی عمر تلویزیون می‌گذارد.

انتخاب تلویزیون

تلویزیون های QLED سامسونگ به دلیل استفاده از فناوری غیر ارگانیک کوانتوم دات، تاییدیه عدم پیکسل سوختگی دارند. در واقع همه مدل‌های این سری تا 10 سال در برابر پیکسل سوختگی ضمانت شده‌اند. این بند از ضمانت‌نامه اخیرا برای همه محصولات به صورت جهانی اضافه شده و نشان‌دهنده تعهد سامسونگ به تولید تلویزیون های بالارده با بالاترین کیفیت ممکن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بهترین تلویزیون در رده بندی سالانه تلوزیون 55 اینچ B7 ال جی شناخته شد.عالیه کیفیتش

  2. من خودم کیولد دارم و هر کی اومده خونه و دیده،عتشق محصولات سامسونگ شده
    هیچ برندی یارای مقابله با محصولات سامسونگ بخصوص در بخش صوتی و تصویری رو نداشته و نخواهد داشت

  3. به سونی که نمیرسه

  4. قیمتم باید لحلظ شه

  5. محمد جواد خان زاده درباری

    مال ما همشو داره و عالیه برا گیم