اولین مسافر خصوصی سفر به ماه

ایلان ماسک به زودی نام اولین مسافر خصوصی سفر به ماه را اعلام می‌کند

اولین مسافر خصوصی سفر به ماه امروز توسط ایلان ماسک معرفی می‌شود. مدیر عامل اسپیس ایکس، این سفر را گامی بزرگ برای محقق کردن رویای سفر به فضا می‌داند.

شرکت فضایی اسپیس ایکس به زودی اولین سفر خصوصی برای گردش به دور ماه را انجام خواهد داد. این خبر، روز پنجشنبه از طریق صفحه رسمی اسپیس ایکس در توییتر اعلام شد. به علاوه، مدیران تصویری از سیستم حمل و نقل بیان سیاره‌ای خود موسوم به Big Falcon Rocket یا به اختصار، BFR را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند.

امروز نام و علت انتخاب اولین مسافر خصوصی سفر به ماه اعلام می‌شود

این شرکت در توییت رسمی خود ضمن اشاره به امضای قرارداد با اولین مسافر خصوصی برای تجربه یک پرواز در اطراف ماه به وسیله فضاپیمای BFR، از این ماموریت به عنوان یک گام مهم برای ایجاد دسترسی برای تمام افرادی یاد کرد که رویای سفر به ماه را در سر دارند. SpaceX همچنین اعلام کرد که امروز، نام این شخص و علت انتخاب آن را اعلام می‌کند.

این نخستین باری نیست که مدیران تنها از سفر به دور ماه سخن می‌گویند، نه فرود آمدن روی سطح آن؛ فوریه سال گذشته نیز اسپیس ایکس از ماموریتی برای سفر به اطراف ماه خبر داده بود. در این ماموریت قرار بود دو شهروند خصوصی (که هنوز نام آنها اعلام نشده است) در مسیری مشابه آنچه که فضانوردان آپولو 13 ناسا در پیش گرفتند، به اطراف ماه بروند. گفته می‌شود مدیران قصد داشتند برای این ماموریت از BFR به عنوان قوی‌ترین سیستم حمل و نقل بین سیاره‌ای و کپسول Crew Dragon (که فضانوردان در ماموریت خود برای اوایل سال 2019 به کمک آن پرواز خواهند کرد) استفاده کنند.

هرچند، به نظر می‌رسد اسپیس ایکس از آن برنامه دور شده است چرا که علاوه بر کم شدن یک نفر از تعداد این مسافران، فضاپیمایی که قرار بود از آن استفاده شود نیز در مرحله آزمایشی به سر می‌برد.

مطابق با اطلاعاتی که ماسک سال گذشته در اختیارمان قرار داده بود، BFR فضاپیمایی با طول 157 فوت (47.8 متر) است که راکتی 191 فوتی (58.2 متری) را در پرتاب به فضا همراهی خواهد کرد. در مجموع، از این سیستم 35 طبقه‌ای قرار است برای اولین سفرهای انسانی به مریخ استفاده شود.

اولین مسافر خصوصی سفر به ماه

جدیدترین رندر BFR

البته، اسپیس ایکس نه‌تنها می‌خواهد قابلیت‌های BFR را به تصویر کشد، بلکه احتمالا از یک طراحی جدید نیز برای آن استفاده خواهد کرد. به بیان دیگر، او در پاسخ به سوال یکی از کاربران در توییتر، تایید کرد که تصویر منتشرشده نسخه جدید BFR است، اما اطلاعات بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان قرار نداد. در مقایسه با تصاویر گرافیکی قبلی، ظاهرا این‌بار از یک دم عقبی بزرگ در کنار بال‌های کوچکتر استفاده شده است.

اولین مسافر خصوصی سفر به ماه ، ساعت 6 بعد از ظهر امروز به وقت محلی در مقر اسپیس ایکس معرفی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*