آتش گرفتن گلکسی نوت 9

آتش گرفتن گلکسی نوت 9 در کیف یک خانم خبرساز شد!

آتش گرفتن گلکسی نوت 9 سامسونگ در کیف یک خانم، در حالی که وی درون آسانسور قرار داشت و دود در حال خفه کردنش بود، خبرساز شد. آتش سوزی گلکسی نوت 9 از آنجایی ترسناک می‌شود که ما را به یاد فاجعه دو سال قبل مربوط به پرچمدار سری Note می‌اندازد!

آتش گرفتن گلکسی نوت 9 سبب شد باز هم گمانه‌زنی‌هایی پیرامون امکان بروز فاجعه در خط تولید جدیدترین پرچمدار سامسونگ بالا برود، هر چند بعید به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی نوت 9 به سرنوشت شوم گلکسی نوت 7 دچار شود.

فاجعه گلکسی نوت 7 هرگز از تاریخ تکنولوژی حذف نخواهد شد! بیش از هزاران گوشی نوت 7 در سراسر دنیا طی مدت زمانی کوتاه آتش گرفته یا منفجر شدند. سامسونگ یک مرتبه با ایجاد طرح فراخوان، همه دستگاه‌ها را جمع‌آوری و باتری‌شان را تعویض کرد، اما این کار نیز افاقه نکرد. بعد از توقف خط تولید این پرچمدار و درخواست از کاربران برای تحویل گوشی های خود، سامسونگ تا امروز چهار گوشی پرچمدار معرفی کرد و خوشبختانه آتش سوزی یا انفجار در هیچ کدام صورت نگرفت، تا این که آتش گرفتن گلکسی نوت 9 خبرساز شد.

ماجرای آتش گرفتن گلکسی نوت 9 در آسانسور

یک کاربر خانم اهل نیویورک گزارش داده گوشی گلکسی نوت 9 وی حین قرار داشتن درون کیفش آتش گرفته است. او اعلام کرد حدود دو هفته پیش و زمان استفاده از گوشی درون آسانسور، دستگاه را شدیدا داغ احساس کرده بود. بعد از قرار دادن آن درون کیفش، شنیدن صداهای ناهنجار و سپس مشاهده دود از درون کیف سبب شد به آتش گرفتن گلکسی نوت 9 خود پی ببرد.

گلکسی نوت 9

این کاربر در همان حالت قرار داشتن درون آسانسور تصمیم به خالی کردن کیفش گرفت و در این فرآیند دست خود را سوزاند. او مدعی است تا پیش از نگه داشتن آسانسور و ورود به لابی، به خاطر آتش گرفتن گلکسی نوت 9 فضای آسانسور مملو از دود شده بود. گوشی تا زمانی که یک فرد دیگر آن را از این کاربر گرفته و درون ظرف آب بیندازد، همینطور در آتش می‌سوخت.

گلکسی نوت 9

این خانم بعد از طرح شکایت علیه سامسونگ به خاطر آتش گرفتن گلکسی نوت 9 نه تنها درخواست خسارت کرده است، بلکه درخواست کرده فروش این گوشی پرچمدار نیز محدود شود. با توجه به این که سامسونگ مدعی است تا امروز و بعد از فروش چندین میلیون دستگاه از پرچمدار 2018 سری نوت در سراسر دنیا، هیچ گزارش دیگری درباره آتش گرفتن گلکسی نوت 9 دریافت نکرده است، مورد را استثنایی تلقی می‌کند. بر اساس گفته‌های یک سخنگوی شرکت، سامسونگ تحقیقات برای پی بردن به دلیل آتش گرفتن این گوشی را آغاز کرده است.

داغ شدن شدید گوشی و در نهایت آتش گرفتن گلکسی نوت 9 از آنجایی تعجب‌آور می‌شود که یکی از منحصربه‌فردترین قابلیت‌های این گوشی و دلیل شمرده شدن آن جزو گوشی های گیمینگ، داشتن یک سیستم خنک‌کنندگی خاص است. سیستم یاد شده دارای لوله‌هایی از جنس فیبر کربن بوده و درونش مقداری آب در جریان است. وقتی دمای گوشی بیش از اندازه زیادی می‌شود، آب درون لوله‌ها به وسیله اسپری شدن به بخار تبدیل شده و گرما را از این طریق از قسمت‌های مختلف گوشی دریافت خواهد شد.