اولین گوشی انعطاف پذیر

سامسونگ سازنده اولین گوشی انعطاف پذیر جهان خواهد بود

به نظر می‌رسد عنوان تولیدکننده اولین گوشی انعطاف پذیر به شرکت سامسونگ خواهد رسید. اما چرا هواوی نمی‌تواند زودتر از کره‌ای‌ها، موبایل منعطف خود را روانه بازار کند؟

مطابق با شایعات، شرکت چینی BOE به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحه نمایش در جهان، مسئولیت تولید پنل‌های انعطاف پذیر اولد برای موبایل منعطف هواوی را بر عهده گرفته است. ظاهرا تولید پنل‌های منعطف باکیفیت در تعداد مورد نیاز، آن‌گونه که به نظر می‌رسد کار آسانی نیست. پیش‌تر BOE از بازده 70 درصدی کارخانه‌های خود برای تولید پنل‌های اولد خبر داده بود، اما در صورتی که پنل‌هایی را در نظر بگیرید کیفیت آنها برابر چیزی باشد که اپل می‌خواهد، تعداد آنها شدیدا کاهش پیدا خواهد کرد.

همین موضوع باعث شده است تا اپل، BOE را به عنوان سومین تامین‌کننده خود برای پنل‌های اولد انتخاب کند چرا که هنوز هیچ‌کدام از تست‌های کیفیت یا تولید انبوه روی محصولات این شرکت انجام نشده است. این در حالی‌ست که ال جی دیسپلی ضمن طی کردن تست‌های کیفیت، قصد دارد تولیدات خود را به عنوان دومین تامین‌کننده اپل افزایش دهد. اما این شرایط چه تاثیری بر موقعیت هواوی می‌گذارند؟

چند ماه پیش، شایعاتی منتشر شد که نشان می‌داد هواوی اولین گوشی انعطاف پذیر را احتمالا زودتر از سامسونگ معرفی می‌کند. بعد از آنکه اعلام شده بود این رونمایی در ماه نوامبر انجام می‌گیرد، هواوی گفت «شما حتی مجبور نیستید یک سال دیگر صبر کنید.» در این صورت، می‌توان گفت چینی‌ها موبایل منعطف خود را پاییز سال آینده عرضه می‌کنند تا ببینند سامسونگ با گلکسی F یا هر نام دیگری که برای محصول انعطاف پذیر خود انتخاب کند، چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

به لطف تلاش‌های ناموفق در افزایش تولید پنل‌های باکیفیت، BOE از تاخیر در سرمایه‌گذاری‌های خود در کارخانه B11 خبر داده است؛ کارخانه‌ای که محصولات آن قرار بود در گوشی های انعطاف پذیر هواوی به کار گرفته شوند. این موضوع می‌تواند یکی از چندین دلایلی باشد که سامسونگ، اولین گوشی انعطاف پذیر را معرفی خواهد کرد. به هر صورت، باید منتظر ماند و دید که موبایل 1500 دلاری سامسونگ چه در چنته دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سامسونگ در زمینه تجهیزت الکترونیک و بعنوان بزرگترین سازنده صفحه های نمایش جهان و سازنده پیشرو گوشی های اسمارت حرف های زیادی برای گفتن دارد من تجربه استفاده از کالاهای سامسونگ از قبیل تلوزیون یخچال لباسشویی و موبایل داشتم که کیفیت در محصولات سامسونگ حرف اول را میزند موبایل گلکسی اس 9 پلاس و نوت 9 یک دستاورد بزرگ در صنعت تصویر و صدا و عملکرد پردازنده ها به شمار می آید

  2. دمپایی منعطف سامسونگ

  3. میتونه دنیای موبایل را متحول کنه این گوشی

  4. انقدر بدم از این گوشی های خمیده میاد البته تا حالا تجربه کار کردن باهاش رو هیچ کسی ندارد و باید ببینیم که چطوره ولی خوب کلا خوشم از طراحیش نمیاد

  5. من به عنوان یک جوان ایرانی و هیچ وقت از محصولات غربی استفاده نخواهیم کرد

    • ما چوب بستنی هم نمیتونیم تولید کنیم با چه چیزی پا شدی اومدی وب گردی ؟هیچ چیزش تولید ایران نیست پس تو که استفاده نمیکنی چجور اینجایی؟