ال جی دیسپلی نمایشگرهای OLED اپل

ال جی دیسپلی اکنون دومین تامین‌کننده نمایشگرهای OLED اپل است

نمایشگرهای OLED اپل که امسال در دو پرچمدار این شرکت یعنی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس به کار رفته‌اند، توسط ال جی و سامسونگ ساخته می‌شوند. با توجه به تلاش اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ، همکاری آن با ال جی دیسپلی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سامسونگ بازار نمایشگرهای او ال ای دی موبایل را مدت‌ها است در دست گرفته و نه تنها برای محصولات خود، بلکه برای دیگر شرکت‌های گوشی‌ساز از جمله اپل نیز اقدام به تولید صفحه نمایش می‌کند. اپل با اطلاع از این موضوع و در نظر گرفتن رقابتش با سامسونگ در بازار موبایل، تصمیم گرفت به وسیله پیدا کردن تامین‌کنندگانی دیگر، از وابستگی خود به این غول کره‌ای بکاهد.

تولید نمایشگرهای OLED اپل توسط ال جی دیسپلی

بر اساس گفته‌های رسانه کره‌ای Electronic Times، ال جی از مد‌ت‌ها قبل تست‌های کیفیت مورد نظر این شرکت را پشت سر گذاشته و اکنون آماده تولید نمایشگرهای OLED اپل در کارخانه محلی E6 خود است. به این ترتیب ال جی دیسپلی را باید دومین تامین‌کننده نمایشگرهای OLED اپل برای ساخت دو گوشی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس بدانیم.

یکی دیگر از دلایل تلاش اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ و پیدا کردن جایگزین‌هایی برای آن، بستن قراردادهای سودآورتر با این شرکت کره‌ای است. سال گذشته، به خاطر نیاز به تولید نمایشگرهای OLED اپل در حجم گسترده که فقط از عهده سامسونگ برمی‌آمد، اهالی کوپرتینو مجبور بودند در مقابل هر خواسته این شرکت و هر قیمت ارائه شده توسط آن‌ سر خم کنند،‌ اما اکنون این وابستگی از بین رفته است.

از طرفی دیگر، با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر استفاده از صفحه نمایش‌های او ال ای دی در همه آیفون‌های 2019، این شرکت می‌بایست از هم‌اکنون بابت تامین‌ شدن نیازش خاطر جمع باشد. ال جی دیسپلی با توجه به موفقیت روز افزونش در بازار نمایشگرها، می‌تواند تبدیل به قوت قلب اپل شود.